Jump to content

Remington 700 vs 7


Snøfte

Recommended Posts

Model seven er som kjent kortere og lettere enn 700. Men den korte 700-kassa leveres jo i samme kaliber som nettop seven.

Spørsmålet er selvsagt: hvorfor velge mod 700 med kort låskasse når de samme kalibrene er tilgjengelige i mod 7 som er enda kortere og lettere? Sagt på en annen måte- hva er fordelen med 700?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en seven som jeg solgte nettopp. Jeg synes rett og slett at den ble for liten og lett. Klarte ikke og skyte bra med den. Så hvis jeg måtte valgt en av dem, så hadde jeg tatt 700 èn. Selv har jeg valgt Howa og er kjempefornøyd. Blir snart en til :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den eneste forskjellen på mod 7 og kort 700 er vel at 700 har en tykkere bakre låskassebro. Kanskje det gjør kassa stivere, hva vet jeg, men jeg hadde valgt mod 7 når som helst. Leupold sin montasjeskinne stiver trolig opp kassa tilsvarende, og presisjonen den ene mod 7 jeg hadde tidligere imponerte.

 

Dersom man liker børser med tyngde i, så jeg jo ikke mod 7 noe åpenbart valg. Jeg derimot savner mod 7 helstokken.. :(

 

U

Link to comment
Share on other sites

Med alle våpen er det fordeler og ulemer i forhold til andre våpen.

 

Jeg selv har en Rem 7 ss i 223 og er godt fornøyd med den.

Det viltigete forskjellen med en Rem 7 og andre "lett" rifler er at Rem 7 modellene er konstruert i utgangspunktet for å vere en kort og lett rifle. Mangen andre merker og modeller er stander modeller som er "gjort lettere" og mindre ved uliker løsninger.

 

Største fordelen eg ser men Rem 7 at den er liten lett og hendig i ulent terreng, opp og ned av båt (skarv og gåsejakt). Promlemet med den er at den er en "lettvekter" som gjør at de kan være vanskelig å skyte godt med den. Med god trening, eventuelt tofot, god anlegg, viser det fleste Rem 7 at de har meget god presisjon.

Anbefaler leopold QR monasje på Rem 7 da dette gjør man kan få kikkertsiktet lavest mulig.

 

Vil anbefale Rem 7 hvis en skal ha en liten, lett og hendig rifle.

Link to comment
Share on other sites

Så det finnes egentlig ingen reelle fordeler ved den korte 700-en vs seven? Litt rart at de produserer begge to :|

 

 

Ja, jeg syns også at det kanskje er litt rart. Kanskje det finnes en fordel med 7oo-kort som jeg ikke vet om.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med Rem 7 er at du får et våpen som er bygget for å være kort, lett og hendig.

Den vanlige 700 er ikke bygget for etter disse spesifikasjonene.

Hvis det ikke er nødvendig for deg å ha en kort og lett rifle,

er det bare å kjøpe en stander 700.

 

Hvis du sammenligner en Remington 7 ss i 308, og en Remington 700 SPS SS i 308, vil du se og merke de klare forskjellene som er mellom de to våpene.

Hva som passer deg best,er selvfølgelig opp til deg.

Uansett er det to gode våpen, uavhengig av hva du velger.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...