Jump to content

223 ammo


monkeybird

Recommended Posts

Hva som er gode treningspatroner ( eller jaktpatroner for den del ) kan variere en god del fra rifle til rifle, så her bør en egentlig prøve seg frem. Rimelige ammotyperer gjerne : federal am eagle, Remington fmj og barnaul og muligens partizan Du får også norma jaktmatch i 223 men den er ca dobbelt så dyr som de andre nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Hehe for å komme med ett eks:

 

Du skriver din Tikka ikke gir gode samlinger med Remington UMC? En skytekompis har en T3 Lite og den skyter helt supert med UMC snakker da om samlinger rundt 25mm.

 

Så der har du ett eks på hvor forskjellige samme type våpen er.

Link to comment
Share on other sites

Den som eg har fått til å gå bra i min tikka t3 lite er norma eg kjøpte på xxl, disse kostet 10 kr stykk 20 mm på 100 meter, no er eg ingen godt rifle skyter.

Så kjøpte eg federal disse koster vel 22 kr stk og skal være en kjempe presisjons patron den klarte eg 20 mm på 100 meter, ingen av disse klarte 30mm på 200 meter.

 

Og det er ingen ting som er mer irriterende en å ikkje klare å få til en samling når man virkelig prøver sitt beste. Så løsningen er å lade sjøl. Eg lader vel til ca 2kr smellen og det er veldig rimmelig. Men det koster litt penger å komme igang med ladingen men alt blir mye gøyere når du får det til.

 

Eg kan banne på at vist eg hadde fått en habil rifle skyter bak riflen min hadde han klart mye tettere enn 20mm på 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...