Benjamin Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Hei alle sammen. Jeg lurer bare raskt på om dere hvet som bønder, helst på vestlandet, som har jakt på due? Eller må jeg reise langt for å få jakte due? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benjamin Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Er det ingen her inne som vet hvor jeg kan få kjøpt tilgang på duejakt her i landet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langlo Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Du kjører opp på tunet til en bonde og sier for eksempel "hei, jeg er Benjamin, jeg kunne tenke meg å jakte due på dine jorder" - så sier han ,, ".. men ja ,, det går jo bra " ,, gratis ,, det er slike jeg gjør det Av og til er livet bra Langlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wikingen Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Litt lettere å svare deg om du forteller sånn cirka hvor i landet du bor. Her i Indre Vestfold er det bare å gjre som Langlo sier, pluss at vi i det lokale JFF har endel kontakter for nybegynnerer innen ulike jaktformer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benjamin Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Jeg bor i Hardanger, så det er ikke mye duer, men jeg er litt villig til å flytte på meg for å få jakta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Det virker som det er ganske mye ringdue på Askøy i hvertfall. Sannsynligvis på de andre øyene langs kysten også. Du kan jo kontakte Bonde- og småbrukarlaget i Hordaland og høre om de kjenner til noen som er ekstra plagd med duer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts