Jump to content

Jaktstoler - hva finnes?


Bukke

Recommended Posts

Har lenge søkt etter en skikkelig jaktstol, som tåler tyngen av en godt voksen mann, og som kan legges sammen i sekken.

 

Det jeg har brukt så langt, har "gitt etter for overmakten(vekten?)" for å si det slik.... :?:

 

Stolsekk er en lite egnet løsning for min del, så herved er kammerets kreative, og kunnskapsrike medlemmer utfordret til å komme med forslag.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker vel i hovedsaken sekken m/stol på, men skal jeg sitte litt lenger enn normalen, pleier jeg ta med meg en av de sammenslåbare sakene du får med brusholder på siden. Fungerer helt greit, om enn litt vrien å komme seg lydløst ut av.

 

Skal dere dog på post, og har planer om å bli der i 10-12+ timer, kan jeg sterkt anbefale denne:

 

http://tinyurl.com/5gyqwu

 

Uansett hvilken løsning dere velger, vil jeg varmnt anbefale denne:

 

http://tinyurl.com/56gptt

 

Grotesk behagelig å sitte på, både oppå stolsekken og den sammenslåbare varianet, samt rett i skog og mark selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt flere forskjellige varianter gjennom årene. Alt fra egen-produserte isopor-kasser og stolsekker til enkle sitteunderlag. Kjøpte ifjor "Walkstool" hos Landrø. Den er en tre-beint stol, som kan slås sammen (selvfølgelig). Det unike er at man kan justere stolbeina i to høyder, slik at man kan sitte høyt, eller lavt. Velg selv.... Den er forholdsvis lett, og tar relativt liten plass i sekken. I min sekk stikkes den nedi netting-lommen på ene siden, og holdes fast av komprimeringsreim.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Foretrekker å få ræva ned på bakkenivå i en trekkingstol, og holde en lav profil. Pluss at jeg er helt avhengig av en viss ryggstøtte. Masse varianter, har man et brukbart liggeunderlag kan man bare kjøpe et stolsett til det, (Therm-a-rest, Big Agnes, Exped m.fl)

Min favoritt er en gammel Crazy Creek, luftfyllt med tjukkeste Cordura utenpå. Lomme bakpå for f.eks Laser og foldesag. Sterk stol, dog ikke den letteste.

Da er man i stand til å sitte behagelig og stille i lang tid, børsa i anlegg uten for mye bevegelser og med litt trening skyter man like godt her som liggende. Er det veldig kaldt kan man suplere med en bit reinskinn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...