Geco5 Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 (edited) Er det noen som har erfaring med støpte kuler i 22 Hornet og noen å annbefale? Edited July 22, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 En 22 Hornet (eller en K) er et kaliber jeg har ønsket meg lenge, men aldri har fått realisert. Men kuletang har blitt innkjøpt....har du klave får du ku...kanskje Lyman 44 RN #225438 har vist gode takter i 223 ladet pent og forsiktig med N110 og N340. Kalibrerte dem da til .225" og med GC. Støpt 50/50 av hjulvekter/linotype. Kan avse noen om du vil prøve. Navn og nummer på pm så kommer det en håndfull i posten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geco5 Posted July 22, 2013 Author Share Posted July 22, 2013 Interessant og takk for tilbudet! Kan jeg komme tilbake til det? Har ennå ikke "sløgget" løpene, men trolig er din kalibrering ok. Har ennå ikke kjøpt noen kule kalibrator. Har ladet kalibret, men da kun med mantlede kuler. Samler nå foreløpig tips og informasjon, fra dere andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Det går helt fint, bare å sende på en pm det. Har også kulene ukalibrert, men med GC montert, om du vil teste egen diameter når du får kalibreringspresse på plass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts