rubs Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Hei, Jeg har tenkt å benytte min 586 med Karl Nill Master 2 skjefte i grovfelt. Så ble jeg nylig minnet på at det er noen regler om lengde og vekt og slik i grovfelt som ikke gjelder i revolverfelt hvor den også skal benyttes. Siden jeg ikke har en slik målekasse tilgjengelig lurer jeg på om noen allerede har sjekket ut om dette er et våpenoppsett som kan benyttes i grovfelt? Hvis ja, supert! Hvis nei, er det småjusteringer som kan redde dette eller er det bare å skrinlegge. Jeg vet at det ikke er helt ideelt med denne revolveren i grovfelt i forhold til de som stiller med sin Pardini .32, men er det lovlig? På forhånd takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wheelgunner686 Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Grovpistolreglementet krever at den må passe i målekasse 300x150x50 mm, maks løpslengde 153 mm og maks sikteradius 220 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Den går neppe i kassa med det Nillgrepet du nevner. Så lenge du overholder mål og vekt (max. 1400 gram) kan du benytte revolveren til grovfelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emarkus Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ligger vel målekasse i hallen? Skal du på nm i år rubs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubs Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 Fant en målekasse. Ikke i nærheten å passe med Karl Nill Master 2 grepet på. Passet fint oppi med et litt mer originalt grep. Da får jeg ta med begge grepene og et skrujern emarkus: jeg stikker en tur innom feltnm. Hva med deg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emarkus Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Revolver og fin på meg hva skal du skyte? Alt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emarkus Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Er det round eller square butt på 586n din rubs? Har et slikt http://www.nill-shop.com/product_info.php?products_id=536 liggende å slenge som kanskje går i kassa i grov du kan låne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts