Jump to content

Kniv 2013


haretex

Recommended Posts

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lær-tykkelse på denne siste er 2,3 mm, og det er masurlær, noe jeg nesten aldri bruker. Lager vel 90% av slirene i rårandslær. Her har jeg testet ut et litt annet slirekonsept, og fant ut at opphenget ville bli fryktelig stivt med rårandslær.

 

Tidligere laget jeg mange slirer i rårand med tykkelse 1,8-2 mm, men har gått over til noe tykkere da jeg synes jeg får bedre overflate på litt tykkere lær. Ev. ujevnheter i maskering av kniven slår ikke så lett igjennom da.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fin, stilren nærmest, i kongle-mønsteret.

Og du har vel brukt noen timer med glattepinnen her ser det ut for.... :winke1:

 

De tre øverste stingene.... Ser ikke tråden der, er de fjernet for å få perfekt "hold" og klikk?

Isåfall har jeg brukt lignende teknikk selv på et par kniver med godt resultat. Men det har vært "test"-slirer sydd til gamle kniver, har ikke brukt det på "skikkelige" ennå....

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Takker Dagl!

 

Jo noen timer med glattebein blir det jo.

 

Det er søm helt opp, ingen sting fjernet. Jeg lager et sånt sømspor med et syrennejern, det kan være jeg har skåret litt dypere akkurat der, eller at jeg har strammet stingene litt hardere, sånn at tråden ikke synes på bildet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...