Baldrick Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Kan man gjøre dette på egenhånd uten å være børsemaker? Tenker da i klartekst på å låse grip safetyen i "innklemt" posisjon, mht konkurransebruk. Ser at amerikanerne kaller det "pinning the grip safety." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Når du "pinner" sikringen borer du et hull i fjørhuset, hvor du banker inn en liten "pinne" som holde sikringen låst. Har selv lagt en sveiseperle på en av sikringene mine, og tilpasset den slik at den står fast i innklemt stilling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomen Nescio Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Eller en simplere variant, som er enklere å reversere: Lim en liten terning av lær på framsiden av fjærhuset med superlim, slik at den okkuperer plassen skjeftesikringen skulle bevege seg på. Lim den til side for hullet for slagfjæren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Når du "pinner" sikringen borer du et hull i fjørhuset, . Bakern gjorde det mottsattte på min. Borret hul og satt inn en pinne i beavertailen som så låste sikringen i ett hull/forsenknkng i fjørhuset. Men begge måter fungerer jo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 På min har Olav hos pvas.no satt en settskrue i grepssikringen som ligger an mot fjærhuset. Økonomi varianten er tape grepssikringen med noen runder rundt grepet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 ...Bakern gjorde det mottsattte på min. Borret hul og satt inn en pinne i beavertailen som så låste sikringen i ett hull/forsenknkng i fjørhuset.. Ja, begge måter fungerer. S.R. pleide å gjøre det på den måten jeg beskrev da han fortsatt var aktiv. Fordelen med å sette pinnen slik du beskriver er at det ikke er like kritisk mtp stukning av fjærhusets hull for slagfjæren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts