Jump to content

1 Krone


STUBBERUD

Recommended Posts

Ei ukes jakt i SA med 5 ***** innkvartering for ei Danske krone ut 2013. ( Diana Jaktreiser ) Betingelser jakt 2:1 og avskyting av trofeer for minimum 2500 USD pr. jeger. ( for de fleste gjort på en dag :mrgreen: )

 

Samme tilbyder har nå Bøffeljakt for under DSK 60.000 inkl. flybilletter ( fra Kastrup ) med en trofee bøffel inkl.

 

Begynner overetableringa i SA begynner å vise sitt ansikt?

 

Blir dette normalen fremover?

 

Jeg tror det, og de store nordiske jakt tilbyderne med RGF medlemskap i sine hjemland vil være plassen å henvende seg, da disse vil være de første til å kunne formidle disse tilbudene!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke bare overetablering som slår ut her, selv om helt sikkert også er et element.

Jeg tror at økonomien i USA og Europa for alvor begynner å tære på salget.

Vi sitter her på berget, mette og gode. Resten av Europa gjør ikke det og har ikke gjort det på lenge.

 

Dette er ren business og minner meg om utsalg på enkelte produkter i en klesbutikk. Det blir alltid kjøpt "litt" ekstra.

 

Forskjellen er at nå gjelder det "oss gutta", og vi er like gode å shoppe hvis det er det rette produktet.

Med andre ord, gi et godt tilbud og selg mer.

Varen (viltet) produserer seg selv og får du ikke solgt det til en trofejeger så er culling neste trinn. Da blir det kjøttpris.

 

Forresten så har det vært gode tilbud på afrikajakt i mange år, det synes bare ikke i katalogene.

Link to comment
Share on other sites

Jakt til kr 1 er billig, og høres interessangt ut.

Men dagsraten er jo bare ein ting, trofeavgiften er jo den andre biten.

Ser at Diana sine priser er ikkje dei billigste eg har sett.

Eg har reist med African Game hunters. Ser at dei har noe billigere prisliste/trofeliste:

 

http://www.africangamehunters.com/tariffs.html

 

Men da kjem sjølvsagt dagsraten i tillegg.

Uten å ta stilling til kva som er best, så bør ihvertfall potensielle jegere ta med begge deler når dei rekner på kva som er det beste tilbudet.

Det er lett å bli reve med og skyte noen ekstra dyr når ein er nedover, og da spiller jo trofeavgiften ein enda større del av totalreknestykket.

Så det er viktig å undersøke og ta med alt før ein bestemmer seg.

Ingen kritikk, bare litt info/meiningsutveksling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror resesjonen i USA og Europa presser prisene nedover......det vil nok bare bli billigere mot 2014..

 

Jeg var i Namibia i slutten av juni, dette landet som har seilt opp som et av de mest populære jaktlandene er i tillegg hardt rammet av tørke....prisene dumpes og det culles mye.....jeg skjøt bl.a. oryx hann/hunn og blue wildebeest till gull der nede, til cull-priser..

 

Det blir veldig spennende fremover......jeg tror prisene på bøffel og elefant vil synke endel mer....vi får bare håpe at det ikke blir så ille at mange av de seriøse, gode aktørene i Afrika tvinges til å kaste inn håndklet..

Link to comment
Share on other sites

Kven reiste du med/jaktet du hos i Namibia da Pondoro?

Hadde vært kjekt å visst.

Er alltid på utkikk etter gode tilbud.

Ser for det meste etter cull alternativ, da ein ikkje har plass til uendelig med trofeer i huset.

Dessuten så koster det ein del å få trofeene heim. Kan jakte ein del ekstra for dei pengene

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det tror jeg er riktig. Noen av de dyrere outfitterne har nok noe å gå på, men mange av de rimelige har nådd grensa. Da koker det ned til hvem som kan overleve på sparebluss og hvem som pakker inn....Dyre banklån osv. vil utgjør forskjellen. De første som legger med er de som ikke eier egen grunn og har fast ansatte PH er og staff. Kjøttindustrien, culling og lokale jegere holder nok liv i selveiende farmere noen år. Alt dette betyr at konkurransen minsker og prisene spretter i været når amerikanerne og sør europeerne igjen reiser. Jeg tror det skjer allerede neste år. Disse forholdene påvirker alle jaktdestinasjonene i det sørlige afrika, kanskje med unntak av Botswana, der private farmere tjener på det statlige jaktforbudet. Det eneste som er sikkert er at viltet taper på lang sikt, så vi får håpe at amerikanerne kommer seg på fote igjen. I mellomtiden får alle nordmenn med afrikadrøm få ut fingern og realisere drømmen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Enig med sistnevnte, NÅ bör man få ut fingern og realisere afrikanske jaktdrömmer...

 

Vi får bare håpe at det ikke blir så galt at mange der nede må kaste inn håndklet.....kjöttmarkedet i Namibia er helt i bånn pga. dårlige tider/törke/utstrakt culling..

Link to comment
Share on other sites

Etter at usa havna i gjeld sumpen har mange outfittere i Rsa gått fra 50 høyt betalte jakter i året til 2-3!!Har snakket med flere store jakt firmaer og flere sliter nå..Man skulle tro at de ville sette ned dagsrater og trofe avgifter men,neida de tviholder på det gamle og har begynt å slite nå skulle tro at de hadde lært men neida.De små firmaene har insett dette og har satt ned dagsratene eller trofe avgiftene og har fortsatt gode tider... :wink: I Rsa skal det i år og neste år tas ut masse redsone bøffler pga nye regler og dette har begynt å presse prisene nedover heldigvis....... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Gras Hunting farm...vi booket hos dem direkte..

 

Veldig lurt å bestille direkte!!

Det er hvertfall jeg tilhenger av, siden jeg ikke liker å legge penger i lomma til noen som ikke gjør en dritt forskjell.

En flybilett kan man vel klare å bestille selv :-)

 

Nå er det såpass mange Nordmenn som har vært hos Jannie og Bollie at det må kunne sies at det aller beste er å bestille hos de direkte.

Du får mer for pengene når du velger å gå utenom mellomledd, og det er mange som kan gå god for plassen, folka og jakten. (Inkludert undertegnede)

http://www.zingelasafaris.com/gras/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...