Jump to content

10/22 søknad innvilget m/unntak


cult

Recommended Posts

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noen har nok sluppet en liten tull ja..

Høres rart ut om politiet nå skulle gå ut og stoppe salget av akkurat denne riflen. Skulle det ikke være det, er det ganske så flaut for ordensmaktens vegne..

 

Gløttet innom våpenavdelingen når jeg var på XXL i dag, de hadde fortsatt 10/22 utstilt.

Link to comment
Share on other sites

Jo.. TD versjonen ble jo stoppet ei stund nå nylig. Men er dette ett nytt brev som også innbefatter alle 10/22?

 

Du verden som den rifla får gjennomgå i såfall.. Dersom en bestemt rifle rangeres øverst på skummelometeret bare fordi den er solgt i bøtter og spann, så undres jeg litt over vurderingsevnen.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi ikke lage storm i et vannglass her da.

 

Jmonsen snakker jo om en stopp av 10/22 TD, ikke alle 10/22'er. Denne stoppen var jo en realitet i en kort periode, men er nå nylig fjernet/opphevet/kall det hva du vil. Dette er jo bekreftet bl.a. fra Pedersens og Søilen.

 

Så her tror jeg det bare er snakk om litt sammenblanding, både om 10/22 TD og alle 10/22'er, samt datoen for stoppen. At man skal stoppe TD, oppheve denne stoppen etter kort tid for så å skulle stoppe alle 10/22'er, det tror jeg ikke på en millimeter. Og jeg er meget kritisk til POD, bare så det er sagt, men dette tror jeg er surr/misforståelser/eventyr.

Link to comment
Share on other sites

Ting som komer fra xx ville jeg vert meeeget skeptisk til, er ikke lenger enn i forgårs jeg hørte en selger påstå til kunde at alle halvatorifler uten om kaliber 2lr var forbud å selge lenger.

 

Man kan bli så oppgitt når man hører mølet som selgerne til tider kommer med, men hva venter en seg når de setter ungdommer uten annen erfaring enn det sjefen forteller de til å pushe våpen og utstyr til sporten. (Korrigerte for øvrig utsagnet slik at kunden fikk korrekt info)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette stemmer vel med tidslinjen, skrivet Monsen viser til var vel omtrent når moroa startet. Godt mulig han har rett i det juridiske og at dette er siste gyldige meddelelse fra POD, på den andre siden er det lite trolig at de driver med bølleringing. Så med mindre noen kan trekke de telefonsamtalene i tvil er det vel trolig hva som vil komme fra POD etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Wheelgunner, du kan ringe til POD og oppgi det referansenummeret, de skal da sende deg brevet i hui og hast. Trenger egentlig ikke referansenummeret heller men det gjør det lettere å finne det frem i arkivsystemet.

 

Det kan fint gis melding over telefon om at et vedtak oppheves, men det vanlige er jo at det sendes ut en skriftlig melding (evt. i tillegg). I ren forvaltningssammenheng har mediet for et budskap ingen betydning - men det kan nok ha det i en rettssal ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan fint gis melding per telefon, men muntlig vedtak til våpenforhandleren får null og niks praktisk betydning inntil våpenkontorene i det ganske land mottar skriftlig bekreftelse fra pod. Det er tross alt våpenkontorene som skal fatte vedtak i enkeltsakene, og de må forholde seg til hva de får direkte fra pod.

 

Forøvrig har jeg også sett det rundskrivet fra pod som det refereres til, det skal være gått ut til samtlige politidistrikt så du skal kunne få innsyn hos ditt lokale våpenkontor (eller hos lensmannskontoret hvis de er snille). Er selv på ferie nå så jeg er midlertidig uten tilgang.

Link to comment
Share on other sites

Vet jo ikke hvordan det er nå, men for ca 30år siden jobbet jeg i staten. En typisk uke, møte mandag morgen, oppgaver fordelt, kl 12 ferdig med oppgavene, da hadde man 4,5 dager til å kjede seg eller drive med kreative påfunn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei.

skal kjøpe meg eg 10/22TD. den lokale våpenbutikken skal ha den klar iløpet av neste uke.

Men etter å ha lest tråden begynte jeg å lure på en ting. Det var en litt lenger tilbake i tråden som skrev at han hadde fått på søknaden "Gjelder ikke TD TDT" eller noe sånnt.

Jeg søkte i februar før forbudet kom,da det var å få tak i våpenet som var problemet. tingen da er om jeg får kjøpt TD med min søknad. det står ikke spesifikt 10/22 TD i søknaden, men bare 10/22.

Det var en på Søylen så hjelp meg å fylle ut søknaden. Holder det enda? Er litt surt å måtte sende en ny søknad, å den jeg har er "ubrukelig", iallefall for dette våpenet.

 

Jorhys

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...