Jump to content

Swazi jaktklær.


erikhvidsten

Recommended Posts

Hei godtfolk.

Jeg er i ferd med å bestille meg en Tahr XP Anorak og en Nahanni Shirt fra New Zealand. Er ganske sikker på at dette er bankers klær da jeg har flere kompiser som skryter det opp i skyene.

Lurer dog på om noen av dere har erfaringer med andre klær fra Swazi? Greit å vite om det er noe mere jeg MÅ bestille da jeg først skal gjøre det. Dette er klær som jeg fortrinnsvis kommer til å bruke på elgjakt så set er et must at det er "lydløst".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den gamle Tahr anorak som nå er 13 år gammel. Bruker den fortsatt i arbeid på gården, men ikke på jakt lenger. Den er ikke 100% tett lenger..

 

Swazi er som Norrøna en smule oppskrytt. Det finnes andre merker i NZ som også er bra. Ta et søk på dette forumet, så finner du ut hva de mener om Swazi i hjemlandet:

 

http://www.fishnhunt.co.nz/forum/YaBB.cgi

 

Jeg kjøpte meg ikke noen ny slik, for jeg synes anorak konstruksjonen blir for tett på G-T klær. Har derfor gått for Arcteryx skalljakker i G-T i stedet. På jakt i skogen så ville jeg heller gått for Norrøna Finnskogen. Like stille, mer anvendelig.

Vil man likevel jakte i skogen med anoraktype plagg så vil jeg mye heller ha en Swanndri i ull. De er tilnærmet uslitelige, og er både luftig og varm på samme tid, så får man heller slenge over skalljakka om det blir dritvær. Da hører ikke dyra så godt uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 months later...

Har ikke fått tatt noe bilde selv, men du ser det egentlig godt her https://www.facebook.com/swazinorge/pho ... =3&theater

 

Han har valgt å ta den ut gjennom glidelåsen, men dersom du ser på logoen over lomma, ser du en sirkel med kryss. Dette krysset kan skjæres med en kniv, hvoretter antenna føres opp gjennom sirkelen.

 

Forståelig?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg kunne også tenkt meg litt tilbakemelding på bruk av Swazi Model Norway, både vanntetthet og ikke minst vekt.
Under elgjakta i fjor med øs, pøs regn over flere dager, ble både Norrøna Forelhogna og Chevalier Ranger etter hvert gjennomvåte.
På jakkene over skuldre og nakke hvor gevær- og sekkereimene lå an, og buksa i ræva når en satt på post.
Har vurdert både Kuiu,  Sitka og Swazi men det er vanskelig å vite om disse er bedre / verre enn det jeg allerede har...

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på denne og ønsker tilbakemeldinger på Swazi Model Norway. Den orginale jakken til Swazi som tilsvarer denne heter Kagoule. Fant en video på youtube som viser at at denne modellen fører regnvann ned fra hetta og inn på brystkasse, noen som har erfaring på samme problem? 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Løfter denne igjen.
Er det virkelig ingen "kammerater" som har brukt og testet Model Norway og som har litt tilbakemelding å gi?
Jeg skal på sørlandstur i sommer, og det er ikke lange hoppet bort til Lyngdal fra Lillesand for å kikke på nye jaktklær for møkkavær.
Og Swazi Norway er fortsatt med på vurderingslista.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 25.4.2019 den 20.57, OleEBHårstad skrev:

Slenger meg på denne og ønsker tilbakemeldinger på Swazi Model Norway. Den orginale jakken til Swazi som tilsvarer denne heter Kagoule. Fant en video på youtube som viser at at denne modellen fører regnvann ned fra hetta og inn på brystkasse, noen som har erfaring på samme problem? 

 

Ser noen nevner det samme problemet med norrøna Kvinnherad. Men der har det blitt bra etter en del justering av hetta. 

Kan jo være samme løsning her og. 

 

Noen som har erfaring med at glidelåsen holder tett uten stormflap?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...