Jump to content

Spm. ang. A-Zoli drilling


Gnu

Recommended Posts

Har kjøpt meg en 8-10 år gml. Zoli drilling i kal. 12/70 - 7x57R. På venstre løp er det stemplet en stjerne, og høyre løp tre stjerner. Vil dette tilsvare kvart og trekvart shoke ? Kan jeg skyte stålhagl eller heavyshot i denne ? Det er i tillegg en original hurtigmont. Skinne med to hendeler. Noen med erfaring rundt denne ?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte samme drillingen i 2002 i 12/70 og 7*57R

http://www.aaberg.no står det at denne modellen har 1/2 og 1/1 i trangboring.

Hvis du tar bort forskjeftet og ser på undersiden av løpene så står det hva slags type hagleammo du kan bruke. (På min står det bl.a. STEEL).

Har Zoli original montasje med en hendel.

På denne har jeg montert en S&B 1,5-6*42 Zenith, med opplyst retikkel.

Denne har jeg med vilje montert på og av mellon hver gang jeg har vært på skytebanen siden jeg kjøpte siktet vinteren 2008.

Jeg har ennå ikke hatt treffpunkt forandring.

Anser at montasjen er god nok, inntil jeg er villig til å investere i svingmontasje til mange tusen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde selv en Zoli kombi med hurtigmontasje med en hendel i mange år. Denne var og veldig stabil, men er litt usikker på den jeg har nå med to hendler, selv om det er en montasje fra MAK. Står ikke merket "steel" under fortre på min drilling, men vil vel anta jeg kan rappe på noen strålskudd i høyre pipa.

Link to comment
Share on other sites

Var i skapet og sjekka nå.

3 stjerner er 1/2 borring og høyre løp på min.

1 stjerne er 1/1 borring og venstre løp.

står ingen ting om stål på den, men ståt 18,5 på hvert løp uten at det sier meg noe.

Sjekk med Aaberg han vet det meste, hvis ikke sjekker han.

Montasjen er den samme som min. Har ikke fått prøvd så mye ennå, men virker å være stabil.

Jeg strammet forspennet på låsehendlene litt ekstra for å være sikker på at det satt skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...