Jump to content

Gps til både sjø og fjell?


fredrik

Recommended Posts

Jeg har brukt Garmin Dakota, som det linkes til i posten over, i 2-3 år, og er godt fornøyd.

Jeg har riktignok ikke prøvd den med sjøkart, kun terreng- og vei-kart, og begge deler fungerer bra.

I Jaktsammenheng holdt batteriene i overkant av 1,5 dag, om GPS'en stod på hele tiden.

Ettersom jeg er blitt bedre kjent i området, har jeg nå normalt GPS'en avslått, og slår den på om jeg trenger den.

Det tar da litt tid å finne satelittene, før du får din posisjon, men batteriene varer omtrent hele jakta.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Har i dag Oregon 450 som har muligheten for sjø og topografiske kart men en Montana er nok bedre egnet til å brukes på sjøen. Synes at skjermen bør ha litt størrelse og da blir skjermen på Oregon litt snau.

 

Sendt via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Gjennoppliver denne tråden.

Lukter på Garmin gpsmap79s.

Største spørsmålet er om sjøkartene til garmin (bluechart g3) er detaljert nok til grunner og skjær.

Gulesider sin app påsjøen er iallefall bra på dette når en sammenligner med sjøkart på papir. Men appen og mobil-gps eter jo batteri, så lengere turer blir da vanskelig uten full ladet batteripakke ved siden av (som ungene selvfølgelig har tømt på vei til båten).

Er det noen med erfaringer på dette de kan dele?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...