carlab90 Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Hei! Jeg har hytte i Kvam i Nord-Fron, nærmere bestemt ved Tjønnsætra. Er det noen som har erfaring med jakt i området? Egner området seg til småviltjakt for en nybegynner? Takk! - Carl August Blydt
Animalhunter Posted May 7, 2013 Posted May 7, 2013 Absolutt..ypperlig orrfugl terreng viss du går mot sukkertoppen fra tjønnsetra. Harejakt er det mange sombedriver på tjønnsetra:) Det er noen ryper mellom gravdalen og tjønnsetra. Går du til Gravdalen så kan du svinge ned mot svartjønna er du i tiurterreng med engang. Revjakt er ypperlig på tjønnsetra, jerv også viss du er interssert i det, men det er vel 1 jervåte fra før og så har jeg en bås der og en jeg kjenner har en ikke så langt ifra der. Hilsen Kvamvèr.
Skaergaardshunter Posted September 16, 2013 Posted September 16, 2013 Hei, vet du hvor man kjøper jakt kort i Kvam? Skal opp en tur neste helg i en 60 årsdag, så da tenkte jeg og benytte meg av anledningen til og jakte lørdag:) Stig
Skaergaardshunter Posted September 19, 2013 Posted September 19, 2013 Takker, skal gi jaktrapport. Skal satse på storfuglen nede i skogen. Men blir jakt uten hund denne helgen, så har ikke verdens høyeste forventning.
Skaergaardshunter Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Hei, var innom Kivi på Kvam, og da fikk jeg høre at terrenget er stengt pga elgjakta. Noen som vet om andre områder i nærheten? Er det skogsfugl på Vulufjell Statsallmening?
villreinjegeren Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Så godt som alle områdene er stengt for annen jakt i første del av elgjakta.
Shaug Posted October 6, 2013 Posted October 6, 2013 Kanskje like greit.. Er jo livsfarlig å gå tur i skauen når de gutta er på jakt.
Recommended Posts