Jump to content

BUKKEJAKTA 2013


Conibear

Recommended Posts

Da har jeg fått veid skallen fra bukken jeg skjøt 10 august...største bukken jeg har skutt, så lurer på om dette er noe å dømme i hele tatt, så spør dere ??

 

 

 

161gjzc.jpg

skallen kom på 393 g uten underkjeven.

 

skjøt forresten en grei 6 tagger i desember.

 

htsqol.jpg

 

 

Gleder meg masse til neste sesong allerede :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nydelig bukk, men etter at du trekker fra 90 gram, så er den litt lett tror jeg. 75 poeng på vekt, da mangler du 30, og det blir vanskelig. Drit i det og vær fornøyd med flott bukk :wink:

 

 

jaja, det gjør ingenting.. hadde bare vært moro å fått en medalje bukk..da får vi henge den opp med dem 4 andre bukkene, mye fine bukker innpå siden her :D

 

 

16k98xv.jpg

blir små disse 2 til venstre.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei dere, meg å en kamerat har drevet å kokt å renset skaller i dag :)

Komisen min fikk seg en fin 6 tagger i høst å nå er den nesten redet helt fri for kjøtt og slik. Er bare 2-3 gram igjenn :) nå etter koking veide den 397 gram, noen som har peiling på hvor mye vekten synker under tørkinga? Å er det håp om medalje? :)

Link to comment
Share on other sites

Hei dere, meg å en kamerat har drevet å kokt å renset skaller i dag :)

Komisen min fikk seg en fin 6 tagger i høst å nå er den nesten redet helt fri for kjøtt og slik. Er bare 2-3 gram igjenn :) nå etter koking veide den 397 gram, noen som har peiling på hvor mye vekten synker under tørkinga? Å er det håp om medalje? :)

 

Ca 10% forsvinner tror jeg. Hvis det er 397g hel skalle uten underkjeve, må du trekke fra 90g, da blir den noe lett for medalje tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...