Jump to content

J****g hard bolt på Mosin Nagant

xphenz

Recommended Posts

Tørket støv av Naganten for sesongen, og merket fort at bolten har blitt veldig hard å ta opp.

Googlet litt og fant dette på et AR-15 forum:

This aint a remchester with a finely honed and smoothed bolt, It is a Mosin Nagant !!!!!! Bolt should be smacked upward (like cheap Russian whore) then pulled back (like hair on cheap Russian whore)

Den skal da ikke være så hard at jeg omtrent må sette den i skrustikka for å få den opp?

Den er ikke så hard når den er spent, men værst etter man har skutt og skal lade om. Uavhengig om det er patron i kammeret eller ikke.

Har pusset og smørt uten at det hjalp.

Er det noen som vil komme med noen innspill?

Man skal ta det man leser på internettfora med en svær klype salt.

Bolten på en Mosin er ikke det glatteste i verden, men den er relativt lett å bruke. Jeg tipper at skuddraten min er litt treigere enn det jeg får til med en en Kar98, men ikke så veldig mye. Jeg kan i farten ikke komme på hvor mange utgaver av disse riflene jeg har i diverse våpenskap.

Min magefølselse er at du har stivnet fett i bolten. Plukk den fra hverandre, spyl med bremserens og smør den på ny så skal du se at ting funker bedre. Å strippe bolten og sette den sammen igjen på en Mosin gir en slags Rubriks kube følelse, men får kjapt dreisen på det. Youtube er din venn.

Funker ikke dette ville jeg sjekket låseklakkene i løpet for gravrust.