EinarAE Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Er det noen som har noe erfaringer med lading av disse til 6,5x55 ? Av kruttdunkene jeg har så er det vel N140 eller N150 som er aktuelle. Funfact : prislappen på baksiden av esken med 100 kuler sier KR 60.00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Det nærmeste jeg kommer er en ladning for lenge siden i en Tikka Master. 85 gr. Sierra HP, og opp mot 44 gr. med N 140. Mener dette var oppgitt maks en plass. Jeg fikk soting helt ned til støtbunnen, og hastigheten tilsa ikke noe mer økning. Ubrukelig mao. Du får sjekke forsjellige data, og prøve deg fram, ev. med et annet krutt hvis det blir reprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbolt Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Er på ferie så jeg har ikke ladedata i nærheten. Men jeg har brukt Norma 202 og det fungerte bra på denne kula. Har dessverre ikke tilgang til mengder på et par uker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts