Jump to content

Kuler i .310 (7.62X39)

bjortork

Recommended Posts

Går med tanker om å begynne å lade 7.62X39 og ser etter kuler for å se om det er regningssvarende å lade treningsammo. Det virker som det er lite tilgjengelig - to varianter av Hornady-kuler hos Midway og tre hos Alvestad. Er det vits i å holde på med å lade FMJ til trening når kuleprisen ligger på tre kroner og hylsekostnaden er rundt 5,50 (tomhylser til nevnte pris eller S&B patroner til 5,30 og påfølgende morro med trange tennhettelommer), pluss krutt, tennhette og hylsefett? Alternativet ser ut til å være stålhylseskudd fra Tula til 3,50 eller deromkring, ikke mulig å lade omigjen selvsagt.

Fins det rimelig(ere) .310 kuler fra for eksempel Partizan på markedet?

Noe jaktammo vil jeg nok lade, og da spiller kulekostnaden mindre rolle. Men hvis noen har gode ladetips til en rifle i 7.62X39 med 1:10 stigning og 46cm løp, uten demper, så tar jeg imot med takk 8)

Slik markedet er om dagen med tomme hyller og tomme nettbutikker så tror jeg ikke rimlige kuler er å oppdrive i .310 er vanskelig nok i vanlige kulediametere.

Men det blir vell bedre med tiden sier de som var gamle nok til å huske forige tørke :wink: