Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Med tanke på at folk her inne mener at STI Targetmaster til 25laken bare er halvfabrikata, så spørs det vel om de mener Dan Wesson er "semi-custom".... xD

 

Er vel mye som det meste, man får det man betaler for, vil tro de til den prisen er "gode nok" for de fleste.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
På 11.8.2017 den 20.33, Pappapangpang skrev:

Hva er en fair pris for Sps falcon Master i 9mm med 6 tommers løp og tunet avtrekk for tiden?  Er ikke så mange av de på finn for tiden...

 

Riktig pris er det selger og kjøper blir enig om der og da. Jeg ville ha tatt utgangspunkt i nypris og tatt det derifra utifra tilstand, tilgjengelighet og begjær.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Har arvet en Colt 1911A1, 45ACP, som min bestefar brukte under krigen (Narvik). Pistolen er i svært god stand og ligger i tilhørende lærhylster. Den har mest sannsynlig ikke vært skutt med siden krigen, eller senest 60-tallet.

 

Hvilken verdi kan man anta at pistolen har? Ikke at jeg skal selge den da den har stor affeksjonsverdi.

2017-08-31 20.21.33.jpg

2017-08-31 20.21.46.jpg

2017-08-31 20.22.06.jpg

2017-08-31 20.23.24.jpg

2017-08-31 20.24.27.jpg

2017-08-31 20.24.53.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Desverre ikke min, var med eier og hentet den i dag, special order for å si det mildt, har jo flere les baer og svi og ymse high end fra før, men her har noen lagt seg i selen, aldri sett denne type finish før, men fikk copy paste fra eier, og det er faktisk blånering, spesiell sådan. Dette er hands down noe av feteste jeg har sett. 

 

Minutely detailed hand-chiseled engraving, an old world art form rarely seen in today's high tech world; Special Charcoal Bluing on all polished surfaces, which have all been hand prepared with ultra-fine 1200-grit material; For contrast, a rich Nitre Blue is used on the pins, thumb safety, slide stop, grip screws, mag catch lock and hammer; The handsome "LBC" engraving on the top of the slide is inlaid with gold.

 

Kommer med bilder og muligens video når eier skal prøve den for første gang :o 
Konkurranse sikter med serratering,  samme man får på ultimate master 6 og lignende og 1 inch warranty på 50 yard burde jo denne ha potensiale både som showpiece i monter, og på noen utvalgte stevner med tørt vær. 

 

1 bilde med monter åpent, 1 fra utsiden så man ser display casen. 

Begge deler kom forøvrig i klassiske les baer innpakningen som er så langt fra apple man får :D 

 

 

DSC_1110.JPG

DSC_1109.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom Oslo Politikammer i går og hentet ut en tidligere uregistrert 1911A1; kommersielt produsert i USA, kjøpt av British Purchasing Commission, og kommet til landet under krigen, mest sannsynlig i flyslipp. En riktig snasen sak, som jeg gleder meg til å få med meg på banen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den ble i hvertfall ikke brukt under slaget om Narvik i 1940 men den kan jo ha blitt sluppet og brukt i Narvik senere i krigen.

 

Den graverte var fin men jeg tror jeg hadde droppet front serrateringen på sleiden. Man får jo nesten samme effekt fra full gravering.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Jeg har imidlertid sett det på Colter som har tilhørt folk som tok imot våpen, bla Trygve Bagåsen i Lommedalen/Nordmarka/Bærum. Et av våpenlageret deres har forøvrig blitt kulturminne.

 

Det kuleste av alt er at endel niklede Colt SAA 4 3/4" i 45LC kom i slipp i Nordmarka. Det er antagelig den siste dokumenterte utlevering av SAA til en militær enhet. Fra Gen Custer/Little Big Horn til Aks D13/Nordmarka svinger det av :-) 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har lik babyen min som kan ta ut den låseduppeditten jeg har satt pil på og legge ut et bilde av «baksiden» på den? (Den delen som låser seg inn i hakket på våpenet)

Lurer på om jeg kanskje har knekt av en liten del av den men er usikker

Hvis jeg har det, hvor bestiller jeg ny «lås»?

Takk :)

2468D914-A503-46C5-B0C2-46A5F44C3B6D.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hitrate, schmidtrate. Første gangen jeg skyter pistolen, første gangen jeg skjøt 45 ACP, og jeg er da for pokker ikke en spesielt god skytter uansett...

 

Når jeg gjorde jobben, leverte skytejernet. Litt utfordrende sikter, det skal sies, men at jeg ikke skjøt bedre er meg, ikke pistolen. (Har jeg nevnt at jeg ikke liker å skylde på utstyret ;) )

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, OleST skrev:

du olav, den 1911 din er vel ikke tilfeldigvis montert av en børsemaker i sør-trøndelag? :P

 

(ligner veldig på ett eksemplar som har vært vist frem i klasserommet her)

Stemmer nok det, var oppe på verkstedet på skolen og hentet den sist onsdag. Driver å "brekker den inn" enda, men dette er nok noe av det råeste inne 1911 konkurransevåpen bygd her til lands. Bare Dag Ole som får røre mine håndvåpen.

( så du hadde sett på en Grizzly og, det var sikkert min :-) )

Link to comment
Share on other sites

Beklager igjen dette bilderotet. Med en høyrehånd stappfull av senebetennelse så har seriøs presisjonstesting utgått, bare ett par hundre skudd for å brekke den inn. Med militær gfl ammo og 11 punds rekylfjær orker den akkurat å veksle. Regner med det blir bedre etter hvert, den er nå fantastisk thigt, Gleder meg til å teste ut blykuler, har noen tusen 140gr liggende å vente :-)

 

 

 

2017092.jpg

IMG_20171010_191024.jpg

Edited by OlavM
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg så på R1, og var ikke imponert over hvordan den var. Uten å skulle påberope meg noen stor ekspertise på våpen generelt, ei heller 1911 spesielt, virket den slurvete satt sammen, ruklete, og med toleranser jeg hadde forventet av en Glock. Jeg gikk for STI Trojan, og har ikke angret et øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

På 9/23/2017 den 7.19, Mondragon skrev:

Noen som har lik babyen min som kan ta ut den låseduppeditten jeg har satt pil på og legge ut et bilde av «baksiden» på den? (Den delen som låser seg inn i hakket på våpenet)

Lurer på om jeg kanskje har knekt av en liten del av den men er usikker

Hvis jeg har det, hvor bestiller jeg ny «lås»?

Takk :)

2468D914-A503-46C5-B0C2-46A5F44C3B6D.jpeg

Beklager treg tilbakemelding, men har vært en stund ute på havet.

 

Her er noen bilder fra min 1991:

 

 

IMG_0252.JPG

IMG_0253.JPG

IMG_0254.JPG

IMG_0256.JPG

IMG_0258.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...