BigHorn Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Er det noen som har erfaringer med denne jaktdressen her inne ? Jeg har tenkt på en sånn til harajakt og rådyrjakt med drivende hund. "Vi" som jakter dette sammen prioriterer også god tid rundt bålet under jakta ! Noen meninger ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Jeg har buksa og er godt fornøyd. Har brukt den på rådyrpost, elgjakt og på grisejakt i Sverige. Litt tung kanskje og er beregnet å benyttes sammen med støvler, men behagelig, varm og stille. Jakka står på ønskelista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigHorn Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Høres bra ut @seawolf. (jeg bruker støvler på jakt) Svenskene mener denne dressen er veldig slitesterk, men har du behandlet buksa med noe impregnering mot vann ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Skinnet har fått en omgang med Mink Oil fargeløs skoimpregnering, og stoffet ble sprayet med noe Nik Wax greier som jeg ikke helt husker navnet på (telt impregnering eller lignenede). Dette er jo klær for forholdsvis tørt vær, men har hatt enkelte regnskurer uten at det har vært problematisk. Uansett...svært behagelig bukse å bruke og skinnlappen som henger ned over støvlekanten gjor at det ikke kommer fukt eller rusk og rask ned i støvlene. Ypperlig når en går i høyt gress eller buskas med morgendogg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigHorn Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Takk @seawolf Jeg har dress til de fuktige jaktdagene fra før, så dette blir nok bra. Buksa blir nok bestilt seinere i dag ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts