SIGBoy Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 På min 686 weighted barrel har tønna ca 0 klaring til løpet på 2 kammer, Kan se ut som om tønna eller overgangen i løpet er skjev. Det går fint å ta avtrekk med tom tønne, men med full tønne går første skuddet, så låser det seg helt. Hvordan blir det sånn helt av seg selv, eller er det noe som jeg har oversett. Jeg har jo demontert den noen ganger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Puss rent for karbon og bly avleiringer. Kjent problem når det er litt trangt mellom tønne og overgangskon, da er jevnlig puss ett must. For de med normal avstand skal det mye mer til før vi merker det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Revolvercylindere har ofte litt kast, og dermed varierende cylindergap. En mulighet om det subber på noen kammere, er å shimme opp slarken mellom cylinder/yoke/ramme. Dette setter cylinderen litt tilbake i rammen, og muligheten for kontakt mellom pipe og cylinder blir redusert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Du har forøvrig ikke skrevet om revolveren har fungert fint før og har begynt med dette nå, eller om våpenet har en historie før deg. Ellers er det jo dette med utstøterstangen da, leker en "cowboy" og smekker tønna igjen, kan man risikere at utstøterstanga blir skjev. Da blir det sideveis kast i tønna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Varegg Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Uten å forskuttere for mye på trådstarteren vegne så har han skutt endel PPC med den revolveren hvis det kvalifiserer som cowboy-slitasje for å bruke dine ord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIGBoy Posted May 31, 2013 Author Share Posted May 31, 2013 Fikset nå. Tønna var shimset opp med 0.004 shims, som er så tynt at den rett og slett var forsvunnet etter en puss. Det var problemet. Og det er løst nå. Takk for hjelp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts