Jump to content

357-Mag 1 ladning i 38 hylser


OlavM

Recommended Posts

DSC_0021_zpsf5909db4.jpg

 

Lite problem i ladebua, ved lading av 357mag så vil kula jeg bruker på bildet butte i tønnehalsen på min 586, de siste to millimetrene må patronen virkelig skubbes inn i tønna, ikke heldig verken for funksjon eller trykkoppbygging. For øvrig på min mod 19 så glir de rett på plass.

Flere muligheter her selvsagt, bytte kule, frese av .357 hylsene eller rettogslett bruke .38hylser.

Kula som benyttes er en LBT 180gr(187gr med min legering) og utgangspunktet er en ladning til Mag 1, en hastighet på 1100f/s er nok til å holde faktor. Har tidligere ladd Mag1 ammo med .38 hylser som en test og det gikk fint, men en annen kule var da brukt. Ved å bruke gode hylser og redusering av kruttmengde tror jeg det skal fungere, det benyttes N110. Noen som har prøvd det samme? .38 patronen til høyre..

Link to comment
Share on other sites

Har ladet med magnum-ladninger i 38-hylse ja, hvis det er det du mener. Fungerte fint det og for min del var grunnen at det ikke var lov av enkelte å skyte magnum i min pistolklubb. Dette er mange år siden.....morro var det da han gikk for å se på hylsene og ikke fikk kjeftet på meg da det sto "CBC 38 Spesial" på hylsa. Men du verden og det smalt! Magnum ladning og magnum effekt. God presisjon også :) Hastighet ble ikke målt, men med 10.2 gr N110 bak ei 158 gr SWC-kule, var det bra futt. Viktig å merke seg at man må ha en 357-magnum revolver for å skyte disse. Er kjedelig å dra av noen slike i en rein 38, muligens.

Link to comment
Share on other sites

Viktig å merke seg at man må ha en 357-magnum revolver for å skyte disse. Er kjedelig å dra av noen slike i en rein 38, muligens.

Ligger vel en betenkning der, men dersom patronlengden er så lang at den ikke går i en ren .38 revolver burde man være på den sikre siden.

Har ladet .357 mag nivå i .38 Spec hylser i mange år, uten andre vansker at det blir en slaggring i fremre del av kammeret på .357-en. Hvis man så lader full-lengde .357 patroner uten å renske ut slaggringen i kammeret går patronene litt tregt inn.

Link to comment
Share on other sites

Nå har problemet løst seg, var ufulstendig kalibrert kule, manglet noen tideler på at hele bæreflata var kalibrert, så kula var .360 i fronten..

Men Magnum-light kan nok lades i .38 hylser ja, men som alltid-hodet må være med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har ladet .357 mag nivå i .38 Spec hylser i mange år, uten andre vansker at det blir en slaggring i fremre del av kammeret på .357-en.

 

Kunne du tenke deg å legge ut dine data på ladninger? Sånn til referanse for egen testing :-)

Link to comment
Share on other sites

lader du den lang kan du strekke den litt til, men da spiller hylsa inn som faktor siden man beveger seg over 1500 bar, så det går hardt utover hylsene, det blir litt rødt. 357 magnum er jo trossalt spesifisert i CIP til 3000 bar.. dvs 100%!!! mere. Jeg ser personlig ikke helt poenget, jeg gjør motsatt, lader 357 magnum med raskt krutt, har ørten tusen hylser ;)

 

Løpslengde kommer også inn, har du langt løp, 0 stress, har du 5-6 tom.. tjaaa :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for så vidt også "nok" 357 hylser, hvis det er mulig :-0

 

Greia er helt enkelt at jeg har ladet en del 357 patroner, men glemte å justere høyden på settedien fra .38 til 357, så jeg har satt kulene på .38 høyde, altså 3,2 mm dypere enn jeg skulle jf 357 hylsa.

 

Kruttmengden er litt slapp, så jeg tenkte jeg ville sjekke om det var "innenfor" så jeg kan skyte dem opp fremfor å dra frem kulehammeren. Har bare ladet et par-tre hundre patroner, men likevel; en litt unødvendig og kjip jobb hvis det kan være ok treningsammo. Har for øvrig en Smith mod 27 med 8 3/8 pipe, så det er lett å få fart nok selv med litt slappe ladninger...

 

Jeg har ladet med 14,3 grains N110. Det blir nok over rødlinja så det er vel bare å dra frem kulehammeren og begynne å demontere tenker jeg :-/

Link to comment
Share on other sites

Du har brukt 357 hylser? i så fall er det enten nogo, eller go avhengig av kulelengden, og patronlengden, når du sier 3mm vet jeg ikke om du mener 40-3mm = 37mm OAL?

 

N110 har skummel trykkkurve når du virkelig kjører hardt hardt komprimert ladning

 

eksempellading med H&N RN HS 18,21mm lang kule satt til 40 med 14,2 er 2500 bar teoretisk... men har du OAL på 37mm på samme ladning er du nærmere 5500 bar! (teoretisk, men stemmer nok ganske godt)

 

Du kan jo opplyse om kulelengde og patronlengde så kan det regnes ut nærmere, men om ting stemmer og det er 37mm... må nok selv en solid N frame 357 gi tapt :o

Link to comment
Share on other sites

Patronen var ikke helt nede i 38 lengde. Målte den til 38,2.

Kulene har nok en litt annen form enn de jeg bruker i 38 siden de ikke sitter like dypt...

 

Har allerede fått tilbud om QL-sjekk fra deerkiller og sendt data på det. Poster svaret når jeg får det :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...