Jump to content

DFS salong

Batman123

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har noen bra forslag til en billig, men allikevel brukenes salong/miniatyr-rifle til treningsformål for bane/dfs?

Hva slags rifler kan brukes? Selvfølgelig er 200 STR 22 LR godkjendt, men den er jo etter min mening unødvendig dyr.

Vil helst unngå enkeltskuddsrifler.

Dersom du ikke kan/vil bruke enkeltskuddsvåpen,og syntes saueren er for dyr,har du ikke mange muligheter.

Det finnes endel rekrutt rifler med magasin.Disse blir for små og lette for voksene personer,de er heller ikke veldig mye billigere en sauer.

Dersom du kun skal treningsskyte vil en m/67 eller ei eldre miniatyr rifle være det rimligste.Disse er enkeltskudd.

Sammenlign prisen på sauer 200str med tilsvarende 22kal. våpen og du vil se at den faktisk er ganske rimelig.

Takker for svar sålangt. Supert :smile:

Er skiskyttergevær godkjendt hvis jeg skulle finne på å skyte med det?

Eller forresten, jeg må vel bruke grov i klasse 1?

Har en 6,5x55 M67 med nytt tykt løp, men er litt hyggeligere for lommeboka og timene ved ladebenken å skyte 22LR for mengdetrening :winke1:

Skiskyttergevær er kun godkjent til rekrutteringsklassene. Det må vel ha 1,5 kg avtrekk og.

Men slik jeg forsto ville du ha et våpen til trening.

Om du skal skyte konkkuranser må du vel enten bruke en m67 eller krag miniatyr om du ikke ønsker bruke en sauer 200str.

Utendørs på 200m er valget enten mauser M67/M59 eller krag (eller 200str) i grovkaliber.

Krag og M67/M59 kan man nesten få for prisen av et par tre ny-donald og et par tre brett cola boxer enkelte steder.