Jump to content

Godladning til Pardini GT 9


El Gringo

Recommended Posts

Har akkurat pakket ut nyanskaffelsen (GT9 med 6 toms pipe), og nå melder spørsmålet seg:

Hvilken ladning foretrekker disse ?

Med eksperimenteringen med godladning til Tanfoglioen i minne, ser jeg ikke akkurat frem til dagevis med testing av ymse krutt, kuler, settedybder og ørten kombinasjoner av disse.

Er disse pistolene altetende, eller må man holde seg til bestemte kuler og krutt for at alt skal funke optimalt og gi god presisjon ?

 

Jeg har pleid å bruke 115 grains Rainier hulspiss med 5 grs. N340 til Tanfoglioen.

Vil denne funke greit, eller må Pardinien ha mer "saft" ?

 

Jeg vurderer også å kjøpe ferdig ammo, gjerne av rimelig type, som f.eks. Blazer Brass 115.

Er det noen som har erfaring med disse ?

 

Det følger med en ekstra rekylfjær i kofferten.

Er denne hardere eller slappere enn den som står i våpenet ved levering ?

Link to comment
Share on other sites

Min liker overhodet IKKE blykuler :!:

 

Beste oppnådde samling med bly er 12 cm :(

Tester 7 forskjellige kuler i forskjellige vekter og 8 forskjellige ladninger i hver av kulevektene

 

 

Mantlede og forkobrede kuler derimot er en helt annen verden :D

 

Hva som helst av nevnte kuler og ladninger ( som pistolen fungerer sikkert med ) samler under 6 cm :D:D

Link to comment
Share on other sites

Min går greit med 4,7 grs N340 og 115 grs hullspiss, holder faktorkravet, men hastighet vil jo variere fra våpen til våpen(løp) og med settedybde, krutt lot, hylse og alle andre variabler du kan sette inn. Min skyter glatt under 5 cm, skulle gjerne sett holder for Ransom Rest til den, regner med at den da kan nærme seg min 210-5

Link to comment
Share on other sites

Det høres glimrende ut.

Skal prøve de ladningene jeg bruker til Tanfoglioen, så slipper jeg å eksperimentere.

 

Er det noen som har testet billig fabrikkammo i disse pistolene ?

Klubben pleier å kjøpe inn endel CCI Blazer Brass 115, så det hadde vært greit å sluppet unna ladingen.

Link to comment
Share on other sites

Det høres glimrende ut.

Skal prøve de ladningene jeg bruker til Tanfoglioen, så slipper jeg å eksperimentere.

 

Er det noen som har testet billig fabrikkammo i disse pistolene ?

Klubben pleier å kjøpe inn endel CCI Blazer Brass 115, så det hadde vært greit å sluppet unna ladingen.

 

 

CCI Blazer Brass 115, går ganske ok, men den måler over 140 i faktor i min pistol :shock:

 

Derfor lader jeg selv :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror den ekstra rekylfjær er av samme type, brukes som reserve.

Det eneste problemet jeg har hatt er at magisnfjæra var for sterk slik at den ikke ville slippe patronen ved lading. Jeg tok ut fjæra og klemte den sammen noen ganger og da var problemet borte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror den ekstra rekylfjær er av samme type, brukes som reserve.

Det eneste problemet jeg har hatt er at magisnfjæra var for sterk slik at den ikke ville slippe patronen ved lading. Jeg tok ut fjæra og klemte den sammen noen ganger og da var problemet borte.

Den fjæra som fulgte med min pistol er litt lengre og har større diameter enn den som står i våpenet.

Hvorvidt det betyr noe for fjærkraften, vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Har vært en tur på banen og testet de ladningene jeg bruker til Tanfoglioen.

Det ser ut til å være rett medisin også til Pardinien.

Våpenet er nydelig å skyte med.

Vekt, balanse, siktemidler og avtrekk er bare helt utrolig bra.

Eneste lille minus er at den er nokså stor i grepet, men det er absolutt til å leve med.

Dette kommer til å bli bra.

Link to comment
Share on other sites

Har vært en tur på banen og testet de ladningene jeg bruker til Tanfoglioen.

Det ser ut til å være rett medisin også til Pardinien.

Våpenet er nydelig å skyte med.

Vekt, balanse, siktemidler og avtrekk er bare helt utrolig bra.

Eneste lille minus er at den er nokså stor i grepet, men det er absolutt til å leve med.

Dette kommer til å bli bra.

 

 

Skjønner ikke hvordan du kan mene avtrekket på Pardinin er bra? Her er det mye og ønske bedre!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvordan du kan mene avtrekket på Pardinin er bra? Her er det mye og ønske bedre!

Nå vet jeg ikke hvilke referanser du har, men jeg har ikke kjent bedre avtrekk på en 9-millimeter.

Det har ikke fullt så mange justeringsmuligheter som matchpistolene, men det er så rent og pent atte... :D

Kjennes mye lettere enn det er.

Jeg trodde avtrekket knapt holdt kiloen da jeg fikk den, men jeg hang 1360 gram på den i dag og måtte riste for å få avtrekk.

Når i tillegg siktene er glimrende og grepsvinkelen midt i blinken for meg, er det lite annet enn litt smalere grep som står på ønskelista.

"Noe" må bare være riktig når jeg kan stå på 15 meters avstand og uanstrengt skyte lynkjappe skudd som sitter godt innenfor tierringen på presisjonsskiva.

Det er liksom bare å mate på, så sitter treffene.

Med Tanfoglioen må jeg "jobbe" mer for å oppnå det samme selv om egenpresisjonen på det våpenet er glimrende.

Jeg har også eid en blodtrimmet, custombygd 1911 i 45 ACP, men selv der måtte jeg jobbe mer med treffene enn med Pardinien.

Det er selvsagt mulig at det fins bedre pistoler til formålet (mil. felt), men det tror jeg kan være svært individuelt fra person til person.

Denne passer ihvertfall meg bedre enn noe annet jeg har prøvd til nå. :D

Får jeg prøvd noe bedre, kjøper jeg den.

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå meg, Pardini er bygd riktig på mange måter, men avtrekket blir ikke helt rent, noe jeg og noen venner har prøvd og justere vekk uten hell!

Avtrekket blir ikke rent, får ikke raske rene avtrekk med Pardininen, ikke uten grund pistolen fremstår som et fjasko til Praktisk skyting hvor man er avhenging av rene raske skudd!

Pistolen er en ren praktisk raser pistol, dette er den bygd for, rart dem ikke greide og lage et mer direkte rent avtrekk.

Men felt skyting er tregere skyting en Praktisk derfor slipper man litt unna dette med avtrekk, men ikke helt!

Med så mange deltagede Pardinier i 6" på årets NM felt gikk 1 & 3 plass til skyttere med 1911 cloner i 6"!

Link to comment
Share on other sites

Joda, klart 1911´ene fortsatt hevder seg, og i hendene på de rette skytterne er de i toppklasse.

Jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hva som ikke er rent med avtrekket til Pardini GT.

Jeg har justert mitt med minimum etterslep, og det er helt i klasse med matchpistolene mine.

Crisp og fin.

Muligens har jeg ennå ikke kjent et perfekt avtrekk (jakten på det perfekte fortsetter...) ?

Link to comment
Share on other sites

Joda, klart 1911´ene fortsatt hevder seg, og i hendene på de rette skytterne er de i toppklasse.

Jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hva som ikke er rent med avtrekket til Pardini GT.

Jeg har justert mitt med minimum etterslep, og det er helt i klasse med matchpistolene mine.

Crisp og fin.

Muligens har jeg ennå ikke kjent et perfekt avtrekk (jakten på det perfekte fortsetter...) ?

 

 

Fortrykket blir ikke rent, du har ikke et klart/direkte avtrekk, med Pardininen må man virkelig skvise av skuddet!

Her kan man ikke dra av skudd pga dårlig tid, må alltid ta seg tid til og skvise av skudd, noe som ikke alltid passer inn i felt løypas tidsfrister! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Joda, klart 1911´ene fortsatt hevder seg, og i hendene på de rette skytterne er de i toppklasse.

Jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hva som ikke er rent med avtrekket til Pardini GT.

Jeg har justert mitt med minimum etterslep, og det er helt i klasse med matchpistolene mine.

Crisp og fin.

Muligens har jeg ennå ikke kjent et perfekt avtrekk (jakten på det perfekte fortsetter...) ?

 

 

Fortrykket blir ikke rent, du har ikke et klart/direkte avtrekk, med Pardininen må man virkelig skvise av skuddet!

Her kan man ikke dra av skudd pga dårlig tid, må alltid ta seg tid til og skvise av skudd, noe som ikke alltid passer inn i felt løypas tidsfrister! :wink:

 

Jeg velger å tro at du ALDRI har prøveskutt en Pardini GT9, dine kommentarer og påstander om et elendig avtrekk, fortoner seg for meg som sure oppgulp fra en som ikke har råd til å kjøpe seg en slik pistol selv :mrgreen::mrgreen:

 

Avtrekket på Pardinien er noe som ALLE som har prøvd en bemerker som det beste som de noen sinne har prøvd i en 9mm. :D:D

Selv "gamle" Sig210 eiere går i fistel etter 20-30 prøveskudd :D

 

Men du syntes vel gjerne en Sig 210 også har et elendig avtrekk. . .

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å tro at du ALDRI har prøveskutt en Pardini GT9, dine kommentarer og påstander om et elendig avtrekk, fortoner seg for meg som sure oppgulp fra en som ikke har råd til å kjøpe seg en slik pistol selv :mrgreen::mrgreen:

 

Avtrekket på Pardinien er noe som ALLE som har prøvd en bemerker som det beste som de noen sinne har prøvd i en 9mm. :D:D

Selv "gamle" Sig210 eiere går i fistel etter 20-30 prøveskudd :D

 

Men du syntes vel gjerne en Sig 210 også har et elendig avtrekk. . .

Såså, rolig i svingene.

Nå er vel verken en blodtrimmet 1911 eller en SIG 210 som billigvåpen å regne, men jeg har ihvertfall ikke kjent bedre avtrekk på de to nevnte enn på Pardini GT.

 

Nå satser jeg på at vi kommer oss tilbake til topic og strør rundt oss med erfaringer om hvilken ammo pistolen liker og hvilken den ikke liker.

Nå virker det som om pistolen går godt med det meste, men jeg vil nøye meg med det beste.

Jeg forlanger ammo som går bedre enn det skytteren er god for, ergo skal ikke ammoen være begrensingen.

Derfor søkingen etter det aller beste.

Nå vet jeg så altfor godt at det som går godt i ett våpen ikke behøver å gå like godt i et annet, selv om de er av samme type.

Det pleier uansett å gi en god pekepinn på hvor man skal begynne eksperimenteringen, slik at man slipper å fomle med det som ikke viser veien til lykken.

Link to comment
Share on other sites

Mine "godladninger" bruker nesten alltid hullspiss kuler. Jeg har brukt Win 115 og Rem 115 grs HP kuler i min, samt det jeg er mest fornøyd med, 121 grs HAP, men har også hatt svært bra resultat med Hornady 115 og 124 grs HP. Ei annen kule jeg har benyttet med bra resultat, er ei utgått? Winchester 147 grs FMJ kule. Har også ladet Rainier hp kuler, men foretrekker vanlig mantel. Har hatt litt for mange uforklarlige slengere med Rainier kulene, men de går uansett venentlig bedre enn sine "brødre", uten hull :wink: Bruker nesten utelukkende N340 krutt. Min pistol har vært litt kilen på matingen og kaster ofte første skuddet, fikk nok dette bedrett en god del ved tilpassing av patronlengde, korte patroner mater bedre, men trykket går svært fort opp om du ikke kompanserer med lavere ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Mine "godladninger" bruker nesten alltid hullspiss kuler. Jeg har brukt Win 115 og Rem 115 grs HP kuler i min, samt det jeg er mest fornøyd med, 121 grs HAP, men har også hatt svært bra resultat med Hornady 115 og 124 grs HP. Ei annen kule jeg har benyttet med bra resultat, er ei utgått? Winchester 147 grs FMJ kule. Har også ladet Rainier hp kuler, men foretrekker vanlig mantel. Har hatt litt for mange uforklarlige slengere med Rainier kulene, men de går uansett venentlig bedre enn sine "brødre", uten hull :wink: Bruker nesten utelukkende N340 krutt. Min pistol har vært litt kilen på matingen og kaster ofte første skuddet, fikk nok dette bedrett en god del ved tilpassing av patronlengde, korte patroner mater bedre, men trykket går svært fort opp om du ikke kompanserer med lavere ladninger.

Jeg var ikke plaget av slengere da jeg testet denne ammoen (Rainer 115 grs. HP) i Tanfoglioen, men har ikke kommet så langt at jeg har fått testet Pardinien i Ransom Rest.

Jeg har også erfart at hulspiss går mye bedre enn tilsvarende rundneset.

Vanlig mantel er ikke testet på lange tider, men det er kanskje forsøket verdt.

Synes i grunnen Rainierkulene er dyre nok etter at Midway overtok, så om jeg må kjøpe enda dyrere kuler kan jeg snart begynne å se meg om etter kjøpeammo som går godt.

Hvor "korte" må du lage patronene for at de skal funke 100%.

Jeg har pleid å bruke 29,0 mm.

Bruker forøvrig kun N340-krutt til 9mm.

Det fyller hylsa godt og gir jevn og fin forbrenning i det såpass høye trykket en 9mm produserer.

Link to comment
Share on other sites

Joda, klart 1911´ene fortsatt hevder seg, og i hendene på de rette skytterne er de i toppklasse.

Jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hva som ikke er rent med avtrekket til Pardini GT.

Jeg har justert mitt med minimum etterslep, og det er helt i klasse med matchpistolene mine.

Crisp og fin.

Muligens har jeg ennå ikke kjent et perfekt avtrekk (jakten på det perfekte fortsetter...) ?

 

 

Fortrykket blir ikke rent, du har ikke et klart/direkte avtrekk, med Pardininen må man virkelig skvise av skuddet!

Her kan man ikke dra av skudd pga dårlig tid, må alltid ta seg tid til og skvise av skudd, noe som ikke alltid passer inn i felt løypas tidsfrister! :wink:

 

Jeg velger å tro at du ALDRI har prøveskutt en Pardini GT9, dine kommentarer og påstander om et elendig avtrekk, fortoner seg for meg som sure oppgulp fra en som ikke har råd til å kjøpe seg en slik pistol selv :mrgreen::mrgreen:

 

Avtrekket på Pardinien er noe som ALLE som har prøvd en bemerker som det beste som de noen sinne har prøvd i en 9mm. :D:D

Selv "gamle" Sig210 eiere går i fistel etter 20-30 prøveskudd :D

 

Men du syntes vel gjerne en Sig 210 også har et elendig avtrekk. . .

 

 

Tok 2 plass i Felt-NM i år med min, nettopp en 6"Pardini GT9, og ja, jeg hevder fremdeles Pardini GT serien har avtrekk problemer! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke plaget av slengere da jeg testet denne ammoen (Rainer 115 grs. HP) i Tanfoglioen, men har ikke kommet så langt at jeg har fått testet Pardinien i Ransom Rest.

Jeg har også erfart at hulspiss går mye bedre enn tilsvarende rundneset.

Vanlig mantel er ikke testet på lange tider, men det er kanskje forsøket verdt.

Synes i grunnen Rainierkulene er dyre nok etter at Midway overtok, så om jeg må kjøpe enda dyrere kuler kan jeg snart begynne å se meg om etter kjøpeammo som går godt.

Hvor "korte" må du lage patronene for at de skal funke 100%.

Jeg har pleid å bruke 29,0 mm.

Bruker forøvrig kun N340-krutt til 9mm.

Det fyller hylsa godt og gir jevn og fin forbrenning i det såpass høye trykket en 9mm produserer.

 

Min patronlengde er 28,0, gir svært bra presisjon både i GT9ern, en CZ med Bar Sto løp, en Glock med Briley løp og SVI, samt ikke minst i min SIG 210-5.

Ja, Rainerer har blitt svært dyre. det er nok desverre ikke bare Midway som har det slik. Saken har jo flere sider. Midway fordeler nok fraktpris etter vekt, derved blir ellers rimelige kuler ganske dyre, mens ellers normalt prisede får ikke % vis så stort utslag. Før Parabellum ble kjøpt av Midway, tok Trond Alvestad (nå hjemmelading.no ) inn Rainier i store mengder med båt. Midway har alt med fly.

Prisen på Rainerer har også steget mye fra produsent, så det er p.t. lite aktuellt, da differansen til gode mantlede bulk kuler er svært liten. Grunnen til at jeg selv bruker Hornady sin "HAP 121", er at den går best og at jeg kjøper i hele kartonger fra kammerat (Trond) til svært gunstig pris.

Link to comment
Share on other sites

Min ladning for felten i 9mm er:

 

Jeg bruker for tiden Barrys 124gr kuler fra XXL.

Hylser: IMI

Krutt: N330

Ladning: 4,2 grain

Patronlengde: 28mm

 

Faktor i mitt våpen, en GT9 med 6 toms løp er 127

Samling i Caldwell testbenk, 10 skudd er 30 mm

 

Bruker forøvrig også Pardinien i grovklassen på banen, ladninger da er:

Samme hylser og patronlengde

Kule: Rainier 115 HP

Krutt: N310

Ladning: 3,5 grain

 

Samling i Caldwell testbenk, 10 skudd er 22mm

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Rainierkula funker godt i Pardinien.

Skal prøve å få testskutt i Ransom Rest, men jeg er usikker på om platene til 1911 passer til Pardini eller om klubben må handle inn egne plater.

Får testet pistolen for første gang på stevne i helga (med Rainier 115 HP-kule) , så får vi se hvordan det fyker av.

Må se om jeg finner et rimeligere alternativ til Rainier for trening, så får jeg heller flotte meg litt på stevner.

Kan ikke finne Berrykula på nettbutikken til XXL, så det blir muligens å teste Frontier.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at Rainierkula funker godt i Pardinien.

Skal prøve å få testskutt i Ransom Rest, men jeg er usikker på om platene til 1911 passer til Pardini eller om klubben må handle inn egne plater.

Får testet pistolen for første gang på stevne i helga (med Rainier 115 HP-kule) , så får vi se hvordan det fyker av.

Må se om jeg finner et rimeligere alternativ til Rainier for trening, så får jeg heller flotte meg litt på stevner.

Kan ikke finne Berrykula på nettbutikken til XXL, så det blir muligens å teste Frontier.

 

Kjøpte Barrys kuler i Oslo i forrige uke, da hadde de flere tusen på lager.

Det var XXL i NAF-huset

Link to comment
Share on other sites

Det synes som enkelte har testet sin Pardini fra skytestol. Hvilke holdere er benyttet? Jeg har tidliger og nå, http://www.ransomrest.com/Inserts.html sjekket og de leverer ikke til GT utgavene. Har også ringt med dem.

Caldwelll sin rest benytter samme holdere som Pardini, har de? Tips taes imot!

Jeg tror det er mulig å kjøpe holder som ikke er formet, dvs. at man må skjære til platene selv.

Noen som vet om dette stemmer ?

Link to comment
Share on other sites

Om man tar 1911 som basis, blir det mye å skru med høydejusteringen, disponerer vel ca 25 holdere, så noe erfaring med hvilke vinkler holder bør ha har jeg vel skaffet på de årene klubben har hatt RR en. RR har selvfølgelig tatt dette med under prod av holderne, men for enkelte våpen, er man nær yttergrense for justeringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Bruker ikke gt 9,men derimot en pc9s og kan ikke gjenkjenne avtrekksproblemer,

 

Kjenner meg heller ikke igjen, når det er et par stk her inne som hevder hardnakket at disse pistolene har avtrekksproblemer.

Har til nå skutt med og sikkert kjent avtrekket på 50 stk :D

 

Kan det være slik at de er forhandlere av et annet konkurerende merke :? ( Norinco feks :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Bruker ikke gt 9,men derimot en pc9s og kan ikke gjenkjenne avtrekksproblemer,

 

Kjenner meg heller ikke igjen, når det er et par stk her inne som hevder hardnakket at disse pistolene har avtrekksproblemer.

Har til nå skutt med og sikkert kjent avtrekket på 50 stk :D

 

Kan det være slik at de er forhandlere av et annet konkurerende merke :? ( Norinco feks :mrgreen: )

 

2 plass NM Felt med min GT9, men vilken plass fikk du igjen Triggerhappy :?:

Pardini GT/PC versjonen bruker samme avtrekksystemet så vitt jeg vet, så avtrekks problemet er der. 50-60% av NM-felt skyterne brukte Pardini Gt 9 i militær, og den sammla 5 på topp brukte 4 av 5 1911 kloner, say no moore!! :idea:

Link to comment
Share on other sites

Når pardinien har vært i salg like lenge som 1911 kloner, så får vi se :D:D:D

 

Avtrekket er ikke alt, , , men du får mye av alt om du kjøper en Pardini :D:D:D

 

Begynte kariere i mil-felten med en toppspec Springfield i kal 45, kjøpt på gamle Åserud i Drammen.

Den kostet den gang 18000.- for ca 25 år siden (så våpen er ikke dyre i dag...)

Vant mange stevner med den :D , før jeg gikk over til 9mm. (fremdeles Springfield 1911 type)

Da begynte problemene . . .

 

Hva jeg oppnådde av resultater, den gang med min 45, hadde aldri holdt til 80p på årets NM-løype :(

Link to comment
Share on other sites

Når pardinien har vært i salg like lenge som 1911 kloner, så får vi se :D:D:D

 

Avtrekket er ikke alt, , , men du får mye av alt om du kjøper en Pardini :D:D:D

 

Begynte kariere i mil-felten med en toppspec Springfield i kal 45, kjøpt på gamle Åserud i Drammen.

Den kostet den gang 18000.- for ca 25 år siden (så våpen er ikke dyre i dag...)

Vant mange stevner med den :D , før jeg gikk over til 9mm. (fremdeles Springfield 1911 type)

Da begynte problemene . . .

 

Hva jeg oppnådde av resultater, den gang med min 45, hadde aldri holdt til 80p på årets NM-løype :(

 

 

Begynnte selv med div 1911 typer blant annet en Springfield Thropy match i 45! Hadde lyst på en i 6" bul, men det kom bare 2 til landet!

 

Unnsett, du sier her når Pardini har vært i salg like lenge som 1911 så skal vi se sier du! :!:

 

Årets NM-Felt var nok 50-60% av militær skyterene som brukte Pardini GT9, av topp 5 var 4 av 5 pistoler 1911 kloner!

Trenger vel ikke og utbrodere saken mer :!::idea:

Link to comment
Share on other sites

Når pardinien har vært i salg like lenge som 1911 kloner, så får vi se :D:D:D

 

Avtrekket er ikke alt, , , men du får mye av alt om du kjøper en Pardini :D:D:D

 

Begynte kariere i mil-felten med en toppspec Springfield i kal 45, kjøpt på gamle Åserud i Drammen.

Den kostet den gang 18000.- for ca 25 år siden (så våpen er ikke dyre i dag...)

Vant mange stevner med den :D , før jeg gikk over til 9mm. (fremdeles Springfield 1911 type)

Da begynte problemene . . .

 

Hva jeg oppnådde av resultater, den gang med min 45, hadde aldri holdt til 80p på årets NM-løype :(

 

 

Begynnte selv med div 1911 typer blant annet en Springfield Thropy match i 45! Hadde lyst på en i 6" bul, men det kom bare 2 til landet!

 

Unnsett, du sier her når Pardini har vært i salg like lenge som 1911 så skal vi se sier du! :!:

 

Årets NM-Felt var nok 50-60% av militær skyterene som brukte Pardini GT9, av topp 5 var 4 av 5 pistoler 1911 kloner!

Trenger vel ikke og utbrodere saken mer :!::idea:

 

OK jeg legger meg ned og gråter :mrgreen::mrgreen:

 

Sagt av en et annet forummedlem:

"Enten så "kan du det", eller så må du øve mer"

 

Det betyr vel at våpenet er underordnet :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Når pardinien har vært i salg like lenge som 1911 kloner, så får vi se :D:D:D

 

Avtrekket er ikke alt, , , men du får mye av alt om du kjøper en Pardini :D:D:D

 

Begynte kariere i mil-felten med en toppspec Springfield i kal 45, kjøpt på gamle Åserud i Drammen.

Den kostet den gang 18000.- for ca 25 år siden (så våpen er ikke dyre i dag...)

Vant mange stevner med den :D , før jeg gikk over til 9mm. (fremdeles Springfield 1911 type)

Da begynte problemene . . .

 

Hva jeg oppnådde av resultater, den gang med min 45, hadde aldri holdt til 80p på årets NM-løype :(

 

 

Begynnte selv med div 1911 typer blant annet en Springfield Thropy match i 45! Hadde lyst på en i 6" bul, men det kom bare 2 til landet!

 

Unnsett, du sier her når Pardini har vært i salg like lenge som 1911 så skal vi se sier du! :!:

 

Årets NM-Felt var nok 50-60% av militær skyterene som brukte Pardini GT9, av topp 5 var 4 av 5 pistoler 1911 kloner!

Trenger vel ikke og utbrodere saken mer :!::idea:

 

OK jeg legger meg ned og gråter :mrgreen::mrgreen:

 

Sagt av en et annet forummedlem:

"Enten så "kan du det", eller så må du øve mer"

 

Det betyr vel at våpenet er underordnet :D:D:D

 

Våpenet underordnet?? Selvfølgelig ikke, hvor står det, den er en del av det hele?

Men det har blitt en politisk korrekthet her i skytter Norge (NSF), at Pardini er den eneste løsningen på felt(Sig P210 arvtager), dermed basta! :!:

Noe jeg mener den ikke er og kan bevise med letthet!! Som eneste Pardini skytter på NM pallen, alle over og under meg brukte 1911 kloner!

Så spørsmålet er greier vi og lære noe av det, for ser ikke slikt ut :?: Neste år stiller vel 70-80% med Pardini GT9 på NM, likevel kommer sikkert nok` en 1911 til og stikke av med seieren der også! :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Over 2 år sida dinne trådi vart starta, på tide å sjå om det he dokka opp nåken nye "godladninga"????

 

Var på skytebana i dag med GT9 6" i dag... hadde me RR (ikkje sikker på ka plata/innsatsen heiter, men vart kjøpt ca 1,5 år sida, og vart anbefalt av RR da dei ikkje hadde eigen til Pardinien min). 25m skuddavstand. 3 kuler testa men berre med ei ladning kvar... lat :) N340 4,8Gr.

 

Winchester 124Gr FMJ RN FB, OAL 29,5mm

Clarry Magma 124GR RN, OAL 29,5MM

Clarry Mimek 125 GR, OAL 28,8mm

 

Nye starline hylser og federal hetter. 6 femmskuds serier med kvar kule skutt. Reslutatet vart vansklig å tolke... winchester hadde beste 5 skuds samling med 5cm... mimek hadde beste samling 6 cm... men, alle tre kulene hadde veldig varierandes samlinga, opp i 10-15 cm. Så vart i grunnen ikkje så mykkje klokare da ingen skilde seg spessielt ut. Hadde håpt på jamne samling rundt eller under 5cm. He brukt Winchester kula fram til no, men håpe der e en kvan so he jort lit meir arbeid der ute og vil dele kunskap.

He brukt Hjemmelading.no til å kjøpe kule til monge kaliber.. men savna billige HP kuler til 9mm, so he ikkje testa HP kule enda... men he en ide om at kule som f.eks. sierra sine 115/124Gr JHP kan være av dei bedre? dog en del dyrare.

Link to comment
Share on other sites

tja... starta med 20 skudd før testen.. ... kansje lit lite... men etter å ha skutt alle seriane skulle det bli 110skudd... so på slutti må pistolen ialle falle være "innskut" i holderen, men sida holderen ikkje er laga for pardini gt9, så er det selfølgelig et usikkerhetsmoment der :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...