Jump to content

HELT VILT_ på TV2 i kveld 21:45.


Haraball

Recommended Posts

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hylekoret hadde holdt konsert vist det ikke hadde blitt vist skadeskytinga og det kom fram i ettertid. Bedre at de er ærlige mener nå jeg, men de skulle kansje klippet inn litt fra jakt i et hegn med en tam kron-hjort? De fikk jo fram at det var krav til ettersøk og ikke bare og drite i dyret og gå etter nest hjort, som noen tror er normen. Og jeg skal ikke dømme en godkjent ettersøksekvipasje på hva jeg så på 2min på tv2 en søndags kveld i sofaen. Så skal jeg gjøre hva jeg kan for å holde min egen sti ren og fri fra "tabber".

 

[*] Han hadde jo "cow-boy hat på huet vist det er det det siktes til :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var du som kalte det for cowboy jakt ikke jeg!

 

Ja, og du tolker muligens "cowboyjakt" på en annen måte enn meg.

 

Poenget er uansett hvordan situasjonen fremstår for utenforstående som ser det på TV.

 

Det er ikke god reklame for jakt og jegermiljø, det er du nok enig i.

 

At folk har godt av å se "virkeligheten" er jeg fullstendig for, men i dagens samfunn er det ingenting som skal til, da alt helst skal pakkes inn og pyntes på.

Link to comment
Share on other sites

Det var du som kalte det for cowboy jakt ikke jeg!

 

Ja, og du tolker muligens "cowboyjakt" på en annen måte enn meg.

 

Poenget er uansett hvordan situasjonen fremstår for utenforstående som ser det på TV.

 

Det er ikke god reklame for jakt og jegermiljø, det er du nok enig i.

 

At folk har godt av å se "virkeligheten" er jeg fullstendig for, men i dagens samfunn er det ingenting som skal til, da alt helst skal pakkes inn og pyntes på.

 

 

støtter den kommentaren fra Hamsun2

Link to comment
Share on other sites

Det var du som kalte det for cowboy jakt ikke jeg!

 

Ja, og du tolker muligens "cowboyjakt" på en annen måte enn meg.

 

Poenget er uansett hvordan situasjonen fremstår for utenforstående som ser det på TV.

 

Det er ikke god reklame for jakt og jegermiljø, det er du nok enig i.

 

At folk har godt av å se "virkeligheten" er jeg fullstendig for, men i dagens samfunn er det ingenting som skal til, da alt helst skal pakkes inn og pyntes på.

 

Tror det er flere som tolker cowboy jakt annerledes enn deg.........

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke bare vente til neste program, før vi hogger hodet av fyren ang. 2,3 eller 4 skudd :?:

Syntes programmet var underholdende. Liker både jakt, og kokkekunst.

Fyren har mer baller som legger ut et bom/streifskudd for hele tv Norge, enn alle oss andre her inne, som sitter bak et tastatur og dømmer i øst og vest. Lett å være en besserwisser sofasniper...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe videre interesse av fyrens understell :wink: , men jeg synes det er modig å vise hva som kan gå galt på jakt. Kunne lett redigert alt bort. Poenget mitt, er at vi alt for ofte er ute etter å slakte andre som ikke er like dyktige, heldige, gjør det samme, like rene av sinn osv.."som oss" :winke1:

Har sett et lignende program på dansk tv. Tror mye av konseptet er hentet derfra.

Link to comment
Share on other sites

Er alltid på Kammeret man finner de beste jegerne, de som alltid uten unntak finner feil, enten det er jakt eller våpenprogrammer, med det som gjøres. :lol:

 

Der oppsumerte du Kammetet i et nøtteskall :D

 

Til moderatorer, burde ikke disse 2 trådene bli slått sammen?

Link to comment
Share on other sites

Syns vel ikke dette var god reklame av jakt for det norske folk. At han klarer å treffe rompa med anlegg synes jeg er rart. Krever sin mann å stå for det på tv- skjermen.

 

Veeel... Reality er vel inn i tiden

Shit happens på jakt. Shit happens på Big Brother, shit happens på Paradise Hotel...hvem vet

Folk glor uansett. Enig at det ikke er den glansete reklamen vi skulle ønsket, men modig å vise hva som egentlig hendte.

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye søppel som kommer ut av kjeften på folk i dette fora, at det er til å spy av.

Maken til verdens mestere finnes ikke på jord.

 

Det er nettopp pga sånne komentarer at jeg selv og flere, avstår helt fra å dele noe som helst som har med jakt å gjøre, være seg bilder eller film eller beretninger. Politiet her inne sitter klare til å heve seg enda høyere på hestene sine og sable folk ned med idiot komentarer av dimensjoner.

 

Vurderer snart å drite i å skrive noe mer her inne i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det dårlige skuddet er et resultat av et vist press... 1dag på seg til å felle hjorten, sansynligvis en nå eller aldri situasjon med kamera dyttet opp i tryne.

Ikke det ideele for ta gode valg i en jakt situasjon.

 

Merkelige ting skjer på jakt, i høst var min første skadeskyting, var sikker på at skuddet satt rett bak bogen på høyre side av dyret, når vi fant dyret var inngangshullet på venstre side så langt bak at det såvidt var borti lungen utgangshull rett foran låret.

Har enda ikke skjønt hva som skjedde men dyret må ha snudd seg mens jeg ubevist la siktepunktet bak bogen på venstre side...

hjortekalv skutt liggende med 2fot på ca 130 - 150m.

 

Ting skjer.. ikke alltid det er så lett å forklare hva som gikk galt.

Link to comment
Share on other sites

Makan til Proffe jegerer det var her inne... 2 sider med dritt-slenging til en jegerkompis.. Dere burde heller gå i dere selv enn å kritisere andre.

Eller er det sånn at "Hos en selv kjenner enn andre" Trodde kammeret var et sted for å snakke sammen å dele opplevelser å STØTTE herandre. :?: Ikke et sted å slenge dritt å rakke ned på andre.

Link to comment
Share on other sites

Kjære moderator steng denne tråden. Maken til søppel. Vi er heldige som bor i et land der det fleste er positivt innstilt til jakt. For hver kjendis som står frem som jeger burde vi juble. De er med og styrker vår mulighet til å utøve hobbyen vår. I stedet sitter det en gjeng idioter og skriver piss på et forum som følges tett av jaktmotstandere og dyrevernre. Hvordan skal NOJS fremstå som seriøs høringspart for våre interesser når de drifter slikt søppel. Slett tråden, kansje slett hele Kammeret. Snakk om å pisse i egen brønn

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en tråd gående for tre år siden som het Vårrengjøring av kammeret.

 

Det har samlet seg for mye skitt og støv i krokene på kammeret.no, og nå skal vi ha vårrengjøring. Med skitt og støv mener vi både rene sutretråder laget for å klage over kammerets ondskap og negative, nedlatende, og fordømmende innlegg i andres tråder. Styret mener dette er uholdbart, blant annet fordi det tar ressurser og fokus bort fra viktige saker, men ikke minst fordi kursen dette har tatt er motsatt vei av hva kammeret var tiltenkt. Det skal være en møteplass for jegere og skyttere, ikke en søppelfylling.

 

Den skal jeg ta tak i på nytt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er rart at det blir så voldsomme reaksjoner hvis noen stiller litt spørsmål med noe her på kammeret. Skulle tro det var en haug med hårsåre kjerringer her inne.

 

Ja det skjer mye på jakt, og uforklarlige skadeskytinger skjer også. At det skjedde på riksdekkende tv synes jeg var uheldig, da jeg mistenker at allmenheten reagerer på dette. Det må vel være lov å skrive dette på et forum uten at folk går i taket, skal slutte å skrive, og melde seg ut av kammeret.

 

Hvis en får høyt blodtrykk av så lite så vil jeg anbefale å slutte å gå inn på kammeret, og komme seg til legen i en brenning :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo selvsagt dårlig PR at en fyr i cowboy-hatt skadeskyter, tar lett på ettersøk, og (muligens) driter i lover/forskrifter i forhold til haglejakt.

Å påpeke dette er da ikke sutring eller jantelov, det siste vi trenger er at alle fordommer mot jegere blir bekreftet på riksdekkende tv.

Link to comment
Share on other sites

Om man har lue eller cowboy hatt så kan man skadeskyte, det eneste jeg stussa på var at dem ikke sa noe om at ettersøket ble gjennoptatt dagen etterpå av kommunen siden det ble funnet blod, forøvring så ble jakt stanset og hund varslet som etter boken. Det værste var at dem kunn hadde en dag med jakt, jeg vil se mere jakt :smile:

Forøvring et frisk pust på tv med en ærlig vinkling

Link to comment
Share on other sites

Ai ai,er vel best å ikke si meningen sin her..Men nå er det faktisk lov å ha egne/forskjellige meninger,det må dere tåle!For min del er Hoffern en selvopptatt machomann som jeg ikke helt klarer å ta alvorlig som jeger,litt mye cowboy liksom..Fikk faktisk en følelse av at Hjorten ikke ville falle..og reagerte selvsagt på 3 hagleskudd,men kan jo være en jeger til,ellers har han driti på leggen..Når det gjelder våpenhåndteringa som Larsen fikk kritikk for,så er vel den grei nok,uladd våpen.Han er en meget erfaren og kjent jeger og våpenmann som har jaktet over det meste,og hatt våpenhandel som levebrød bestandig..Når det først skal vises jakt på tv,liker iallefall jeg at det ser ordentlig ut med tanke på motstandere som ser på..men bom,og skadeskyting hender selvsagt,og kanskje lettere om man har tidspress?Vet ikke,men ser nå frem til fortsettelsen tross alt..men min favorittjeger blir han ikke..

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye søppel som kommer ut av kjeften på folk i dette fora, at det er til å spy av.

Maken til verdens mestere finnes ikke på jord.

 

Det er nettopp pga sånne komentarer at jeg selv og flere, avstår helt fra å dele noe som helst som har med jakt å gjøre, være seg bilder eller film eller beretninger. Politiet her inne sitter klare til å heve seg enda høyere på hestene sine og sable folk ned med idiot komentarer av dimensjoner.

 

Vurderer snart å drite i å skrive noe mer her inne i det hele tatt.

 

+1

 

Synes programmet var helt konge som ukesavslutning. Jakt der det ikke går etter planen og deilig mat.

Litt skuffa over at de ikke prøvde seg på måka, for DET hadde vært veldig interessant

Link to comment
Share on other sites

Nå er det på tide å stikke fingeren i jorda gutter.

Vi kan da ikke sitte her, annonyme i et foum, og kaste dritt i hytt og pine.

De som aldri har kommet oppi situasjoner der ting ikke gikk som det skulle, kan fortsette tråden, så får de (vi) som dupper oppi slike hendelser rett som det er, fortsette i egen tråd. Slik har skjedd og kommer til å skje igjen.

 

Oppi dette kan vi gjerne sitte og mene hva pokker vi vil, men vi skal holde oss for gode for å rakke ned på personer og hvordan de løste saken. Dette kunne vært gjort på den ene og den andre måten, men det spiller ingen rolle. Dette gikk som det gikk og alt i alt er Hoffer`en en artig skrue.

Husk også på at alle i filmen fremstår med fult navn i offentligheten. Hvor mange av oss gjør det her inne.

Her har KnuteriK ett poeng og jeg støtter han 100% i dette. Det er snart bare handelskammeret som er av interesse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Syntes det var et artig program jeg, kanskje skadeskyting og slikt er dumt å ha med på tv. Allikevel er det noe som skjer på jakt, bedre at de er ærlige istedenfor å bare konkludere med en bom. Hvor skuddet satt finnes det vel ingen bevis for. Kan jo være de hadde et lengre ettersøk, morgenen etterpå. Vanskelig å ha med seg kamerafolk, to jegere og en kokk med på et ettersøk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett programmet, men synes generelt at TV2 burde få skryt for å faktisk "tørre" å vise jakt på TV. Det hører virkelig med sjeldenheten at man ser jakt på TV, til tross for hvor stor jakttradisjonen i Norge er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv skadeskutt hjort så det er sagt, den hjorten jeg skjøt traff kula rett over høyre frambein og utgang rett foran venstre frambein, stort blodspor til å begynne med etter 600 meter ingenting...

 

Jeg felte rett nok kolla dagen etterpå med et godt skudd. Men friskmelde dyret pga manglende blodspor kommer jeg aldri å gjøre etter den erfaringen.

 

På dette tv programmet er ikke jeg veldig imponert over skytingen, såframt børsa går der den skal. Jeg må si at holdningen til jegeren som skyter ikke samsvarer med hva jeg kaller "dedikert" -på min skadeskyting så var ikke latter/glede fremtredene. på dette programmet viser litt påfallende likegylidighet til påskutt vilt.

 

Kjøkkenbilen var jo i sin orginalitet et svært prisverdig, lurer litt på overnattingsmulighetente når nordvesten står på.. med regn osv.. litt rått og kaldt ?

 

Kokken har solid ballast og jeg ser mer enn gjerne mer av disse programmene pga han..

 

Ser noe reagerer på tre skudd; jeg har drilling....har jeg en patron for mye.. ?

Link to comment
Share on other sites

Dette er enkelt. På jakt kan du ha max to skudd i ei hagle uansett type hagle.

§ 20. (bruk av våpen under jakt)

 

Til felling av vilt under jakt kan bare brukes skytevåpen med ladning av krutt.

 

Til jakt er bruk av hagle for mer enn to skudd og helautomatisk rifle forbudt.

 

Har du 2 hagle-løp på hagle-drillingen og da har du 2 hagle patroner + 1 rifle patron. Du er lovlig :D

Eller har du 2 rifle-løp på rifle-drillingen og 1 hagle patron og 2 rifle patroner. Du er lovlig :D

Har du noe så spesielt som en drilling med 3 hagle-løp så har du vel egentlig et problem på jakt eller en dyr og spesiel lerdue hagle :D

Link to comment
Share on other sites

Stusser litt over at Hoffern ser ut til drasse på rifler/sikter som ser ut til å være svært pent brukte evt ubrukte, er vel mulig han er dyttet inn i rollen som "altmuligjeger" her uten at han har allverden med trening med rifle, han sa vel i et nummer av jakt og fiske at det var fuglejakt som var favorittjakta.

Når det er sagt er det fullt mulig å "kåle til" de mest opplagte sjanser, har selv hatt et par bom (på rev riktignok) på sjanser jeg har ansett som 100% med godt anlegg og godt innskutt rifle :(

Når det gjelder ettersøket synes jeg det er litt vanskelig å bedømme forholdene rundt dette da dette er et Tv program som er klippet for å gi mest mulig underholdningsverdi for et bredere publikum enn alle ekspertene som sitter her inne, for alt en vet kan det godt ha vært fortsatt ettersøk dagen etter.

Stussa litt på han kokken som sanka kamskjell dog, synes jeg så inflatorslangen på en bcd(dykkevest) henge å dingle foran kamera på undervannsfilminga på tross av at han hoppa til vanns kun iført dykkerdrakt :D

Altialt et helt greit program synes nå jeg, de kunne jo valgt langt verre kjendiser til å spille jegern og, Ari Behn har vel også jaktet litt, dere kan jo tenke dere hvor svulstig og forferdelig det kunne blitt :D

Link to comment
Share on other sites

Syns vel ikke dette var god reklame av jakt for det norske folk. At han klarer å treffe rompa med anlegg synes jeg er rart. Krever sin mann å stå for det på tv- skjermen.

 

Veeel... Reality er vel inn i tiden

Shit happens på jakt. Shit happens på Big Brother, shit happens på Paradise Hotel...hvem vet

Folk glor uansett. Enig at det ikke er den glansete reklamen vi skulle ønsket, men modig å vise hva som egentlig hendte.

 

Jeg er helt enig i dette.

Det jeg reagerte mest på, var hvordan skadeskytingen og ettersøket ble fremstilt.

Jeg vet ikke om det virkelig var sånn, men fremstillingen var slik at man fikk inntrykk av at både skadeskytingen og så det etterfølgende ettersøket ble tatt lett på.

 

Og dette synes jeg er veldig uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg likte programmet jeg. Det var stemningsfullt og inneholdt elementer jeg interresserer meg for. Synes det er knall å få noe slikt servert på tv. Dere her inne som bare kritiserer kan vel se Paradise hotell eller Åndenes makt i stedet?

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Blaiser'n er ser så fin ut, samt optikken er uten merker er karen med Norma Caps.

Frode Larsen har jobbet i Norma systemet siden 90 tallet, og jeg tipper derfor at Norma er sponsor av programmet.

 

Når det gjelder de tre skuddene, har vi ikke enda sett hvor mange våpen som var i bruk.

Ingen som har tenkt tanken på to jegere? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Fremstillinga, klippinga og vinklinga får nok ikke jeger`n bestemt. Regner med de kunne gjøre det samme som oss (med greit utstyr og originalopptaket)- spoleseg digitalt og rolig tilbake og se hvor skuddet gikk....

Det burde jo raskt sette en stopper for ettersøket.

 

Så får Hoff pluss i boka fra meg for å dra ned buksa for hele nasjonen! Synes han fremstår helt greit jeg, og så får det være at Blæzer og Zeiss får litt dårlig valuta for vareplasseringa si :P

I tillegg får Hoff sikkert mer pes enn noen av oss anonyme her inne blir belemret med fra alle som har et utgangspkt i at dyreliv er hellig uansett!

 

Lite visste han at det var fra sine egne han skulle få det!!

 

Prøver selv så ofte som mulig å ikke drite i eget bed :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ang. skadeskyting og ettersøket. Er det ikke en tanke at film opptaket ble studert umiddelbart etter skudd, og derav beviselig konkludert med et kjøttsår? Og at et ettersøk og skytters oppførsel gjenspeiler det de har sett?

Link to comment
Share on other sites

Kjempebra at det har kommet et show som kan få stor seerskare som også inneholder jakt. Jeg ser en stor PR gevinst her!

 

Kritisk blikk på jakt fra jegere og skyttere er bra. Kommentarene her tyder på at internjustisen er knallhard :)

 

Så må vi bare ikke glemme å gi Hoff, han kokken (navn) og TV2 skryt for at de faktisk tør å lage og sende et program hvor jakt inngår! Ikke alle hadde våget det i disse tider hvor urbanisme og idealet om at natur skal være uberørt villmark er så sterke. Dette er bra.

 

Jeg kommer til å benke meg foran alteret for passiv underholdning neste søndag også.

 

 

(for de som trenger å prate mer om Hoff, hva i all verden holder han i hendene her?

http://www.kjendis.no/2013/03/24/kjendi ... /26336752/

)

Link to comment
Share on other sites

Kjempebra at det har kommet et show som kan få stor seerskare som også inneholder jakt. Jeg ser en stor PR gevinst her!

 

Kritisk blikk på jakt fra jegere og skyttere er bra. Kommentarene her tyder på at internjustisen er knallhard :)

 

Så må vi bare ikke glemme å gi Hoff, han kokken (navn) og TV2 skryt for at de faktisk tør å lage og sende et program hvor jakt inngår! Ikke alle hadde våget det i disse tider hvor urbanisme og idealet om at natur skal være uberørt villmark er så sterke. Dette er bra.

 

Jeg kommer til å benke meg foran alteret for passiv underholdning neste søndag også.

 

Enig i denne,

Som trådstarter skal jeg prøve og endre overskriften på tråden til "Helt Vilt" da jeg antar at denne serien (8 episoder) vil utløse mange innlegg de neste 7 ukene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det var et bra program. Skal sette av neste søndag til samme tid :)

 

Så er det jo like mye underholdning her inne etter programmet.. Er jo en jevn og fin strøm med selvutnevnte verdensmestere som selfølgelig kunne gjort tingene så mye bedre selv (de fleste selfølgelige anonyme)

 

Har lenge savnet et norsk program om jakt/mat/fiske,gleder meg til fortsettelsen av dette :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...