Jump to content

DSR 1 bra?


blundby

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da kommer det .338 DSR i posten! Blei det til slutt allikevel ;)

Kontaktet fabrikken. Vanlige piper kan lett tilpasses kassa og dyre løp er ikke noe problem lenger...

 

 

Hej Blundby

 

Tillykke med købet. Jeg er selv ejer af omtalte riffel her i Danmark og jeg tror desværre at løbet på min riffel er skudt ud.

Da du spurgte ved fabrikken, fik du da opfattelsen at de kunne tilpasse nye piber til "kassa" eller at det burde enhver våbensmed kunne klare? Sidst jeg tjekkede kostede en ny fabrikspibe 18.000 danske kr. Og det er bare for meget.

 

Løp koster og i slike rifler på lik linje med AI system rifle og MRAD mfl så lønner det seg med orginale løp.

Komplett sett MRAD koster 18400 kr

 

Hva presterer rifla da på lange hold?

Er du fornøyd?

338 lm du også kjører?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som sådan meget tilfreds med riflen. Det er også en .338 LM og jeg købte den brugt her i DK. Da jeg først skød med den præsterede den konsekvent den berømte "hul-i-hul"-samling på 100 meter. På 200 meter var det almindeligt med ½ MOA.

Skydning på lang distance her i DK er ikke så nemt at komme til og det er som oftest noget der er foregået på militære baner med SAAB-skiver. Håber at komme til Sokndal engang og prøve over 1000 meter.

Link to comment
Share on other sites

Det er påmontert uorginal vector brems (på adapter/sleeve). Stor tung sak som nok demper bra :) orginalbrems er det drillet hull i toppen på og er Nå ikke som den skal være. Helt tydelig at tupp har vært et problem... Jeg blir tredje eier (med mindre jeg ikke blir fornøyd) så det er nok ikke alle som synes det er et ideelt system... Lurer også på om modifikasjonene er gjort uten større skuddbelastning som er oppgitt, men selger virker oppriktig...

 

Satt inn bolten og avtrekket er helt rent! Faktisk helt perfekt! Myk og glatt boltgang

, god klaring på utkast. Romslig kammer som mater mine gamle hylser uten kule fra magasin helt perfekt. Mangler umbrako for å ta ut pipe, men ser ikke synlig erosjon i bommene ved inspeksjon utenfra.

 

Får ikke testet presisjon uten kikkert og montasje men....

 

So far so good!

Link to comment
Share on other sites

Våpenet returneres dessverre etter avtale med selger (var åpent utlån og retur dersom ikke fornøyd). Veldig ryddig og effektiv selger.

 

Orginalbrems var ødelagt (drillet tre hull i bunn) og uorginal påmontert. Også et par skruer som var løs når jeg mottok den (datt ut en på kjøkkenbordet fra under pistolgrepet). Sikkert ikke mer enn noen dråper locktite som skal til, men jeg synes det ikke skal være nødvendig på et så dyrt våpen.

 

Ellers utrolig bra inntrykk, spesielt avtrekket var fantastisk.. Må bli noe annet enn DSR på meg da...

Link to comment
Share on other sites

Ja ble ny m10. Vil ha alt orginalt når jeg kjøper for såpass mange tusen... Ellers ville jeg gått for custom bygg som er en del rimeligere og minst like presist... M10 virker mer robust og det har ikke falt ut skrue under inspeksjon... Fikk bra pris i går og måtte slå til... Skal lage tråd når riggen er komplett og jeg kan vise hull i skiver ;)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder DSR1 så kjenner jeg 3 personer som har kjøpt seg slik børse. Samtlige har lagt de ut for salg mindre enn en mnd etter kjøp, så noe er det jo som tydligvis ikke står til forventningene. Men ingen vil si noe...

Har selv fått Barrett Mrad I hus, og er fornøyd med alt, bortsett fra avtrekket, som har mye kryp som jeg ikke klarer å justere bort. Så her blir det å leite frem fila.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke så mange av dem i landet? Eieren som blundby vurderte kjøp fra hadde sagt at han fikk juling av den og ikke traff. Ergonomi? Bulpup er sikkert ikke for alle. Kanskje litt awkward lading om man skal jakte... Og man ligger jo forholdsvis nærme munningen kontra andre rifler som er mye lengre. Jeg aner ikke, men den er IMO tøffere rent kosmetisk enn M10, og jeg kan liksom ikke helt se at den skal være upresis eller teknisk dårlig på noen måte. Noen som vil selge meg en DSR-1 til gibortpris? :P

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha deg ei ny rifle Telefonoperatør i en høy prisklasse....så sats heller på M10/AI/ Barrett eller APR.

 

Spuhr montasje og optic fra SB.

Det er mitt råd.

 

Da har du fått det som ligger i toppen og du trenger ingen oppgradering utenom utstyr og evt løps sett i flere kaliber.

 

Apr og tidlige AI har skrudde løp.

Men ingen problem her heller egentlig. Å bytte løp går fort.

Det spørs bruken og behovet ditt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet om en som er veldig fornøyd med DSR her på forumet, så det er nok litt smak og behag. Utrolig ergonomi og ingeniørkunst. For "overenginered" og føltes litt skjør for min smak (skruer som løsner etc). Ser mye er forenklet i nyeste utgave DSR2/3 som ligner mer på DTA SRS. Sikkert basert på tilbakemeldinger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun tafsa på en sånn på IWA eller Shot Show. Hadde nok ikke sagt nei om jeg fikk en ;)

Men at noe koster 100 000 kr betyr ikke nødvendigvis at det er bra.

Tror nok at LRKM fra Defensive Edge gjør jobben like bra, og den er minst like tøff.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Merkelig tråd dette!

Diffuse og for det meste negative kommentarer om et våpen de ferreste har sett , prøvd eller i beste fall tafset på og hvilke våpen som helt sikkert er minst like bra eller kanskje til og med bedre.

Men for all del , råd er lov å gi!

Å sammenligne en M10 eller en MRAD med en DSR blir som å sammenligne epler å pærer. Ikke fordi den ene er bedre enn den andre men fordi de er bygd for ulike bruksområder.

Hadde tenkt å legge ut en tråd med brukererfaringer gjennom 10 år med DSR, både våpenet og folka som lager den og som jeg har hatt en del kontakt med.

Men jeg overlater det simpelthen til forståsegpåerne!

Link to comment
Share on other sites

Tråden ble startet 1 Jun 2013 uten at noen DSR eiere har kommet med noe spesielt (utenom ett bilde kansje)

Så om de sutrer pga det lille "negative" folk har skrevet i det siste så ser ikke jeg at det er noe tap om de nå ikke vil legge ut sine erfaringer!

Trådstarter har jo kjøpt seg Sako så er vel ikke spesielt viktig for han heller :)

Link to comment
Share on other sites

Nå må jeg le litt av deg Delta.

 

Det finnes hundrevis av tråder om Tikka, Remington og Savage, og for noen drittbørser dette er. Og så trekker du opp sureleppa fordi noen er kritiske til et mer sjelden våpen, som faktisk ingen vil dele erfaringer med, eller eie i en lenger periode?

Nå har du jo tjangsen til å fortelle folket hvor bra denne overprisa børsa er.

Men det er nå opp til deg. God jul :)

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jada , jeg så jo dette komme! :smile:

Men det sies at en god latter forlenger livet så det er jo bra!

Leit at innlegget og min kommentar oppfattes som sutring og sureleppe.

Har et for avslappet og upersonlig forhold til mine våpen og spesielt DSRen til å bruke energi på slikt!

Når det gjelder påstanden om å ikke ville dele erfaringer ang DSRen Knut Erik, så kan flere av kammerets medlemmer

bekrefte at jeg har delt av mine erfaringer på godt og vondt!

Dette har foregått via noe som kalles PM ,noe du sikkert også er bruker av. :smile:

Hvorfor ikke i DSR tråden? Jo, for da hadde vi jo havna nettopp der vi er nå! :lol:

Men nå har du jo tjangsen til å fortelle folket hvilken overpriset drittbørse DSRen er da flere her leser

mellom linjene at du har opplysninger du ikke deler!

Men det er nå opp til deg!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke helt sant at ingen har delt, både DELTA og SASR har omtalt DSR 1 tidligere, og i relativt rosende lag. For alt vi vet har de dem enda. DSR 1 var i bruk i det norske langholdsmiljøet for mange år siden, "pre Kammeret", og var vel blant de riflene som starta 338-bølgen.

Idag er det skjedd mye, og at de har forbedret den og laget ny versjon er vel ikke annet enn ventet, synd om utviklingen stoppet. Dessverre er det for lenge siden jeg tafset på en til at jeg skal si noe som helst om rifla - utover at jeg gjerne skulle prøve en.

 

DELTA,

 

er dette din? 403k7pd.jpg

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 0 erfaring med våpenet. Jeg har kan ikke uttale meg om hvorvidt det er ei drittbørser. Ingen våpen som eies på norske hender er verdt 100 tusen kr. Jeg kunne få en kliss ny Sako M10 av min sponsor, til 119 lapper med 2 løp. Lang leveringstid og hinsides pris fikk meg til å velge en rimligere Barrett Mrad. Som jeg skrev, 3 personer i miljøet har hatt DSR 1, alle har solgt de, den ene måtte få ny da den første gikk helt ræva. Men jeg har ikke fått vite en dritt om hvordan disse børsene fungerte, annet enn at de er jævla tøffe. Men tøff hjelper lite om ting ikke fungerer.

Hadde faktisk håpt at noen ville dele både tekst og bilder av grupper skutt med denne, men nei.

Og at noe foregår på pm, hjelper jo ikke oss andre, som ikke får pm. Var det hemmelig da, siden det kun kunne deles via pm?

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Neida Knut Erik det var på ingen måte hemmelig!

Men det er vel ikke slik at man som kammerbruker har plikt til å legge ut brukererfaringer hvis noen spør?

Samtidig , hvis man ser tilbake til da disse riflene kom på markedet og alt preiket om lovlig / ikke lovlig så ligger vel mye av forklaringen på informasjonsmangel der!

Problemstillingen rundt det å bryte/flytte grenser er vel et velkjent fenomen for deg også Knut Erik?

Link to comment
Share on other sites

Så absolutt.

Jeg har stor interesse for dette våpenet, men det foreligger lite om det fra norske brukere.

Jeg skrev at om jeg fikk et, så kunne jeg godt ha tenkt meg et. Jeg fikk valget mellom Barrett eller Sako, gikk for Barrett.

 

Til han som sa fra seg handel pga defekt brems og en løs skrue, om det var grunn nok til å takke nei, så hadde du ikke lyst nok på dette våpenet. Skruer kan festes og nye bremser er i handelen.

 

Min største oppfatning av hvorfor gromme børser i store kaliber blir solgt er at eieren ikke evner å utnytte kaliberet. Man opplever dårlig presisjon og resultater, og velger å skylde på rifla istedet for å innse at det krever litt å håndtere grovt verktøy. Er nok ikke umulig at dette også er årsaken til at de 3 riflene jeg vet om også ble solgt, siden ingen vil fortelle om hvor gode de er.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...