Jump to content

EU Innitiativ - Våpenkriminalitet


Hassel

Recommended Posts

Denne har sirkulert litt i noen uker, i utlandet. Men kan kanksje taes her også - spesielt siden vi er en del av EØS / Schengen.

http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms/dispatch?form=ReduceFirearmsRisk

Det er en spørreundersøkelse som har litt uklar oprinnelse og formål, emn den er lett å oppfatte som tungt farget mot at det er et behov for å innføre nyere begrensinger og lover i forhold til legale skytevåpen, for å redusere kriminalitet.

 

ta gjrerne undersøkelsen og les spørsmålene grundig. Et råd andre har gitt er å stemme alternativ ¨1¨ på alle punktene. Jeg har kommentert behovet for å lette våpentransåport og handle over grensene med legale sportsvåpen så mange steder som mulig...

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at vinklingen er innstramming av legale våpen, trist at det alltid er leagle våpen man skal gjøre noe med, når det i hovedsak er våpen i hendene på kriminelle og mer vidstrakt opprørsstyrker som er problemet.

 

Traffiking regler makter ikke hindre syriske opprørere å importere tonnevis med våpen som de i hovedsak dreper sivile med, eller som er årsak til at at de militære må skyte tilbake mot og sivile får unngjelde. Og har derved ikke maktet å holde konflikten på ett politisk løsbart nivå, til en kostnad Syrere i dag betaler med blod og vill komme til å betale med blod i årtier fremmover.

 

Men om ola dunk skal ha ei lovlig ervervet Dansk rifle eller lyddemper fra Danmark, da fungerer reglene som bare juling, og lager unødige kostnader og krøll på handelen.

 

Forøvrig har jeg også gjort mitt, takk Hassel.

Link to comment
Share on other sites

Du vet, mellom å lekke tungt konfidensiell informasjon fra hemmelige organisasjons møter og finne opp fullstendig ubegrunnede påstander om våpenpolitikk, så kommer jeg jo i skade for å gjøre noe riktig i blant.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du vet, mellom å lekke tungt konfidensiell informasjon fra hemmelige organisasjonsmøter og finne opp fullstendig ubegrunnede påstander om våpenpoltikk, så komemr jeg jo i skade for å gjøre noe riktig i blant.

 

:lol::lol::lol:

 

Det er leit det der. Jeg kom i skade for å gjøre noe riktig en gang jeg også, men det er mange år siden og har heldigvis ikke gjentatt seg.

Link to comment
Share on other sites

levert.. Vet ikke hvor mange som svarer på denne undersøkelsen, eller om det har noen stor betydning for dresskledde EU politikere, men skrev nå det jeg mente i kommentarfeltene også.

 

-----

Legal gunowners are not responsible for gun crimes. In fact, most of them are found to be the most law obiding and trustworthy citizens in any country due to the fact that they have been permitted to own guns by the authorities in each respective country. Thus fulfilling the necessary criterias to do so. Unlicenced guns smuggled illegally however are the source of weapons for most criminals and potential terrorists. These weapons cannot be regulated by restricting legal gun owners priveliges as many politicians seem to think, but is often chosen because it is the easiest way to show the public opinion that something is done politically to counteract for potentional criminals and terrorists. The sad truth is that the only people affected by stricter regulations for legal guns are hunters and sport shooters. If gun criminals cared about gun laws they wouldn't be criminals..

-----

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...