LAguns Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Hei! Jeg er ganske ny på våpenfronten, så derfor trenger jeg hjelp ang våpensøknad. Søkt om Ruger Mini-14 223. Fikk svar i dag i posten, der står det « Innvilges ved kjøp hos forhandler». I mine øre er det forskjell på «innvilges» og «innvilget». Er det sånn å forstå at det bare er å handle om jeg kjøper igjennom forhandler eller er det sånn at jeg må dokumentere noe mer ovenfor politi ang evt kjøp hos forhandler for å få dette godkjent? LAguns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Litt rar formulering ja, men det er bare å handle det. Søknadne er innvilget. Men om du kommer over en brukt en som du har lyst til å kjøpe fra en privat ville jeg varslet kammeret først og hørt om det var greit. Men det ska ikke være noen problemer med skaen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAguns Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 Supert! Takk for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Tja, er det fortsatt slik at nummer og blabla skal påføres ved kjøp av halvautomatisk våpen fra privatperson når man søker? - Det var slik før. Jeg har aldri hatt noe problemer med det, men kan hende det er formulert slik mtp. dette..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Vel fikk bare innvilget på min søknadd på en Ar 15, sto ikke noe om forhandler osv. Men blir det fra privatperson så ring våpenkontoret ditt å snakk med dem som Hassel sa, bedre føre var enn etter snar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts