Centauro Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 hej jeg søger nogle ladedata til en 8x68s med barnes ttsx 160 grains projektiler, er der nogen herinde der kan hjælpe med dette ??? jeg havde på tænkt mig at bruge Norma krudt og cci 250 magnum fænghætter samt rws Hylkstre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
case Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 jeg ladde nylig noen med Vithavori 165 75 grs, jeg bruker RWS hylser så de ble nesten fulle, patronlengde 89,9mm og litt komprimert. har ikke kronografert de, ingen uvanlige trykktegn i min børse. Brukte remington tennhetter, vanlige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynx Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 COL anbefaler jeg at du setter til 88 mm (gir deg 8,8 mm feste mellom hals og kule). Norma URP ser ut til å være det mest effektive kruttet for dette kaliberet, da det gir mest hastighet ift trykk: Startladning: 66 grains Maks: 72.9 grains Med 61 cm løp gir maks ladning 990 m/s i utgangshastighet. Med 61 cm løp gir 66 grains 900 m/s i utgangshastighet. Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts