Jump to content

Angrerett ved kjøp av hagle


dirdal

Recommended Posts

For en uke siden kjøpte jeg en hagle hos XXL. Dette var en utstillingsmodell som jeg betalte 15 000 kr i håndpenger for. Hagla er ikke registrert på meg enda, jeg har den på utlånserklæring. Jeg er ikke helt fornøyd med hagla, og jeg angrer også litt på valg av modell og prisklasse. Jeg har testskutt hagla for å sjekke om den fungerte som den skulle på lærduebanen. Den har ingen form for bruksmerker, og ser akkurat lik ut som den gjorde i butikken.

 

Er det mulig å benytte seg av angreretten i dette tilfellet?

Link to comment
Share on other sites

Angreretten gjelder vel ved fjernkjøp og kjøp utenfor normalt salgssted. Enkelte butikker opererer i tillegg med åpent kjøp i så og så lang tid. Så i utgangspunktet gjelder ikke angrekjøpsloven i dette tilfellet. Men lovfestede rettigheter og plikter er en sak, hva du blir enig med en service-minded selger er noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Akkurat ja. Jeg ser at XXL har 100 dagers kjøp. Returnering har visse krav som at varen må være ubrukt. Da dette er et utstillingsvåpen, så er jo dette også blitt klikket med i butikk. Varen jeg kjøpte er vel strengt tatt ikke ubrukt så lenge den har vært brukt som utstillingsvåpen? Jeg får prøve å diskutere med dem. Takker for gode svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper at om du vil opp i prisklasse, går det bra å bytte. Om du vil gå ned i prisklasse, tipper jeg at de gir deg 1000 kroner mindre for den enn det du kjøpte den for, evt at du må ta varer i stedet for kontanter imellom.

Link to comment
Share on other sites

Her ville jeg helt klart gjort noe j...ig smart; spurt xxl......
Høres ut som en plan. Prøv å snakke med den/de som sto for utlånet, og forklar ståa, tror det vil være lettere å bytte opp enn kansellere, siden du har prøveskutt og slikt høyner neppe verdien, om du ikke er kongen.
Link to comment
Share on other sites

Akkurat ja. Jeg ser at XXL har 100 dagers kjøp. Returnering har visse krav som at varen må være ubrukt. Da dette er et utstillingsvåpen, så er jo dette også blitt klikket med i butikk. Varen jeg kjøpte er vel strengt tatt ikke ubrukt så lenge den har vært brukt som utstillingsvåpen? Jeg får prøve å diskutere med dem. Takker for gode svar.

 

100 dagers er hvis varen er ubrukt. Det som kunne ha gjelt her er 100% fornøyd garantien de har, som varer i 30 dager. Men her har de et unntak på våpen og ammo. Så vår venn med hagla her har et problem. Men snakk med de og fremlegg problemet, de pleier å være rundhåndet på XXL.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...