Jump to content

Problem med ny Lanber


Challenger

Recommended Posts

Hei! Har akkurat kjøpt meg hagle, en Lanber Gyttorp. Prøvde hagla igår, alt gikk greit, men jeg fikk ikke til å fyre av to skudd rett etter hverandre. Prøvde hjemme også med klikkpatronene i, men jeg må flytte løpsvelgern manuelt for å gjøre det. Skal vel ikke være sånn?

 

Mvh. Lars T

Link to comment
Share on other sites

Dette er en helt ny hagle?

Prøv noen runder med jaktammo å se om det virker da.

Det hender ting må slite seg til før alt virker, hvis den ikke veksler løp med jaktammo, reklamer.

Hvis den ikke veksler leirdueskudd etter et par titalls jaktskudd, reklamer.

Link to comment
Share on other sites

Hei, sleit med dette når jeg kjøpte min.

 

Den switcher på rekyl. Derfor du ikke får det til med klikk.

En annen viktig ting er også å ha løpsvelgeren på det nederste løpet ved første skudd. På min er det 2 prikker som skal synes da.

Prøv med klikk patron med nederste løpet. Dunk den forsiktig i kolben, og prøv avtrekkeren igjen. Fungerer ikke det kan du dunke llitt kraftigere.

Men løpsvelger MÅ stå i nederste løp.

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

Mest sannsynleg må den gå seg til litt.

LItt uening med sistemann her. Kan ikkje sjå noko grunn til at den må stå på nederste løp først.

Det er jo ein løpsvelger. Einaste funksjon den har eg å velge kva løp DU vil fyre av først.

Elles så ville eg fulgt anbefaling til Goatboy

Link to comment
Share on other sites

Mest sannsynleg må den gå seg til litt.

LItt uening med sistemann her. Kan ikkje sjå noko grunn til at den må stå på nederste løp først.

Det er jo ein løpsvelger. Einaste funksjon den har eg å velge kva løp DU vil fyre av først.

Elles så ville eg fulgt anbefaling til Goatboy

 

Fikk beskjed om at det var slik den var bygd opp... Talentløs patent..

Men nå skyter jeg skjeldent øverste løpet først... Gjorde det første gang helgen som var... Testet ikke da om nederste løpet gikk, emn gjorde ikke det når jeg kjøpte den.

Link to comment
Share on other sites

Hei, sleit med dette når jeg kjøpte min.

 

Den switcher på rekyl. Derfor du ikke får det til med klikk.

En annen viktig ting er også å ha løpsvelgeren på det nederste løpet ved første skudd. På min er det 2 prikker som skal synes da.

Prøv med klikk patron med nederste løpet. Dunk den forsiktig i kolben, og prøv avtrekkeren igjen. Fungerer ikke det kan du dunke llitt kraftigere.

Men løpsvelger MÅ stå i nederste løp.

 

:-)

 

Det at løpsvelgaren må stå på det nederste løpe tvila eg på stemme, er iallefal ikkje slek med meg. Fungerar uansett kas løp som går først;)

Link to comment
Share on other sites

Heisann

Jeg har selv en Lanber Gyttorp å den slår over automatisk uansett hvilket løp jeg bruker først, selv med leirdue ammo.

Første skudda med den var med leirdue ammo å det funket fint da den va helt ny og

Selve løpsvelgern står på samme stille som jeg velger, men den skifter over til andre løpet automatisk

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn i debatten her.

Min flett nye gyttorp har samme problemstilliga.

 

Hvis jeg klikker øverste løpet først går nedre og.

Hvis jeg klikker nederste går ikke øvre.

Hvis jeg fikkler litt med avtrekkeren, slår sikringen av og på, eller skifter løp manuelt, går øvre av.

 

Har brent av et par hundre skudd, og da går det helt smertefritt begge veier

 

Har tenkt på at det muligens er en reklamasjonsgreie, men så lenge den skyter når den skal så er det fint. Hvilket løp jeg klikker først har liten betydnig for spredningen av ... klikket :lol:

 

Edit: Leif was here

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forstår trådstarter ligger problemet i at han ikke får avfyrt to skarpe skudd etter hverandre, og da er det nok noe som er feil. At man derimot ikke får tatt to tørravtrekk er normalt. Min Gyttorp har fungert knirkefritt med både jakt- og leirdueammunisjon og har aldri protestert på å sende avgårde skudd nummer to. Skal man derimot ta tørravtrekk nummer to må man enten manuelt skifte løp, aktivere og deaktivere sikringen, eller gi kolben en skikkelig smell. Dette ble jeg også gjort oppmerksom på når jeg kjøpte den så det er nok bare slik det er.

Link to comment
Share on other sites

Har selv hatt en lanber 2082 i ca 10 år uten problemer :)

 

Det har ikke noe å si hvilket løp man fyrer av først, rekylen fra det første skuddet gjør andreskuddet tilgjengelig (for de som er som meg, og som MÅ vite hvordan ting virker, er det bare å skru av kolben og se). Når det gjelder å dunke på kolben gjøres dette bakfra, ikke fra siden ;) Klikkpatroner vil ikke gjøre andreskuddet tilgjengelig, man må da velge andre løp med løpsvelgeren.

 

Hvis andreskuddet ikke kommer ville jeg levert den til butikken og bedt dem fikse det. Er en enkel sak å fikse, men jeg foretrekker å la børsemakere fikle med våpen. Er tross alt ikke leketøy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...