Jump to content

Vin uten og med mat - for en forskjell!


jaktlykke

Recommended Posts

Her en kvelden fikk jeg virkelig oppleve hvordan vin og mat påvirker hverandre - hver for seg godt, men sammen himmelsk!

 

Først fikk jeg servert en chilensk Santa Digna Reserve 2005 (cabernet sauvignon - bestillingsutvalget). Alene smakte vinen lakris og læraktig og det var ikke mye rundhet i kantene å spore. Den var helst litt for stram etter min smak som liker fylde og rundhet i vinene. Det ble til at jeg kun nippet til den.

 

Så kom maten på bordet. Den bestod av ferske dadler hvor kjernen var fjernet og man hadde puttet en bit pepperonipølse inni. Rundt daddelen var det snurret en baconskive og så ble alt steikt forsiktig i ovnen. Tilbehør var olivenbrød, pepperonipølser, grønne salatblader, fersken i lake og forskjellige kremoster.

 

Du verden for en forskjell det ble! Sterktsmakende pølser i kombinasjon med søt fersken og så denne vinen..... :shock: Det var rett og slett en opplevelse.

 

Anbefales på det sterkeste!

Link to comment
Share on other sites

Spennende blanding, jaktlykke! :shock::D

 

Her gjøres innkjøp av vin til både "dette&hint" - altså vin blott til lyst og vin til forskjellige matretter.

Men når maten kommer på bordet er vinhylla skremmende tom. Hvor ble det av de 6 flaskene jeg kjøpte sist? :oops::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...