Jump to content

Demper i 5/8-24"


M&P79

Recommended Posts

Noen som har peiling på om det er mulig å få tak i demper til 308W som er gjenget i 5/8-24" i dette landet ?

Har nemlig kjøpt meg en Ruger Scout som er ferdig gjenget fra fabrikk...

 

Tror dette må være en ny problemstilling siden Ruger Scout aldri har blitt levert med flammedemperen i Norge.

Må i hvertfall ha meg en demper..så mye vet jeg..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Tar opp igjen denne tråden.

 

Har bestilt meg en Ruger American Predator .308 som kommer ferdig gjenget i 5/8"-24.

Jeg har vurdert en Sonic 45, men det står i produktbeskrivelsen at løpet må gjenges uten frispor, da det er frispor i flammedemperen som sitter inne i lyddemperen. 


Frispor, er det det "glatte" området bak gjengene mot løpet, altså det man ser her, på nevnte rifle?:

 

TReSBga.jpg

 

Spørsmålet er da om det er dette som er frisporet, og om dette vil skape problemer med å ha en Sonic 45 påmontert en Ruger American Predator, når tross alt Sonic sier man ikke bør ha frispor på gjengene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Howa Mini som kom ferdig gjenget i samme dimensjon. Denne ser lik ut i snuta. Kjøpte Sonic 45, og det virker ikke som noe problem.

 

At jeg ikke er fornøyd med dempingen, er en annen sak... Synes det smeller vel mye til å være en liten patron, 6,5 Grendel. Mulig det bare er noe jeg synes, men jeg skulle likt og prøvd noe annet for å sammenligne.

 

20190626_160119.jpg

 

Edit: Fant et bilde som viser:

 

 

tac.png

Edited by ko-stens
Link to comment
Share on other sites

På 23.6.2019 den 13.58, 5.6×15mm skrev:

Jeg har vurdert en Sonic 45, men det står i produktbeskrivelsen at løpet må gjenges uten frispor, da det er frispor i flammedemperen som sitter inne i lyddemperen. 

Høres for meg ut som en god grunn til å kjøpe noe annet 😉

Tro om «gasstettingen» og stopp/brystning for demperen er mot munningen på pipa?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar alle sammen!

 

Jeg kom over en A-tec Hertz 119 .30 5/8x24 på restsalg til 2226 kroner, så jeg endte opp med å gå for den i stedet.

 

Fullt mulig at det funker med frispor på løpet og Sonic 45, men når det opplyses i produktbladet at det ikke må gjenges frispor så blir jeg litt skeptisk. Da virket A-tecen som noe tryggere, og spesielt når jeg fikk den såpass billig. 

 

Mas-36, hold meg gjerne oppdatert læll! Får nok ikke min før om ca. 6 måneder i følge forhandler da jeg bestilte versjonen som tar AICS-magasiner.

Link to comment
Share on other sites

@5.6×15mmSikkert lurt!

Å lage en design hvor man opplyser om at det ikke skal være et frispor virker noe søkt spør du meg. Et frispor er der stort sett der fordi man nesten uten unntak er nødt til å lage det når man slår en gjenge i en manuel dreiebenk. I en CNC benk kan man enkelt lage en gjenge uten frispor. Men det eneste jeg kan se at man oppnår med det er 1-2mm mere gjenger og at eventuelt "smuss" som presses ut av gjengene ved innskruing av demper ikke har noe sted å gjøre av seg. Jeg skulle gjerne likt å høre begrunnelsen for hvorfor Sonic ikke skal ha frispor på løpet.

Link to comment
Share on other sites

15 timer siden, 5.6×15mm skrev:

Mas-36, hold meg gjerne oppdatert læll! Får nok ikke min før om ca. 6 måneder i følge forhandler da jeg bestilte versjonen som tar AICS-magasiner.

Først og fremst. Den lette vekta gjør at lyddemper eller brems er et must syns jeg. Den flytter MYE på seg uten slike hjelpemidler ;) Var på banen i dag og sendte 30 skudd mot skive. Opplevde ikke noe annet enn at lyd og rekyl ble mindre. Demper holdt seg fast, presisjonen var god(bedre da det ikke ble så mye rekyl). Lykke til med din når den kommer :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...