Jegermeistern Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 "Høggern" er en usedvanlig dyktig feltskytter, en av de aller beste i DFS. Under landsskytterstevnet på Elverum i 2010 hadde han beste 30-skudd, av ca. 3.500 (?) skyttere i klasse 2-5 og V-55. Nå i helga var det "Nord-Norsken" på Røvassdalens anlegg i Rana. Den innledende feltskytinga foregikk på Bjørnå. blant annet med det dobbelthold med B65 på kne på ca. 530 meter, og 1/3 liggende på ca 475 meter. Bare 4 skyttere greide fullt hus på 30-skudden, Geir Bjerregaard, Kine Svartisdal Karlsen, Knut Gullesen og "Høggern". Finalen var 6 skudd kne og 6 skudd liggende på rekrutt-tønna (14,5x16 cm) på 200 meter, på banen til Røvassdalen skl.. Det var ikke mange som "fylte", og blant de 4 med 30 treff, var det bare "Høggern" som traff med alle skudda, 12 treff med 7 innertreff! Gratulerer som Nord-Norsk mester i feltskyting, "Høggern"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Sterkt. Gratulerer så mye Høggern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Adams Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusM Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Flinke Høggern! Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreasv Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Stor gratulasjon! En stor prestasjon, blir spennende å følge med på LS i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansen deluxe Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Man gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Der gratuleres med tittelen og resultatene dine Mvh. NM149 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfur Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Skåler for Høggern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypejegern Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer så mye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjortejeger Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Løftar glaset...... Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Th.Kitten Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fjompen Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
santo 1 Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Takk. Gikk bra det der. Kom hjem med 2 titler i sekken, så er fornøyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaktlykke Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofferp Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Gratulerer så mye Høggern ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Slutter meg hjerteligst til gratulasjonene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Takk. Gikk bra det der. Kom hjem med 2 titler i sekken, så er fornøyd. Jeg nevnte det ikke, men Høggern tok det Nord-Norske mesterskapet i AG-3 som "oppvarming"! Dessuten vant en av hans "elever" feltskytingen for Eldre Rekrutt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.30 Herrett Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 150 Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Takk. Gikk bra det der. Kom hjem med 2 titler i sekken, så er fornøyd. Grattis Jørn! Godt å se at det er liv i den "gamle" nomaden enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petvett Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Fantastisk! Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chopper Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Gratulerer med god skyting. hyggelig å treffe deg på nnm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodge Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Helt rått! Gratulerer Jørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.K. Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Flink Høgger! Da er neste mål LS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t-erwibe Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 respekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Må bare korrigere startinnlegget, jeg hadde nestbeste 30 skudd på LS i Elverum i 2010. Jeg hadde like mye treff og innertreff som vinnern, men jeg ble rangert som nr 2 etter rangeringsreglene med siste hold først, osv. Og B65 sto vel på ca 515m på NNM. Forresten ble hele feltrunden arrangert på elektronikk, som NNM 2010 også ble. Noe som var en meget fin opplevelse som feltskytter synes jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Gratulerer Jørn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icecool Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Gratulerer! Ser ut som du er godt i rute til ls Hvordan gjøres anvisning med elektronik på felt? Får du se skjermen eller får du kun opplyst treff/innertreff og middeltreffpunkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Man får se skiva på skjerm etter skyting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Takk. Gikk bra det der. Kom hjem med 2 titler i sekken, så er fornøyd. Jeg nevnte det ikke, men Høggern tok det Nord-Norske mesterskapet i AG-3 som "oppvarming"! Dessuten vant en av hans "elever" feltskytingen for Eldre Rekrutt! Ja, Eldre rekrutten fikk i tillegg sølv på banen. Den gutten er god til å skyte! Så vi hadde 3 gull og 1 sølv i bilen på veg hjem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Gratulerer Høggern & rookie Sikkert ikke snakk om flaksesamlinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proffen Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Jøsses!! Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Denne hadde jeg ikke fått med meg, gratulerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas.L Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Ikke jeg heller. Gratulerer Mvh Jonas Lunde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ope Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Kid Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Og så er det et nytt år, og et nytt NNM - denne gangen med innledende felt, og NNM Militært (der Jørn hvertfall vant Stang med AG-3) i Bjerkvik, og baneskytingene og feltfinalene i Harstad (Trondenes skl.). Jørn var en av de tre som hadde 30 treff på den innledende feltrunden (en av disse skjøt under vesentlig bedre forhold onsdag, torsdag blåste det forskrekkelig). Jørn la inn 12 treff i feltfinalen - og ble nordnorsk mester i feltskyting, i år som i fjor! Til overmål har han 244 på banen, et poeng bak de som leder - så det vanker kanskje enda flere premier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crankshop Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Jørn e rå å skyte! Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Heisann. Kan jo oppsummere uka. Det begynte onsdag med en andreplass i militært nordnorsk mesterskap med AG3, hvor jeg vant stanga med 25 treff og felten i klassa. Stangresultatet var så bra at det holdt til en andreplass totalt. Torsdagen var det feltskyting, været var "intressant" med kastevind opp i 7-8 msek (kansje litt mer i noen av kastene). På hele dagen var det kun jeg som skjøt 30 treff. De andre med 30 treff hadde skutt som oppsatt et par dager tidligere. Fredagen var det baneskyting, åpna med en fantasi-klasse, 50 på ligg, 49 på stå og 50 på kne. Grunnlaget gikk desverre litt stang ut og endte på 95 med bla et par 9,9. 244 totalt. På lørdag var det finaler. Jeg hadde skive 3 på feltfinalen og skive 5 på banefinalen. Kortversjonen er at jeg klatra 2 plasser i feltfinalen og at jeg falt ned 2 plasser i banefinalen. Nr 1 og 7 altså. Stortsett fornøyd med egen innsats etter uka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreasv Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Gratulerer med kjempe innsats! Ikke dårlig å beherske to så forskjellige våpen så godt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted July 6, 2014 Author Share Posted July 6, 2014 Torsdagen var det feltskyting, været var "intressant" med kastevind opp i 7-8 msek (kansje litt mer i noen av kastene).På hele dagen var det kun jeg som skjøt 30 treff. Det var den konstante vinden som var 7-8 m/sek (eller rundt 10, faktisk). Den tok for fullt der fin- og grovfeltskytterne skjøt "minnneskytingen". Grovfelten skjøt de to første holda bak en diger voll, som tok av noe av vinden. Og de tre siste holda ble skutt lenger nede, der vinden ikke tok så mye, og dessuten kom litt skrått fra venstre. Når det kom skikkelige vindrosser, var det umulig å skyte, hvertfall på kne. Når man har 60 sek skytetid, og det blåser vilt de første 30 sekundene, kan det bli "litt" hektisk på slutten! Det er vanlig at arrangøren skyter før stevnet - men da er det kunngjort på forhånd, og de som måtte ønske det, skal få skyte sammen med arrangørene. I dette tilfellet var slikt ikke nevnt i innbydelsen, og bare arrangørlaget og noen "bekjente" fra nabolag fikk skyte under idelle forhold (visstnok på tirsdag). For rekruttene, som skyter med .22 LR, gjorde dette "groteske" utslag - en rekrutt fra arrangørlaget skjøt 30 treff i vindstille, de beste av de øvrige, som skjøt i villværet, hadde fra 24 treff og nedover. "Høggern" skrev det ikke, men jeg tillater meg å gjøre det - dette var usportslig fra arrangøren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 well done there Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Mektig skyting. Man gratulerer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts