Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

theopticzone har 9% rabat, så blir rundt 2900 med frakten om jeg ikke husker feil, hvor mye er toll gebyr? tror det er 253Kr.

Då blir det omtrent 3820kr, så sparer rundt 800kr.

Edited by Guest
Posted

Tidligere var det noe å hente på å importere disse fra USA selv, men det er ikke så veldig mye å spare lenger..

La oss si at du får tak i den for ca 500$. Så må du regne med ca 40-60$ i frakt til Norge. Deretter kommer momsen på varepris og frakt og med dagens dollarkurs havner du da på ca 4000 kr. Så kommer en forenklet tollbehandling, og du havner på en total på ~ 4200 kr.

Sportsbutikken.no selger den vel for 4590 kr.. Så da er det jo opp til hver enkelt om de mener det er "verdt" det :wink:

Posted

De 7-800kr du sparer kommer du til å angre som en hund på at du gniet deg til den dagen det skjer noe galt med siktet og du trenger service. Spør meg hvordan jeg vet. Har handlet alle mine Conquest av Sportsbutikken. To av dem har trengt service, og jeg har fått nytt av dem begge gangene innen 3 dager. Gjett om jeg var glad jeg ikke hadde "spart" noen penger da.

Posted
...........conquest ............

...Om det skulle være noe galt .................sendes direkte til zeiss sin avdeling i oslo?

:lol::lol::mrgreen:

Søk litt på forumet så ser du hva slags erfaringer folk har med det,

Posted

Zeiss Conquest er et produkt Zeiss Norge ikke vil ha noe med å gjøre, alle reklamsjoner må gå til den du kjøpte siktet fra. Sitter han i Thelittledustytown i Texas, ja så må siktet dit; sitter selger på Molde sender du siktet dit. Gjett hvor du har best reklamsjonsrett?

Hvor Conquest er produsert er alltid et tema, stort sett alle produsenter er blitt beskyldt for å være "rett" :lol:

Posted

Zeiss Conquest er bra greier og MYE sikte for pengene; poenegt er bare at en bør kjøpe det i Norge om en vil ha ting enklest mulig med tanke på reklamasjon.

3-9x50en er forbausende (nesten sjokkerende!) god selv i skumring.

Posted

Hva om sportsbutikken.no må legges ned en dag, som så mange andre butikker i norge, då hjelper det vell fint lite om du kjøpte den i Norge?

Nikon monarch e, Leupold vx-2 og Meopta meopro er vell greie i forhold til conquest?

Posted

Slenger meg på chiefens anbefaling, hvis du har tenkt på conquest og kan få classic ved å gå opp to lapper så er det absolutt verdt det. Du går opp mye i klasse for "lite penger" i våpenverden vel og merke og merke