Jump to content

Middel og ha på ei nedpusset hagle?


lillegutt

Recommended Posts

Hei. Har en hagle en beretta 682 jeg pusset helt blank for noen år siden. Men har nå problemer med at den blir så fort stygg og for veldig lett rust flekker. Det ble tatt på noe middel når jeg gjorde dette men husker ikke hva det var. Så er det noen som har noen gode forslag? Eller er det bedre og bare blånere den igjen? Men syns den ble litt kul som hel blank og kunne derfor godt tenke meg å ha den sånn også. Men da må jeg ha på ett eller annet så den holder seg blank og ikke ruster.

Link to comment
Share on other sites

Poenget med blånering er jo rustbeskyttelse? Rustfritt stål er andereldes, du kan ikke få din rustfri ved å ta av rustbeskyttelsen ... :wink:

Skjønner jo det jeg også. men mente det var ett middel en kunne ha på som beskyttet den. men det blir bare finger merker og flekker på den. for nok heller blånere den igjen. men takk for tipsene.

Link to comment
Share on other sites

Tenk før du blånerer den. Hvis løpene/ skinnene er mykloddet sammen, og du dypper den i varmblånering, sitter du plutselig med masse smådeler og to løp. Blåneringa eter opp loddinga. Her må det andre og kanskje dyrere alternativer til. Mye arbeid med rustblånering.

Link to comment
Share on other sites

Nå renner det på her med forslag. det setter jeg pris på. Brownells er i amerika det ell?? Må da gå ann og få tak i det andre steder også. Men vet dere åssen de forskjellige middlene virker? fordeler? ulemper?
Gresvig i Askim har reblånert for meg et par ganger det virka greit, mener de gjorde det i kaltbad, men der er jeg noe usikker. Kansje Madsen på Våpenbua også kan gjøre noe sånt. Han er vel relativt nær deg.
Link to comment
Share on other sites

Nå renner det på her med forslag. det setter jeg pris på. Brownells er i amerika det ell?? Må da gå ann og få tak i det andre steder også. Men vet dere åssen de forskjellige middlene virker? fordeler? ulemper?
Gresvig i Askim har reblånert for meg et par ganger det virka greit, mener de gjorde det i kaltbad, men der er jeg noe usikker. Kansje Madsen på Våpenbua også kan gjøre noe sånt. Han er vel relativt nær deg.

 

Det madsen som har fikset den første gangen. men han er ikke noe ivrig på å blånere den det er derfor den er blank. Er det noen som vet om fornikling vil virke da? og evt hvor en kan få gjort det?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg har bare prøvd flekking med noe som heter blue wonder. joda navnet og reklameringa virker ganske jalla, men jeg synes det ser ut til å fungere bra, og skal visst og fungere på helt nedpussa våpen og. mye enkere enn hoppes og noe ant drit jeg kjøpte for mange år sia. Men det har jeg just prøvd og har ikke noen erfaring med holdbarhet. http://bluewonder.us/BlueWonderGunBlue.html

Link to comment
Share on other sites

Fornikling fungerer bra se f.eks her http://www.centrumfornikling.no/

hør med Stein Otto S. i Sarpsborg han har gjort det med en børse :wink:

 

 

Har stein otto gjort dette med ei børse? Hvilken børse da? Har ikke sett han noe på banen i år desverre.

 

Ja jeg mener han fikk gjort det på et firma her i Sarpsborg, tror han gjorde det med en tidligere Marocchi som han hadde vist det ikke er den Marocchien han skyter med nå da ?

Tror jeg har både Tlf.nr og mail adressa hans vist du ønsker det ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...