Jump to content

Jeg kasta patroner i vaskemaskina!


OveR

Recommended Posts

Jeg fant ingen andre tråder om emnet, og heller ikke noe mer egnet sted så jeg fyrer løs her. Eller kansjke ikke jeg fyrer løs. Jeg har nemlig puttet noen av mine kjære gåsehaglpatroner i vaskemaskina. Synes den h%$#"&$%s jaktbuksa var litt tung, men jeg valgte å ignorere det. Så nå er jeg eier av 6 utrolig rene og blanke haglpatroner. Spørsmålet er ganske enkelt: Kan de brukes eller er det bare å kaste de? Vanligvis tåler de jo regn, så man skulle tro at det går bra, men jeg er usikker. Kunne kanskje gått ut på balkongen og testet, men jeg er redd for at de virker, og at naboene i blokka kommer til å være lettere kritisk til min jaktutøvelse fra balkongen. Eller jakttårnet som jeg kaller det. He he. Bør de kastes(destrueres)?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det ja. Ser for meg første dag i storfugljakta. Tiuren flyr søvnig og sakte opp på ti meters hold. Jeg får en perfekt sving på hagla og drar av i rett tidels sekund. Kampen mellom mann og tiur er avgjort for godt. Det sier et lett "pang". Tennhetta tente og ut av børsa kommer det en lett flamme jeg kan tenne en sigg med. Tiuren vant igjen. Jeg legger meg ned og griner før jeg bestemmer meg for å aldri gå på Tiurjakt igjen.

 

Kommer nok ikke til å teste nei. Er mest nyskjerrig på om noen andre har gjort samme idiotiske mongotabbe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes å huske reklamen for Nittedal spesial i gamle dager: En fisker fikk en torsk med en rød Nittedal spesial i magen. I følge reklamen smalt skuddet da det ble fyrt av. Nei, kast heller de vaskete patronene, ikke ta sjansen på å få ødelagt jakt-situasjoner bare for å spare de kronene.

Link to comment
Share on other sites

Har funnet haglepatroner både i skogen og på fjellet som har lagt minst et år. De har alle virket når jeg har skutt de ,men vaskemaskinen er vel kanskje verre for en patron. Hvis du er redd for at naboene skal høre deg kan du bare skyte de i toalettet :lol:

 

Jeg har aldri puttet haglepatroner i vaskemaskinen, men du bør ihvertfall ikke prøveskyte på badet, spør Kristian Valen :lol:

Link to comment
Share on other sites

IKKE bruk de! Det er STOR forskjell på patroner som er bløte, og som har gått i vaskemaskinen! Du risikerer at de har blitt håndgranater!!!! :shock:

Her er begrunnelsen: Krutt har ulik brennhastighet, noe avhengig av formen på kornene. Når du kjører patronene i vanskemaskinen vil de riste rundt i høy hastighet, kruttkornene kan dele og forstøve seg, og du risikerer at brennhastigheten/trykket har gått kraftig opp! Dete gjelder i alle fall riflepatroner, går ut fra at det gjelder haglepatronene dine også. Destruer de!

Bent

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange artige forslag folkens. Jeg er en mann som tar få sjanser når det gjelder kuler og krutt, så patronene ble dissekert etter beste evne. Det er nok bare å konstatere at selv den beste hjemmelader vil slite med å få liv i disse. Kruttet var klissvått. Hvordan det ville funke i hagla er jeg ikke interessert i å finne ut.

 

Hvis du er av den nyskjerrrige typen som siden 6.klasse har lurt på hvordan det går med magnum haglepatroner i vaskemaskina har jeg nå gjort jobben for deg. Det går dårlig. Iallafall mine patroner i min vaskemaskin. Jeg tror ikke det er noen vits i noen oppfølgingsunderskelse.

 

Takk for oppmerksomheten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...