Torstein Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Hei Noen som har erfaring med remington sine tennhetter, jeg får bare problemer med å få dyttet dem i GFL hylser, byttet om til Winchester, ikke noe tull. Skal de være slik? lader i en Pro 1000, og det er bra til mitt bruk, funker bra med CCI, Fed og Win tennhetter men remington bare krøller det til. Tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Pussig, har hørt at Remington skulle være god mat for progressive presser. Har dog ingen erfaring med de selv så jeg skal ikke påstå for mye. Min erfaring med LoadMaster: Federal gir mye krøll, spesielt i 9mm. CCI fungerer langt bedre, samme gjelder Winchester (som dessuten ser penere ut ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceMan Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Har god erfaring med GFL hylser og Remington hetter. Sjekk at det ikke er "niting" i/rundt hettelomma på GFL hylsene. Politiet hadde noe GFL med dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 jeg har også hørt det samme som fulmen, at remingtonhetter skal være løsningen på trange tennhetelomer i kombinasjon med lee sine progressive presser. men jeg har ikke prøvd det i praksis, jeg sorterer heller hylser. bruker forresten forsvarets gamle gfl og politiets nye gfl hylser jeg også(i 9x19), har aldri hatt problemer med hettelommene på disse hylsene, med disse hettene: -winchester -cci -federal(ser ut til at ikke alle er like lett å entre dypt nok, mulig variasjon i hettene) -magtech er det 9x19 du lader? i 45 acp har jeg derimot hatt noe krøll med gfl, men der eksisterer det tydeligvis flere hylsevarianter, noen varianter oppfører seg prikkfritt, mens andre lager litt krøll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asterix Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Nå er det vel sikkert 10 år siden jeg kvittet meg med min Pro 1000, men jeg mener Lee kun anbefalte at det skulle brukes CCI og Federal hetter i denne pressa? (Disse er hardere med glattere overflate, og glir muligens bedre i tilbringersystemet på Pro 1000en??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 nei. lee sier spesifikt at man IKKE skal bruke federal hetter- fordi de har lettere for å kjedeantenne om du skulle klare å sette av en i prosessen. og ja- jeg kan skrive under på at det skjer. hadde heldigvis bare 12-15 hette igjen, rett før jeg skulle fylle, så jeg sprengte bare "renna" som hettene glir i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macchiato Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 ALLE hetter kjedeantenner, om det settes av ei hette i kontakt med andre tennhetter. Men litt spenning i hverdagen syns jeg er kjekt, så jeg bruker utelukkende federalhetter i min LEE-hetteisetter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torstein Posted September 5, 2008 Author Share Posted September 5, 2008 er det 9x19 du lader? jepps, GFL til forsvaret, de har gått glatt mec CCI, WIN og Federal. CCI hylsene jeg har brukt har ikke den samme utfordringen, ikke vet jeg... GFL'ene jeg har er ikke nitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts