Jump to content

Reklamsjon og XXL


balter

Recommended Posts

Du får det du betaler for, så ta det for det det er. Noen ganger blir det da dårlig service, men prisen har enda ingen klaget på :)

 

Jeg personlig synes nå ikke at hvis forretningen har en konkurransedyktig pris skulle være en unnskyldning for å yte så rævva service som xxl har vist meg de gangene jeg har handlet der. Alle butikker må konkurrere på pris, og det er ingen unnskyldning at "vi er så billige at vi ikke gidder å følge opp kundene eller lære opp de ansatte". Jeg har som mange andre her inne fått nok av XXL og deres elendige oppfølging og service.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri kjøpt våpen hos XXL, har vært å snakket med noen på XXL i Storgata, Oslo.

Fyren jeg snakket med den gangen hadde ikke så veldig god peiling, men ser han jobber der ennå.

Det som er ille er at han er nedlatende og uvitende, da blir det fort litt mer uspiselig.

 

Uansett så har jeg hatt suksess med å handle mange andre ting på XXL, så overall må jeg si jeg er fornøyd med de.

Hører med til historien at jeg aldri har måttet reklamere på noe hos XXL heller.

 

Et poeng jeg vil påpeke er at om du vet hva du vil ha når du drar på XXL så er det jo lett!

Jeg ser på det som min plikt å sette meg inn i ting når jeg skal handle noe, bil f.eks?

Joda, da leser jeg om bilene som er aktuelle osv. og gjør seg opp en mening før man drar for å handle.

 

Om man ikke er fornøyd med kunnskapen til de i kassa får man vel bare bite i det sure eplet og

handle et sted med en høyere pris og bedre kunnskaper. Et sted må XXL spare penger for å tilby oss

f.eks billig ammunisjon? Billige sykler and what not... Det stedet en bedrift kan spare mest er på ansatte,

så enkelt er det.

 

Pr i dag bruker jeg XXL mest til å handle ammo og stjele søknadsblanketter, men det er nå så.

 

En ting jeg imidlertid synes det er riktig å kritisere XXL for er den latterlig dårlige nettbutikken.

Ammunisjon finnes ikke der, ladeutstyr finnes ikke der osv... Og det er jo leit for oss som gjerne

bedriver litt "window shopping" på nett før vi dukker opp i butikken.

 

Generelt sett er jeg godt fornøyd med kjeden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må være en av de få på Kammeret som er fornøyd med XXL. :) De som jobber der har ikke alltid fagkompetansen, men det har jammen ikke alle de som jobber i de spesialiserte jakt-/våpenbutikkene heller.

 

Har personlig opplevd at selgere i flere av spesialforretningene har servert ganske meg grove faktafeil. Virker som at mange selgere ikke har forstått at man i dagens Internet-alder ikke kan servere forbrukerne løgner lenger. Det tar oss noen få minutter å gå inn på produsentenes hjemmesider og sjekke dataene selv.

 

Jeg aldri reklamert på våpen hos XXL , men jeg kjøpte en Primus Omnifuel fra dem som lakk fra pumpen etter et par ukers bruk. Dro til butikken, viste dem feilen og dro hjem med en ny primus. Ingen diskusjon eller uvilje.

 

Når deg gjelder treg service, så bestilte jeg en jaktsekk fra en spesialforretning i juni. Fikk den i feil farge. Tok kontakt med dem. De innrømte feilen og lovte at jeg skulle få den riktige når den kom på lager igjen. Det har nå snart gått fem måneder, men de har fremdeles ikke gitt lyd fra seg. Denne butikken kan ikke regne med at jeg kommer til å handle fra igjen. Synd at dem valgte å gi meg, den lille kunden, som handlet en sekk til kun 599,- dårlig service når jeg har tenkt å kjøpe en systemrifle med optikk til våren.

 

Dårlig fagkompetanse og service kan man oppleve i alle butikker. Uansett om det er XXL eller en av spesialforretningene.

 

Om XXL er best på pris neste gang jeg skal ha et nytt våpen, så vil jeg ikke nøle med å handle fra dem igjen. Kompetansen må jeg stå for selv (med hjelp fra dere på Kammeret :) ) uansett hvilken butikk jeg handler hos.

 

Nå er jeg langt OT, men jeg håper at trådstarter tilgir meg. :D

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke den eneste som har stort sett bra opplevelser med XXL. Jeg har handlet et våpen der, ei hagle, og måtte reklamere på den. Fikk veldig bra service da jeg kjøpte våpenet. Kolben sprakk opp et par steder rundt baskylen, veldig synd da treet i den kolben var veldig pent. Våpenet ble sendt inn til importør og kom tilbake med ny kolbe. Alt på avtalt tid uten noe som helst trøbbel.

 

Har ellers jobbet meg gjennom to par Sordin elektroniske hørselvern som begge har streiket innenfor garantitiden. Den første gangen fikk jeg nytt i butikken, den andre gangen er nå nylig og jeg kommer tilbake med en negativ rapport og det ikke går i orden som avtalt. Jeg må si at jeg føler at jeg blir tatt seriøst i butikkene deres, og at de ansatte stort sett er trivelige og lette å snakke med. Jeg går ikke innom i de mest stressa periodene i løpet av uke, kanskje det er en medvirkende årsak?

 

Jeg er imidlertid enig med de som skriver at servicenivået i butikken noen ganger kan virke skralt. Det er få ansatte og det virker som om gjennomtrekken noen ganger er stor. Det kan jo tyde på at de humane ressursene ikke er det XXL satser mest på. Dessverre taper de på det på lang sikt, spesielt siden de negative opplevelsene for mange her kommer veldig tett.

 

Forøvrig tror jeg at man skal lytte til han som sa at de blideste kundene får best service. Selv om det ikke skal være slik. Noen ganger er man slett ikke blid når man skal inn for å klage og det kan påvirke prosessen negativt.

 

 

mvh OveR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Forøvrig tror jeg at man skal lytte til han som sa at de blideste kundene får best service. Selv om det ikke skal være slik. Noen ganger er man slett ikke blid når man skal inn for å klage og det kan påvirke prosessen negativt.

 

Joa, men som du sier så er ikke alltid humøret på topp når man skal klage eller reklamere.

Tidlig denne uka ringte jeg posten etter at pakka mi tilsynelatende hadde ligget urørt i Oslo i alt for mange dager. Sint som F, for posten har rota bort pakkene mine flere ganger før, så ringte jeg kundeservice. Var ikke akuratt hyggelig i stemmen, men dama jeg prata med tok det hele så fint og sporet opp pakken min med en telefon eller to. Jeg ble faktisk glad etter å ha snakket med en så hyggelig og serviceinnstillt person at jeg spaserte blid og fornøyd bort til postkontoret (som var de som hadde "glemt" å scanne inn pakka). Så det hjelper å være hyggelig mot sinte kunder også :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...