smaug Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Hei, Bortsett fra det åpenbare som at F34Bti har bluetooth og er levert med større batteri, er det noe forskjell på selve radioen? Ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å bruke bluetooth på jakt så det er ikke noe jeg gidder å legge penger i, men er F34 en bedre radio pga andre ting? Har også sett på Prohunt Camo som for meg virker som samme radio som den billigste Prohunt'en men av en eller annen grunn er Camo modellen helt vanntett i motsetning til den i orange? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim114 Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Det er ingen grunn til å tro at jaktradioer med de aktuelle frekvensene har noen viktig forskjell i rekkevidde. ICOM er godt kjent for kvalitet på sendere og mottakere. De fleste jaktlag strekker seg ikke ut så altfor mange kilometer. Du kan lese her: http://vhfgroup.com/se/produkter/icom Det kan være ett godt sjakktrekk å se på hva andre i jaktlaget har valgt. Viktige erfaringer i fuktig klima. Ett viktig punkt er tilgang på billigere batteripakker hvor det kan legges inn standard oppladbare batterier. Da blir det også billigere å lade batterier f.eks med solcellepanel. En ekstra batteripakke på innerlomma kan være nyttig. Spesielt når det gjelder. Hvis batteripakker koster 600 kroner så kan det være begrenset hvor mye man gidder å bruke på batterier. Rimelige øreplugger er også kjekt. Det er jo ikke kjekt å gjøre elgen oppmerksom på at det går en drapsmann där borta Mvh Jim114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 Tror det er veldig hipp som happ hva de andre har. Det er et helt nytt jaktlag som skal jakte sammen for første gang i år. Jeg vet noen har handlet inn Zodiak mens jaktlederen har kjøpt F34Bti. Jeg liker å kjøpe noe skikkelig men jeg liker ikke å kjøpe inn dippedutter med mer funksjoner enn jeg bruker. Skal ha Proequip sin "Secret Service" øreplugg. Skal visstnok være jævla bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sachs motor Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 F34-modellen har og høgare IP-klassifisering. Trur det er IP67, mot IP54 på Basicen. Det er vel og ein scrambler-funksjon på F34. Har sjølv hatt Basicen i eit par år, og har ikkje hatt problem med han. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Det ble en F34BTi likevel gitt. Magasinet stengte døra i trynet på meg så da gikk pengene til JD i stedenfor. Kjøpte riktignok en dyrere radio der men det er sikkert glemt når jakta begynner. Nå sitter jeg å messer med meg selv om jeg skal gå for sånn FBI høytaler med luftslange(Pro-P180LS) eller om jeg rett og slett skal kjøpe PTT kabel til Sportac hørelvernet jeg har fra før av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts