Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

imho er det noen år siden man så pardini i "stort flertall" i feltløypa.

 

Jeg skyter felt med 1911 i 45 stortsett, grov med 1911 i 9mm :) 

 

skyter over middels 2011 og da er 1911 veeeeeldig nært og kjært, 

 

Ellers ryker det meste av pistoler før eller senere og trenger litt tlc, jeg brukte tang i safetyen sist match på utstøter... har brukt slegge og skrutrekker på ekstraktor.... 

 

De fleste pistoler finner det litt mer krevende å skyte fulle magasiner, bli reloada, skyte nye fulle magasiner, enn 6 og 6 skudd i sakte tempo med 10 min mellomrom. Som lite stikk til pardini-die-hard-fans fans kan man si at jeg aldri har sett noen hevde seg med den i IPSC standard divisjon, selv om den på papiret er godt egnet. Veldig mye 2011 derimot :D 

 

Link to comment
Share on other sites

Finnes knapt noe bedre enn fornøyde skyttere som kaster nysgjerrige blikk på andre skytteres nyanskaffede "jern", gjerne ledsaget av gode gode ord og klapp på skuldra.

Så er det opp til hver enkelt om man sanker hyggelige "gledespoeng" i feltløypa, eller mer seriøse "alvorspoeng" som bringer en stadig høyere opp på resultatlista.

 

La oss holde det slik folkens, er ikke sikkert vi er så uenige når det kommer til stykket  :-)

 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, aps skrev:

Som lite stikk til pardini-die-hard-fans fans kan man si at jeg aldri har sett noen hevde seg med den i IPSC standard divisjon, selv om den på papiret er godt egnet. 

 

Tilbake i "attenhundreogdazumal" (rundt 2006 eller deromkring) husker jeg en kar som skøyt en større Praktisk-match med en Pardini i 40. Den så ut til å virke, tror ikke han plasserte seg helt halvgæærnt heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Hej,

 

Jag har en liten utmaning med min 1911, och jag tänkte höra om det är någon på forumet som har en idé.

 

Jag köpte en Les Baer Premier II våren 2018. Den skjuter naturligtvisa fantastiskt - precisionen i pistolen är många gånger bättre än skyttens...

 

Jag har emellertid ett problem; efter att sista skottet har gått, så stannar inte manteln (slide) i det bakre läget, utan slår fram som om det skulle finnas en patron kvar. Det verkar inte som om "slide stop" fångar upp manteln efter sista skottet. Jag har snackat med Les Baer och de har egentligen inget klart svar. Innan jag går vidare så vore jag tacksam för eventuella inspel.

 

På förhand tack.

Link to comment
Share on other sites

Samme problem med min P.P.C. Open Class. Les Baer sa at det bare var å sende den inn så skulle de fikse det, men litt problematisk når man befinner seg i Norge. Lever fint med det. Sluttstykket henger bak i ny og ne på min, men som oftest ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det der er relatert til magasinet, ikke våpenet - dvs hvis sleidestoppen er spec.

 

Magasinet skal ha to tilbringere over hverandre. Den nederste patronen ligger oppå den øverste tilbringeren. Den nederste tilbringeren vil presse opp sleidestoppen (av trykket fra magasinfjæren) idet den kommer høyt nok opp. Og det gjør den når det er tomt for ammo. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvor skitten er pistolen?

Det er som de andre siden 90% av tiden magasinene, men om slide stoppen er SKITTEN kan det være for mye karbon og skit der til at den klarer dyttes opp av alle mags. 

Min LB har virket fra dag 1, and still does, men skyter jeg supersvak ammo, eller gidder ikke rense den på noen tusen så skjer det du beskriver. Typ 130 faktor ammo i 0 grader. 

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, ATnT skrev:

Kan du ta bilde av ett av originalmagasinene som alltid låser og ett som aldri låser ? Slik at vi kan se hvor feilen ligger.

 

Det er dessverre ikke mulig å se på magasinene hva som er feil. Har tittet og studert, målt avstander mellom magasinleppene osv. med skyvelære og sammenliknet med magasinene som funker, uten å finne ut hva som er galt. De to Les Baer-magasinene som har problemer fungerer og låser sleiden når man drar den tilbake med håndkraft, men sjeldent når man skyter. 

 

Tipper det er snakk om ørsmå forskjeller i indre dimensjoner eller ev. grader på innsiden av magasinet, som bremser tilbringeren på vei opp slik at den blir bittelitt for treg. Elns... Gidder ikke dissekere magasinene og forske på saken, siden jeg har nok magasiner som fungerer hundre prosent. 

 

Problemmagasin øverst og til høyre:

 

15626359_20190106_181117(Medium).jpg.4a69ec26f21c67722b064f43d56809b1.jpg

 

835759448_20190106_181200(Medium).jpg.d1a46fd11930b037eee33430e3bee801.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke uvanlig at dette skjer på 1911, vet ikke om det er mere vanlig på 9mm modellene men det er der jeg har hatt mest problemer.

Test forskjellige magasiner og eventuelt også noen forskjellige sleidestoppere.

Jeg har best erfaring med Chip McGormic og Wilson Combat magasiner i mine LB Premier II i 9mm, andre sverger til Tripp Cobra magasiner.

Les Baer magasinene ligger ubrukte i våpenskapet (de er 9 skudds og ikke 10....).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Prøver å få tak i en Nighthawk customs hovedfjærhus med magwell og fangsnor hull (Eller lignende).

Noen som vet om noen andre enn brownells (som skulle bokstavlig ha 250% fortjeneste på orginal delen) som kan ta inn? Selger?

 

$159/Nok 1350,-

https://www.nighthawkcustom.com/parts-and-accessories/main-mainspring-housings/1-pc-mainspring-housing-magwell-fully-machined-government-stainless-steel-with-lanyard

 

$398,-/ Nok 3381,-

https://www.brownells.no/1911-MAINSPRING-HOUSING-Govt-FL-Mainspring-Housing-and-Magwell-w-Lanyard-Loop-NIGHTHAWK-CUSTOM-Stainless-Steel-Government-Commander-100007589

 

Tips og forslag tas imot med takk.

Edited by TaueBill
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det kommer fler og fler "konkurransemodeller" med basis i produsentens egen std. 1911 med tilpasninger, tredjeparts deler og "håndspåleggelse" fra deres egne børsemakere / "custom shop". 

 

Sig Sauer 1911 Max (Michel) til litt over 20 høvdinger er en, nye Ruger SR1911 Competition (Doug Koenig) til veil. 29 er en annen. 

 

Er det "verdt pengene" til formålet? I forhold til å få en kapabel børsis til å gjøre tilsvarende...eller kjøpe "full custom"? Var forresten stor innbyrdes prisforskjell også... 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, unnamed skrev:

Jeg har les baer. Har tatt i flere kimber og ruger osv og har har ikke angret ett sekund. 

 

Du har ikke angret på kjøpet av Les Baer, mener du? I forhold til de andre du har hatt? Bortsett fra leveringstiden, kanskje...

Link to comment
Share on other sites

sånn for å være litt fan boi, les baer er faktisk verdt penga, snakka med folka som lager ting, de har vist hvordan, den veksler tomhylser og samler med alt mulig av ammo. Får noe for penga. 

Ventet ca 2 år, aner ikke hvordan det er nå. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, aps skrev:

Ventet ca 2 år, aner ikke hvordan det er nå. 

 

Sikkert ikke ulikt, hvis de ikke har på lager eller noen ledig i bestilling. Hvis de har begynt å produsere for lager i Iowa, så hadde vel ikke d vært et godt tegn heller... men å vente 2 år blir litt lenge, denne gangen i alle fall. 6 mnd max :)

 

Og er de egentlig så veldig dyre, når man ser på arbeidet som er lagt ned? Synes heller Sig har noen modeller hvor noen sitter igjen med mer penger enn nødvendig...

Link to comment
Share on other sites

Les Baer og mange andre bruker en 9mm varsler med dårlig geometri. den stikker ikke langt nok ut i magasinbrønnen og de elendige platemetall 1911 tilbringerne hopper lett over.
Wilson combat og BUL lager varselere som funker med alle 9mm magasin jeg har prøvd. 2142478085_4434141.jpg.d1d8d1544a352efec134e042f5bf9067.jpg1610631835_p_965601045_11.jpg.c04feac0f5273d53f96ab817b877d689.jpg

rustfri er bilde av ed brown varsler, wilson combat i svart. den forskjellen der kombinert med sikkert litt forskjellige toleranser i rammetykkelse gjør at tilbringeren kan vri seg litt og hoppe over "tappen" til varsleren. BUL tapp er enda større tror jeg, sikkert fordi de ikke lager noe i 38 super, og BUL/mec-gar magasiner ikke har spacer bak patronene i magasin som gir mer klaring mellom varlser og kule.

Edited by meatpukk
Link to comment
Share on other sites

er vel standard prosedyre i ipsc å file vekk driten så den ikke funker, hvertfall i 2011. avhengig av magasin, kan man jo knekke utstøteren ved å stappe inn magasinet for hardt når sleiden er bak.
nå har jeg ikke sjekka delelistene, men det virker som BUL selger dedikerte varslere til hvert kaliber. amerikanerne lager en for 45 og en til 9/38/40.

Edited by meatpukk
Link to comment
Share on other sites

Hva er det man i utgangspunktet tilpasser med en 1911 for bruk i IPSC classic? 2alfa har BUL som har noe spesifikke modeller, og det finnes jo noen andre... kanskje ikke noe man gjør med en Les Baer? Bruker alle lette kuler i 9mm, og er det f.eks. i det heletatt noe poeng med lavere snurr i pipa for bedre presisjon? Hvis man også ønsker å bruke pistolen til noe annet enn IPSC?

 

Jeg er ikke så ofte i Oslo, og ikke alltid jeg rekker å "sikke innom" siden åpningstidene er som de er heller... det nytter liksom ikke å komme 30 min før stengetid, når de du burde snakket med allerede har gått hjem. Det har jeg forsøkt, så neste gang blir det ny staategi - midt på dagen, forhåndsmeldt :)

Link to comment
Share on other sites

@Eddy1212 her er vel eneste jeg kjenner med en haug les baer til IPSC bruk 😛 

Han fikk prøve min en gang og satte vel alle i samme hullet... og fant ut han hadde lyst på sånne 😛 

Ikke vært borti at snurr på 1911 er issue, 

Kun sett på 4 toms piper og sære kreasjoner. 

Link to comment
Share on other sites

En haug er vel å dra den litt langt - har bare tre 😀.

Ellers er det viktige i IPSC Classic det samme som for alle de andre IPSC divisjonene: Pistolen må virke hele tiden og den må være presis.

Mye annet er smak og behag men gode sikter, dobbelsidig sikring og skikkelige serateringer er bra.

Av kuler bruker skytterne mye forskjellig. Jeg gidder ikke lade 9mm så jeg kjører den billigste 124 graineren fra en god leverandør som er tilgjengelig til en hver tid.

Litt tyngre kuler er også OK men jeg synes 147 og 152 gir for treg rekylfølelse - andre sverger til dette. 

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg relativt ny i ipsc gamet, men tror ikke folk bryr seg altfor mye om snurr i pipa og sånt.
men det man bør ha er magwell, noen bra grepsplater og fiber i framsikte.
justerbare sikter og gode serrateringer er ting jeg ville hatt som krav også.

Les baer har forøvrig den diggeste serrateringen jeg har kjent

Link to comment
Share on other sites

124gr fabrikk er i 95% av tlfellene bedre enn det folk lader selv. (please proove me wrong) 

 

147/152/158 er håpløst trege i rekylen.

Jeg hadde skutt 95gr om det var lov. 

Mange fnyser av presisjon og IPSC, men jeg skyter snusboks på 35 meter stående med 2011, holder den ikke det sjekker jeg tilpassing, de fleste 1911 er mer presise da sikter sitter på sleiden, og tilpasningene ofte er bedre uten komp og det styret. 

Les baer garantien er der av en grunn, produktet er ekstremt bra. 

En god custom pistol samler med alt, og har likt treffpunkt med alt, vi snakker 175-230gr.

En dårlig tilpasset... not so much. 

Link to comment
Share on other sites

Du har mye praktisk erfaring, #aps, såvidt jeg har skjønt etter min tid her inne. Både når det gjelder konkurranse, men også veldig mange forskjellige våpen...

 

Lading har jeg også erfaring med, dog kun til rifle. Men det er jo mye å ta hensyn til, for å få effekt ut av det...sammenliknet med fabrikkammo som våpnet liker. Konsistent hylsevekt /-dimensjon og kulevekt f.eks... så jeg støtter den, man skal legge mye ressurser i det for å lade bede enn en standard ammo som er testet til å gå godt i våpenet. Særlig i forhold til 9mm ammo med kvantumsrabatt...

 

Men jeg skal ha ny 9mm pang. Har revolver og konkurranse .22 LR, skyter foreløpig kun NSF, og hadde begynt å se på 6-tommere til ren feltskyting. Så fant jeg ut at det faktisk finnes en DSSN klubb bare en liten time unna, og tenkte en fin 5» 1911 kunne være et bra kompromiss til noe å bruke begge steder, uten å havne i «open» med noe som var uegna...

 

Er jeg på villspor? 20-30 tusen er greit, ikke 50 :) Må jo ha utstyr/noe som smeller også...

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, aps skrev:

Mange fnyser av presisjon og IPSC, men jeg skyter snusboks på 35 meter stående med 2011,       

de fleste 1911 er mer presise da sikter sitter på sleiden,

Trengs det et pressist våpen (og ammo) for å skyte IPSC da? Har dere begynnt å skyte på "pippiper" på langt hold?  :)

 

Må si du er bra til å skyte, hvis du sammler alt innenfor en snusboks på 35 m - stående!  Det tilsvarer vel ca 290 - 295 på pressisjons delen, av VM programmet det. :) Men uansett - den pressisjonen er vel unødvendig til IPSC?

 

Sikter på sleiden, er vel i utganspunktet det dårligste, spessielt på "raklevåpen". Mindre betydning på kvalitetesvåpen.

 

Undrer på om det diskuterers unødig dyre våpen her. :(Viktigste er vel at våpnet fungerer!

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Jeg har 6 toms 1911 til felt, og 5 toms 1911 til classic, for å unngå garderobe styret.

på NSF felt våpen har jeg 45 til milfelt, 9mm til grovfelt, disse er satt opp med respektive avtrekk, og veldig lite lysåpning da jeg foretrekker dette til vanskelige skudd, med god tid. 

På IPSC/DSSN/Classic må du fort ha mer lysåpning for å plukke siktene raskere, avtrekksvekten er borte, og litt andre ting er i fokus.

For å skyte 90-95% kan du blande våpen og bruke 1 til alt, skal du spisse/spesialsere og faktisk vinne NM kan du ikke gjøre dette, og våpen optimaliseres på den enkelte gren.

for 20-30.000 får du les baer, for 50k får du SVI, for 10k får du mest for pengene. 

Jeg pleier havne på les baer og SVI, men BUL har begynt å virkelig komme som en levrandør som gir mye for penga. Hadde man hatt ubegrenset garderobe hadde jeg nok hatt flere rimeligere våpen også. 

Jeg tester jevnlig håndvåpen på hold forbi 100 meter for å teste presisjon, 

Havne i open med singel stack 6" 1911 er .. ikke ideelt.



Så en 5" 1911 kan du kose deg i noen år før du havner på nivået der 90-95% er tema uansett sånn.. eegentlig. 

Classic er en av de kuleste divisjonene imho. I høst arrangeres det stevne med bare classic, standard og revolver, med periodisk korrekte klær, jeg gleder meg! :D 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Geco5 skrev:

Trengs det et pressist våpen (og ammo) for å skyte IPSC da? Har dere begynnt å skyte på "pippiper" på langt hold?  :)

 

Må si du er bra til å skyte, hvis du sammler alt innenfor en snusboks på 35 m - stående!  Det tilsvarer vel ca 290 - 295 på pressisjons delen, av VM programmet det. :) Men uansett - den pressisjonen er vel unødvendig til IPSC?

 

Sikter på sleiden, er vel i utganspunktet det dårligste, spessielt på "raklevåpen". Mindre betydning på kvalitetesvåpen.

 

Undrer på om det diskuterers unødig dyre våpen her. :(Viktigste er vel at våpnet fungerer!

 

På NM sist var det 2 stk uten mike, holdene var lange, så ja. 

Rooster har alltid hold på 65ish meter.

I år var det mye ramaskrik over at man faktisk måtte sikte på SNO.  På viken open har man mulighet for noen gode hold også, så folk bør nok være innskutt her også. 

Det er EM i år, EM/VM har du *alltid* hold på 60 meter og ut, på VM sist skjøt du en partial target på ish 60 meter som stod 45 grader vridd i tilegg, dvs alfaen var ikke stor.  tok du den "risikioen" og visste du var innskutt sparte du deg for nesten 30-40 meter flytt på slutten. (mange løp..) 

Jeg skyter NSF felt, metallsiluett og det meste annet med høye presisjonskrav, jeg er også en pådriver for at folk må skjerpe seg og treffe ting på hold. 
 

sikter på sleiden er mer tilgivende om ting er dårlig tilpasset mot ramma. Ramme monterte sikter... står jo der de er uavhengig. Dvs du kan få bedre resultat ved å skyte/bruke sikter, enn i ransom rest i ytterste fall. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, Geco5 skrev:

Trengs det et pressist våpen (og ammo) for å skyte IPSC da? Har dere begynnt å skyte på "pippiper" på langt hold?  :)


jeg er ingen spesielt god skytter (enda 😉) men jeg skyter les baer 1911 mye bedre enn min skranglete stock 3, og det merkes.
alle vil skyte bedre med et presist våpen. og jeg ser ingen grunn til å ikke jage presisjon i utstyret så lenge det ikke går utover funkjson, og med les baer så får man faktisk i pose og sekk er min erfaring. 
når man begynner å bomme på stålet på lengre hold går klokka jævlig fort

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, aps skrev:

På NM sist var det 2 stk uten mike, holdene var lange, så ja.

Aner ikke hva du skriver om. :( Er mange år siden jeg skjøt IPSC og det er nok andre her også som ikke kjenner begrepene dine.  Jeg kommenterte IPSC og alt annet er da uinteressant.

 

Kanske forklare hvor store de målene er, på de respektive hold!  Da har andre noe å forholde seg til. :)

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, meatpukk skrev:

alle vil skyte bedre med et presist våpen. og jeg ser ingen grunn til å ikke jage presisjon

Har hatt bra med treff på lange hold (100 - 130 m) med en skarnglete 1911 Colt i 45 acp. Min første 45 acp, var en Kongsberg Colt, som ble brukt på bl.a. Mangumfelt på 70-tallet. Har nok noe bedre, men undrer på om ikke den hadde holdt til IPSC i dag også, hvis ikke skivene/målene er blitt "pippiper".

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, Geco5 skrev:

Aner ikke hva du skriver om. :( Er mange år siden jeg skjøt IPSC og det er nok andre her også som ikke kjenner begrepene dine.  Jeg kommenterte IPSC og alt annet er da uinteressant.

 

Kanske forklare hvor store de målene er, på de respektive hold!  Da har andre noe å forholde seg til. :)

Mike = bom

partial target = "delvis skive" =  en skive som er skjært , du skjærer alltid da av bunnen, f.eks. 1/3 fra bunn, 2/3 fra bunn (mest vanlig) alfa er da ca en colaboks i størrelse, noe over og under så bommer du, sideveis har du C og D sone, så en veldig lav, bred skive. på 10 meter ikke veldig vanskelig, på langt hold? ja vanskelig. 

Samme får du når du slenger på noshoot, du dekker skiva og gjør den trangere rett og slett, men da med enda større fallhøyde. 

2 alfa gir deg 10 poeng.

2 mike, 2 noshoot gir deg -10 poeng per mike, -5 poeng per manglende alfa, -10 poeng på noshootene, totalt -50 poeng, når stagen f.eks. bare er 10 skudd, og maks poengsum er 50 får du 0 poeng på stagen og mister potensielt 50match poeng, det straffer deg haaaaaaaaaardt å bomme i IPSC, spesielt på EM/VM type stager med lavere faktor.

Mulig det var litt off topic, men litt oppklaring iaf.

IPSC er vanskeligere nå, enn før, både pistol og rifle er vanskelighetsgraden økt, på rifle finner du knapt en match uten flere 300 meters hold, fort mot 400. 

skal du vinne kan du ikke bare ikke ha bom, du kan ikke sløse poeng og skyte charlie heller på de holdene, så selv om skiva er stor i praksis, er høy alfa prosent (stort antall innersoner) som teller. 

På generell basis har man godt av å ikke bare drive med en isolert skytegren, men gjeste litt innom de andre, for å se hva man kan plukke med seg. Jeg har lært mye av det. Jeg var A i de fleste NSF felt grener før jeg byttet til IPSC som primær gren. 


På mange matcher har vi måttet slutte å ha stål på "lange" hold p.g.a. tidskjema, trist men sant. Vi slenger opp papp, da står ikke folk der og skyter 2-3 magasiner på 1 mål (ja det har skjedd flere ganger) 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Aner ikke hva du skriver om. :( Er mange år siden jeg skjøt IPSC og det er nok andre her også som ikke kjenner begrepene dine.  Jeg kommenterte IPSC og alt annet er da uinteressant.

IPSC-figurer er de samme nå som for 10, 20, og 30 år siden. Alfa er alfa, og bom er bom. Den første er ca 10cm bred og 25 høy, den andre vet du ;) Et ikke uvanlig mål i IPSC er også "poppere" - liten og stor rund stålblink 13 og 20cm. Har opplevd den store på 50-60m, og når resultatet ditt er poeng delt på tid så er det mange som sliter da...

Men noen utfordring for presisjonen i våpenet er det vel knapt?
De beste/ gode IPSC/DSSN skytterene i Norge er få, men de er faktisk veldig gode, og ville nok vært i toppen i all pistolskyting. Resten er mer sådær, det er en stor "base" av mosjonsskyttere som litt røft sagt ikke kan treffe en ting - meg selv inkludert. 
til @aps så tror jeg du må være enig i at DSSN skyttere - flest - ikke er veldig flinke til å treffe små ting langt unna... 

 

K

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, M67 skrev:

IPSC-figurer er de samme nå som for 10, 20, og 30 år siden. Alfa er alfa, og bom er bom. Den første er ca 10cm bred og 25 høy, den andre vet du ;)  Et ikke uvanlig mål i IPSC er også "poppere" - liten og stor rund stålblink 13 og 20cm.

Dette ble mer forstålig! :)Ja - 20 cm blink, på 60 m, krever noe pressisjon. Skjøt aktivt i mange år, så de vanlige skivene kjenner jeg også prinsippene.

 

Ikke noe feil, å ha god pressisjon i alle våpen. :)Men da det ofte virker som om, at alle MÅ ha det dyreste som er på markedet, for å kunne delta også på et bra nivå, synes jeg det blir et utstyrshysteri. :( Noen blir skremt av prisnivået og gir opp. :( Og jeg har sett mange skyttere som stadig forsøker å kjøpe seg poeng, i stedet for å trene. :( Har en våpen som er tilfredstillende pressist (for oppgaven), burde vel det være bra nok. Det er skjelden vanskelig å bli en god teknisk skytter (på trening), det krever bare innsats. Værre er det, når nærvene kommer på stevne.   

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Aner jo ikke om du kan skyte M67 siden du aldri kommer på match her med 1911 din 😛 
Sist gang vi skjøt pistol sammen var vel 2016? Jeg erindrer at stålmålene ikke var så redde, men gresset rundt fryktet deg. 

På generell basis er det mange som ikke treffer, men noen har det som morro og bekymrer seg 0, andre satser mer. jeg synes alle er velkomne. noen har nok også mer konkurranseinnstinkt, og noen har mer talent. 

Prisen på våpenet er egentlig ikke knyttet til funksjon/presisjon, bitene er ikke så dyre, men når timesbetalingen for han som setter den sammen skal inn, og han ofte vet han kan få mer betalt om han er god og gjør seg i flid,  begynner det bli dyrere. 

Kjøpeseier i IPSC er desverre umulig. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, aps skrev:

På generell basis er det mange som ikke treffer, men noen har det som morro og bekymrer seg 0, andre satser mer. jeg synes alle er velkomne. 

Innertier! Skyttergleden i fokus, langt flere gode skyttere bør se slik på medlemmer, gamle som nye. Dette er mangelvare, mange fokuserer så forbasket mye på poengsummer og superpresisjon. Og topp utstyr. At gode skyttere har slike holdninger - det er gull verdt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, aps skrev:

Ikke vært borti at snurr på 1911 er issue, 
kun sett på 4 toms piper og sære kreasjoner. 

 

Jeg la bare merke til at Ruger hadde valgt mindre snurr på den Doug Koenig bruker, for å få bedre presisjon med 115gr kuler. De lærde strides sikkert om den praktiske betydningen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...