Jump to content

Remington tennhette utfordring

Torstein

Recommended Posts

Hei

Noen som har erfaring med remington sine tennhetter, jeg får bare problemer med å få dyttet dem i GFL hylser, byttet om til Winchester, ikke noe tull. Skal de være slik? lader i en Pro 1000, og det er bra til mitt bruk, funker bra med CCI, Fed og Win tennhetter men remington bare krøller det til. Tips?

Pussig, har hørt at Remington skulle være god mat for progressive presser. Har dog ingen erfaring med de selv så jeg skal ikke påstå for mye.

Min erfaring med LoadMaster: Federal gir mye krøll, spesielt i 9mm. CCI fungerer langt bedre, samme gjelder Winchester (som dessuten ser penere ut :D )

jeg har også hørt det samme som fulmen, at remingtonhetter skal være løsningen på trange tennhetelomer i kombinasjon med lee sine progressive presser. men jeg har ikke prøvd det i praksis, jeg sorterer heller hylser.

bruker forresten forsvarets gamle gfl og politiets nye gfl hylser jeg også(i 9x19), har aldri hatt problemer med hettelommene på disse hylsene, med disse hettene:

-winchester

-cci

-federal(ser ut til at ikke alle er like lett å entre dypt nok, mulig variasjon i hettene)

-magtech

er det 9x19 du lader?

i 45 acp har jeg derimot hatt noe krøll med gfl, men der eksisterer det tydeligvis flere hylsevarianter, noen varianter oppfører seg prikkfritt, mens andre lager litt krøll.

nei. lee sier spesifikt at man IKKE skal bruke federal hetter- fordi de har lettere for å kjedeantenne om du skulle klare å sette av en i prosessen. og ja- jeg kan skrive under på at det skjer. hadde heldigvis bare 12-15 hette igjen, rett før jeg skulle fylle, så jeg sprengte bare "renna" som hettene glir i.