Windir Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 hallo! Jeg lurer på om noen har peiling på hvordan jeg kan få tak i dette? Skal trene hunden, og trenger en liten mengde av det som er nevnt ovenfor. Gaupehår får jeg muligens tak i selv, men bjørn og jerv blir vanskelig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vest Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 For 10 år sidan testa eg hunden min på bjørn i Namskogan, i den sammhengen hugsar eg at ein kunne få kjøpt skinnbitar av bjørn til hundetrening, så kanskje du kan ta kontakt med ein av dyreparkane i Norge som har bjørn? Namskogan, Polar Zoo eller kanskje bjørneparken på Flå? Alle desse har dreve med hundetrening på bjørn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Windir Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 takk for svaret vest! Fatter ikke at jeg ikke tenkte på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baktus Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 SNO leverer ut skinnbiter til de kommunale skadefellingslagene som ønsker å trene hund. Noen bjørner som blir skutt blir fordelt til det formålet. Jeg fikk selv tak i skinnbiter fra bjørn på det viset. Uten problem. Så om du tilhører et slikt lag så hør med den nærmeste fellingledern hos SNO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Windir Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 gjør nok ikke det, er kun "kjenninger" som blir tilsatt i det lokale skadefellingslaget. Men fikk tilsendt bjørnepels og skinn av en hyggelig bjørnejeger, og må si at unghunden satte stor pris på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts