lardass Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Hei Jeg har arvet en slik: http://www.kvf.no/vaapen.php?type=Rifle ... id=RIF0202 Etter hva jeg hører skal dette være en grei base for bygge seg et høvelg skyttervåpen. Hva bør gjøres med den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Begynn med å ta den med deg på skytebanen og gjør deg kjent med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lardass Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Det har jeg forsåvidt gjort. Men er det slik at dette våpenet er et godt utgangspunkt hvis man vil bygge det om. Jeg tenker da på annen stokk, få på siktemiddel, og går det an å bytte til 6,5 løp? (den er i 7,62x63 el. da 30.06) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Høvelig og høvelig; om en skal ha en mauser er det et bra utgangspunkt. Hva slags rifle ønsker du å bygge? Kan du gjøre jobben selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Det er alltid mulig å bygge noe ut av en Mauser som ender opp som f.eks en høvelig jaktrifle. Men, om det er fornuftig det er en helt annen sak. Det er heller ikke noe problem å kjøpe en M67 F2 som jo er i 6,5x55 og heller bygge på den, siden en slik oftest vil være vesentlig billigere enn å kjøpe nytt løp til den du har. En helt annen ting er at det i dag er så mye bra å få kjøpt billig brukt at det å gå på et slikt prosjekt uten å skulle gjøre alt selv fort blir dyrt. Det du sitter med der er jo en banerifle som fungerer til nettopp det uten endringer. Hva er det du er ute etter som jo flere har spurt om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lardass Posted July 11, 2013 Author Share Posted July 11, 2013 Jaktrifle har jeg, og har vel ikke tenkt å lage jakt-gevær utav den.. Tenkte mer å få lagt et skikkeig bane-gevær utav den. Få på noe kikkert-sikte, "GRS" likenede stokk etc... Nå har børsja affesjonsverdi, så akkurat hva det koster er ikke så nøye. Uansett er det vel ikke snakk om så alverdens mye. Vel, får høre med en børsje-maker så få vi se hva han sier.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Tja, om det koster mye eller ikke kommer jo ann på dybden på lommene dine. GRS stokken ligger vel på ca 5 lapper, det gjør vel Tyristubben og KKC også tror jeg. Nytt løp er noen lapper..... Blir fort litt når du legger det sammen. Skal du ha på kikkert må noen smi om hevarmen....... Baller på seg!! Men helt seriøst, om børsa har affeksjonsverdi, hvorfor ikke bare beholde den som den er å kose seg med den? Den fungerer utmerket på banen slik den er. Kjøp en Sauer 200 STR ved siden av, så har du en skytemaskin ut av esken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Massakreringen av KV59 og KV67 minner mistenkelig om massakreringen av Krag i gamledager. Plutselig er det "ingen" igjen. Minste motstands vei på en KV59 er vel en weaverklakk i stål på fremre låskssebro og en 2 moa Aimpoint Micro på toppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts