Jump to content

Billige hundebur hos Europris


olan

Recommended Posts

Helt greit bur som skal brukes bak i Hi-ace.

 

 

Og buret set du framme mot skilleveggen i bilen?

 

Og bak har du fullt med allt mogleg, tunge sekker, verktykasser o.s.v?

 

Det buret vert klemt flat om noko treffer det i ein kollisjon. I biler der buret ikkje står fast mellom bakluke og skillevegg så er det kunn solide bur som er brukandes! Og da er det snakk om heilsveiste bur i aluminium eller stål. Koster litt meir men beerger hunden om uhellet er ute.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tilsvarende, men fra Kennel (standard nettingbur) i bilen til å begynne med, men..

Vi skal ha sikkerhet i bilen, med seler, uendelig med kollisjonsputer osv... Hvorfor skal ikke hundene ha rettigheter til å ferdes trygt i bil?

 

Blir det kollisjon med et slikt bur, vil dem vel enten kollapse, bøye seg så bikkja klemmes, eller spjære, så bikkja spiddes... Jeg kjøpte ordentlig bur (TÜV-godkjent og kollisjonstestet) og angrer ikke et sekund. Det koster litt, men er allikevel verdt det. Prissetter hundene mine såpass, at 4.000 kr er ei billig forsikring.

Link to comment
Share on other sites

Kjære vene, kollisjonsikkert bur? HyprJinta da, tror du virkelig på at hundene dine kommer vel fra en påkjørsel bakfra med et såkalt kollisjonsikkert bur?

 

Selv jobber jeg i Luftambulase tjenesten og er ofte på voldsomme trafikkulykker og tro meg, slike kollisjonsikkre bur ville ikke jeg ha gitt noen garantier på...

 

Men de er solidere ved mindre uhell, ja bevares-men kollisjonsikkre er de definitivt IKKE!!

Link to comment
Share on other sites

Å Huttetu!!

 

For ALL del - daua jeg daua sikkert bikkja og.

 

Men jeg er så glad i hundene mine at jeg gjør det som står i min makt for å gi hun det beste.

Det å leve med at bikkjene mine ble spidda eller klemt ihjel fordi jeg ikke tok meg råd til å kjøpe det tryggeste for dem vil ikke jeg. Dem fortjener det aller beste - dem har ikke gjort noe gæli.

Har du den samvittigheta - ja da får det bli ditt. Men jeg skal ikke skrive her hva jeg mener om det....

Link to comment
Share on other sites

Helt greit bur som skal brukes bak i Hi-ace.

 

 

Og buret set du framme mot skilleveggen i bilen?

 

Og bak har du fullt med allt mogleg, tunge sekker, verktykasser o.s.v?

 

Det buret vert klemt flat om noko treffer det i ein kollisjon. I biler der buret ikkje står fast mellom bakluke og skillevegg så er det kunn solide bur som er brukandes! Og da er det snakk om heilsveiste bur i aluminium eller stål. Koster litt meir men beerger hunden om uhellet er ute.

 

Nix, har Hi-ace kombi. Er faktisk en av de menneskene som ikke er håndverkere, men som kjører Hi-Ace. Har du tre unger og to bikkjer, samt normal lønnsmottager så har du ikke mange biler å velge mellom i Norge.

 

Burene står på en egen etasje bak i bilen mot skilleveggen. Og alt tungt ligger da under burene. Vil vel aldri sløse vekk 2.30 med bagasjeplass i bunn av bilen!! Burene er stripset sammen, slik at de ikke kollapser. Og skulle jeg ta en saltomortale med bilen, så tror jeg bikkjene blir like mosa inne i et pansra bur som i et nettingbur.

Link to comment
Share on other sites

Bevern da, det er jo bare snakk om å kjøpe seg noen grader til med trygghet. Hundebur av spiler kan spidde hundene, det er ikke noe HyprJinta finner på. Disse bilburene er MYE bedre enn de andre burene, men det er jo ikke det samme som at de overlever absolutt alle kollisjoner og ulykker. Men å sikre hundene *best mulig* er da viktig?

 

Når det er sagt; Du som jobber i luftambulansen ser vel neppe noe annet enn de aller verste ulykkene. Det finnes jo noen ulykker som ikke er så voldsomme, men voldsomme nok for en hund allikevel. Ka du trur? :-)

Link to comment
Share on other sites

Helt greit bur som skal brukes bak i Hi-ace.

 

 

Og buret set du framme mot skilleveggen i bilen?

 

Og bak har du fullt med allt mogleg, tunge sekker, verktykasser o.s.v?

 

Det buret vert klemt flat om noko treffer det i ein kollisjon. I biler der buret ikkje står fast mellom bakluke og skillevegg så er det kunn solide bur som er brukandes! Og da er det snakk om heilsveiste bur i aluminium eller stål. Koster litt meir men beerger hunden om uhellet er ute.

 

Nix, har Hi-ace kombi. Er faktisk en av de menneskene som ikke er håndverkere, men som kjører Hi-Ace. Har du tre unger og to bikkjer, samt normal lønnsmottager så har du ikke mange biler å velge mellom i Norge.

 

Burene står på en egen etasje bak i bilen mot skilleveggen. Og alt tungt ligger da under burene. Vil vel aldri sløse vekk 2.30 med bagasjeplass i bunn av bilen!! Burene er stripset sammen, slik at de ikke kollapser. Og skulle jeg ta en saltomortale med bilen, så tror jeg bikkjene blir like mosa inne i et pansra bur som i et nettingbur.

 

Det er ein vesentleg forskjel på om buret står på golvet eller på ei platform. Sidan du har platform så reknar eg med at den er godt festa i bilen. Og at buret er skrudd fast i platformen. Hadde eit liknande opplegg i ein caravelle. Men har ein transporter nå og laga meg eit bur i stålprofiler med firkantruter på 50mm, heilsveist. Det buret står på golvet i bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 years later...

Jeg har en alaskan husky som trenger et større bur enn hva jeg fant i dyrebutikken.

Jeg kan anbefale dyresjappa.no for billige og gode hundebur! Svært god service og rask levering setter prikken over i'en. :)

 

Jeg søkte etter billige hundebur og fant denne siden, beklager at jeg svarer på en så gammel post, men det er nok mange andre som leser hva som står her når dere er så synlige i Google!

Link to comment
Share on other sites

Trenger billig hundebur, hvor skal man finne? har en ø.slaika. Utsolgt på europris:(

 

felleskjøpet har fine bur til 500 lappen :winke1:

 

kjøpte bur på europris, kjempefint inne :) men syns det virka for dårlig til bil. litt skranglete og tynt...

Link to comment
Share on other sites

Vil no bare komme med at det er jo ikkje et veldig sikkert bur vist det skulle oppstå en kollisjon. Man trenger ikkje ha høy fart for at hunden skal ta skade. Herkules e det burene som damo anbefaler å bruke i en bil. De skal tårle en kollisjon + at dyret ditt blir i buret.

Så slipper det å fly vist det skulle skje noe. Du finner også videoer på tuben vist du vil se kollisjon test av det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...