morpho Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Hei igjen godtfolk. Har nettopp startet med hjemmelading så regn med det dukker opp en tråd en gang i blandt Er akkurat ferdig med å heilpresse noen hylser (norma 30-06) og merket at noen av de hadde fått en liten deformering i området under skulderen. Hva skyldes dette? For lite fett? For mye? Dien? De var ihvertfall ikke slik etter at jeg hadde skutt de... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-S Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 For mye fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Korrekt. Det er ikke mye fett som kreves, spesielt ikke på hals og skulder. Faktisk skal ikke skulder smøres i det hele tatt, kropp og hals er nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morpho Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 takker for svar. hvor farlig er dette i forhold til omlading? de hylsene som er synlig skadet, kaster jeg selvfølgelig, men de som jeg kun kjenner en ørliten senkning med fingeren, vil de kunne brukes om igjen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ikke farlig. Om ikke du ligger på maks ladning og du får patronen inn i kammeret er det stort sett bare å skyte. Da retter bulkene seg ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morpho Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 jaha? til og med den jeg har avbildet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ja, jeg ville ikke hatt betenkelighetervmed det. Hatt værre enn det der i kammeret. Går de inn, så er det som regel greit. Littvtenking er greit, men igjen. Er du ikke på maks og med et normalt kaliber og normal kulevekt så går det helt fint. Se på hvordan de skyteformer fra et eller annet til noe nytt.. Google fireforming så ser du nok litt av hvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morpho Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Genialt Kim! Takk skal du ha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts