jarlemann Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Jeg får mange ganger helt plutselig lyst til å trene litt med rifla, og dette melder seg som regel på dager det ikke er noen skytebaner åpne. Noen tips til hvordan jeg kan finne meg en plass der jeg kan trene litt på dager der skytebanen ikke er åpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hollako Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Start med å spørre en grunneier. Grunneiers tillatelse og sikker bakgrunn er det som skal til, pluss en dose sunn fornuft, "høvisk framferd" og allmenn hensynstagen til omgivelsene (turområder, bebyggelse osv.). Noen kommuner har også bestemmelser i politivedtektene vedr. skyting. Dette bør sjekkes, og du finner disse på lovdata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarlemann Posted June 23, 2013 Author Share Posted June 23, 2013 Takker for tipset, får se om jeg finner en snill grunneier med egnet plass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts