Jump to content

Nabo som er gal på hundeeiere!!


kimveg

Recommended Posts

Er det "forbudt" for en hund å bæsje på en annen manns eiendom/ beiteområde så lenge den er i bånd? :roll:

Guttungen fikk idag beskjed av en bonde at hunden ikke kunne gjøre fra seg der... han ble litt satt ut for han tok med seg det i en pose... jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare gutten :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg går som sagt alltid med hunden i bånd og når han kom ettermeg rygget jeg unna og ba ham trekke seg tilbake for jeg kunne ikke garantere hvordan hunden ville reagere når han sto helt oppe i ansiktet på meg og dyttet meg.

 

Den er jo i utgangspunktet helt grei den, men sørg nå for all del slik at den naboen ikke kan anmelde deg for et hundebitt.

Om han allerede hater hunder, slik det virker som, så er nok veien til en anmeldelse kort om han endelig får en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går som sagt alltid med hunden i bånd og når han kom ettermeg rygget jeg unna og ba ham trekke seg tilbake for jeg kunne ikke garantere hvordan hunden ville reagere når han sto helt oppe i ansiktet på meg og dyttet meg.

 

Den er jo i utgangspunktet helt grei den, men sørg nå for all del slik at den naboen ikke kan anmelde deg for et hundebitt.

Om han allerede hater hunder, slik det virker som, så er nok veien til en anmeldelse kort om han endelig får en mulighet.

Det var det jeg var litt redd for. Derfor jeg bare rygget unna og prøvde å holde hunden unna. Vl ikke at han skulle kommet imellom oss, jeg vet ikke hvordan min hund ville reagert, og det er det vel ikke mange andre hundeeiere som vet heller! Så det er bare være forsiktig der.

Link to comment
Share on other sites

Dere kan ikke prøve å stille opp en gjeng utenfor huset hans og - naturligvis på høflig, sivilisert og ikkevoldelig vis - samlet informere om at oppførselen ikke er satt pris på?

 

Ikke for å true på noen måte, men med et håp om at det går opp for fyren hvor mange som får livene sine forsuret...

Link to comment
Share on other sites

Du nevnte at velforeningens formann hadde snakket med ham en gang. Det er liten vits.

Send inn forslag til velforeningens årsmøte, få vedtak om at personen er ett problem for nabolaget og dermed velet (siden alle naboer er imot ham skulle ikke dette være vanskelig). Velforeningen må da sende brev - altså skriftlig - informasjon om at nabolaget oppfatter ham som ett problem, og hva som oppfattes som problem.

Ett skriftlig framsatt forklaring om at han er ett problem, med ett samlet nabolag / velforening bak, vil være ett betydelig sterkere virkemiddel enn at formannen har snakket med fyren. I tillegg vil det da være protokollført i velforeningens referater, at fyren er ett problem. Det kan selvsagt senere brukes dersom det skulle bli nødvendig med en anmeldelse av noe slag.

 

Andre tilsiktede eller utilsiktede tiltak for å få det til å klikke for fyren, har jeg dårlig sans for.

Man må ikke la seg synke ned til samme nivå.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Det er et faktum psykiske lidelser kan medføre slitasje på menneskene rundt. Vi kan ikke rømme fra det eller sperre folk inne på grunn av det.

 

Her er en interessant kikk inn i hvordan noen har det.

http://www.gratispsykolog.com/aggresjonsproblemer

 

Mer om Personlighetsforstyrrelser (selv om jeg ikke har stilt noen diagnose på noen, er det interessant kunskap for å kunne forstå hva som foregår):

Den første undersøkelsen av personlighetsforstyrrelser i et representativt utvalg av den generelle befolkning ble nylig publisert med utgangspunkt i voksne Oslobeboere (Torgersen et al 2001). Personlighetsforstyrrelser er per definisjon vedvarende mønstre av opplevelser og atferd som representerer markerte avvik fra det som forventes i personens kultur og som medfører klinisk betydningsfullt ubehag eller funksjonssvikt sosialt, arbeidsmessig eller på andre viktige områder. Det ble funnet at 13,4 % av utvalget hadde en eller flere personlighetsforstyrrelser. De vanligste var unnvikende (5,0 %) og paranoid personlighetsforstyrrelse (2,4 %). Forekomsten var størst hos enslige fra lavere sosiale lag som bodde i bykjernen.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/regpubl/stmeld/20022003/stmeld-nr-16-2002-2003-/14/3/3.html?id=328758

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...