Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har lett litt rundt for å lete etter informasjon om 6,5x55 på rypejakt. Noen jegere jeg har snakket med mener at det går helt fint om en har kuler som er ladet litt snilt. Andre mener at da får jeg en fjærball. Noen som har erfaringer på dette kaliberet til rypejakt evt harejakt. Hadde vært greit å kjøpe nytt våpen for å prøve å jakte litt :winke1: Evt: hva er det kraftigste anbefalte riflekaliberet for rype og hare.

Posted

Har skutt mye ful med 6.5x55. Har faktisk brukt norma gt med stort hell. Har også skutt rype og storful med 3006. Går bra. Så lenge du ikke bruker v-max eller lignende.

Posted

Har skutt noen ryper med norma jaktmatch 7,8 gram og sellier og bellot sin 9 grams helmantel i 6,5x55. Mindre skader på rypa da enn når den er skutt med hagle er min erfaring.

• 4 months later...
Posted

Hvordan er det med fabrikkrulla helmantel og presisjon i 6,5x55? Tidligere har jeg erfart at fabrikkrulla helmantel i 223 ikke var særlig suksess. Fant ikke ammo som gikk godt rett og slett.

Posted
Hvordan er det med fabrikkrulla helmantel og presisjon i 6,5x55? Tidligere har jeg erfart at fabrikkrulla helmantel i 223 ikke var særlig suksess. Fant ikke ammo som gikk godt rett og slett.

synes stort sett at fabrikkammoen i 6,5 er bra. Kjøp Norma eller noe anna kjent.

• 2 weeks later...