Jump to content

Hundens øye og kjeft er ikke som det skal "vet dom"


carFun

Recommended Posts

Hei

 

Slapp hunden min, en drever i går, sprang rundt og hadde flere loser på forkjellige dyr, og kom stadig tilbake osv.

Så ikke noe da,men når jeg kom hjem og hu hadde fått kvilt litt igjen så jeg at det var noe med øye hennes, ser ut til at den hvite "hinnen" ikke kommer helt bort fra øyet?

Har også tydligvis vondt i kjeften, hun "skriker" til når jeg prøver å åpne den opp....

 

Er nesten helt sikker på at det ene losdyret var elg, så kan det være at hu kan ha fått en smell fra den, eller kan det bare være noe kvist e.l.?

Noe jeg bør gjøre, eller tror dere det kommer til å gå over av seg selv?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

At blinkhinna ikke kommer tilbake skyldes at øyet er tørt. På denne tiden av året får hundene uante mengder frø og dritt på øynene. Derfor må øynene skylles og renses etter jakt. Du kan også massere i øyekroken for å få igang tåreproduksjonen. Du må også sjekke om hunden har fått noen pinner tredd inn i munnen, hvis den har plager derfra. Siden det er tidlig på sesongen og hunden har vært ute i mange timer, er det nærliggende å tro at hunden er utslitt. Men er du i tvil kaster du ikke bort tiden på internett, men oppsøker veterinær.

Link to comment
Share on other sites

Da var dommen der..

Hu hadde nå fått seg en smell på kjevefeste ja, å treft den ene nærva sånn at ikke den hinna på øye går helt opp...

Hadde ørebetennelse for en stund siden å den ørebetennelsen hadde ikke blitt bra, heller værre, faren var stor for at det haddde blitt kronisk alt

Og hu har noe "klumpgreier" på baksida av de hinnene på øynene, noe alla håvne mandler på folk...

vet mente også at hu kanskje kunne ha alergi...

 

Sååå, framtiden ser ikke akkurat så veldig lys ut for hu, er ikke såå intersert i å ha en hund som må til dyrlegen rett som det er...

 

Men om noen har erfaringer med noe av det jeg nevner her så gjerne kom med inspill og tips :)

Link to comment
Share on other sites

...Sååå, framtiden ser ikke akkurat så veldig lys ut for hu, er ikke såå intersert i å ha en hund som må til dyrlegen rett som det er...

Du kan ikke gi opp hunden bare fordi den muligens får noe trøbbel som medfører dyrlegebesøk en og annen gang. Det er en del av det å ha dyr; noe annet er det dersom sykdommen reduserer livskvaliteten så mye at den har det bedre av å slippe.

 

Men håper jeg leser setningen din feil; at du ikke "gidder" å bry deg med en hund med litt plager? I så fall beklager jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, for all del,jeg har ikke gitt opp enda :)

Får se hvordan den behandlinga jeg begynte på nå går, håper på det beste, med både øre og øyner...

For hunden virker meget lovende i forhold til jakt vertfal...

 

Stellte så mye som jeg fikk beskjed om ved forrige behandling, til og med litt lenger...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...