Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Da er nytt familiemedlem flyttet inn i våpenskapet :mrgreen:

S&W Pro Series, 9 mm. (ja da, vet det skal være 45 ACP, men eldre herrer kryper ikke rundt etter tomhylser)

Ekstra magasiner er bestill fra Brownells, magasinholdere fra Vidar Nakling, og gubben er snart klar for Classic IPSC :wink:

 

Pistolen ser og føles svært bra med justerbart baksikte og fiber frontsikte.

Avtrekket er littegrann polert ifølge selger og kjennes meget bra ut.

Noe mer heft i denne enn min Glock 17, og gleder meg stort til prøveskyting :D

 

PB250056_zpsptyzjlct.jpg

PB250057_zpsbgsmbosa.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er min Pro Series S&W 1911 prøvd på førjulstevnet hos Kristiansund Dynamiske Sportskyttere.

Har ikke fått testet pistolen på forhånd, annet enn tre skudd fra vedskjulet får å verifisere treffpunkt.

 

Uansett, gleden var stor da jeg stort sett traff der jeg siktet, og halte i land en flott andreplass (av tre deltakere i Classic) :mrgreen:

Herre for et behagelig våpen å skyte med, jeg er storfornøyd med min julegave til meg selv :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var den endelig her! posten fant den brått i dag så da ordnet ting seg ;)

 

Blir strip for å ta av lagringsfett og slikt og liten rens av løpet, så skytebanen senere i dag. PVAS var kule nok til å sende med merke som kan sys på bag/jakke, så da snek det seg med på bildet og.

 

Må bare oppdrive noe 9mm minor.. det er vel det jeg skyter minst av ironisk nok.

 

Dette er da en custom svi singel stack 9x19 6 toms longslide sighttracker 1:16 twist schumann, med target sikter (svart uten fiber) og lavprofil baksikte med bredt sikteskur. Ikke helt det man ser mest av.

normal_DSC_0487.JPG

normal_DSC_0488.JPG

normal_DSC_0489.JPG

normal_DSC_0490.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vinner felt-NM nå har du ingen unnskyldninger.

Brukt hele julen på å lage unnskyldninger blitt god stor liste :P

 

Dette er grovfelt racern min etter planen, så har 6'r fjær i bestilling og har 7-8-9 klare til test, ser også på muligheten for å gå ned litt på hammer og evnt justere blokka bak ;)

 

Den skal en tur på vekta etterpå, så ser vi.

Link to comment
Share on other sites

Demontert hele morroa og fjernet lagringsfett, den er vesentlig tightere enn noen av de andre svi'ene jeg har, men bull/sighttracker designet gjør jo at den ikke blir like ubrukelig å racke som tight bushing typ vanlig. Turen min på banen i dag ser litt dårlig ut da jeg stadig sitter og jobber paralellt her...

 

Merker den er laget for "bullseye" som konsept, så er spent på samlingene på 50m mot f.eks. baeren i 45 og siggene.

 

Finishen på alt av rails er så og si glassfinish innvendig, fjæra virker som 9/10lbs nå som fettet er av og man kan racke den uten treighet. Virker les baer tight på alt hittils.

 

Prøvde ta bilder av alt innvendig, men har nok vært uheldig med fokusen, prøve å ta bilde av blånert glassfinish er ikke helt det store med mobil og ikke verdens beste lys..? :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...